DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Inscription of the Feminine Body in the Field of Sound: Vocal Expression as a Platform of Feminine Writing (écriture féminine)

Упис женског тела у поље звука: глас као оруђе женског писма

Thumbnail
2015
06_Stojanovic_1450-98141518115S.pdf (303.8Kb)
Authors
Stojanović, Dragana
Contributors
Jovanović, Jelena
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
This paper brings together several theoretical issues relevant both to the felds of musicology/ethnomusicology and feminist/gender studies – above all, the issue of the status of the voice within the complexity of a body-textuality tension, and the issue of mapping the strategies of feminine writing in the contemporary vocal performance. Through the analysis of chosen case studies it highlights the possibility of making an alteration, transformation and re-signifcation of a frm structural linguistic/social order in the feld of sound, thus creating a space for a feminine body to be heard.
На прелазу из двадесетог у двадесет први век подручја музикологије и студија перформанса сусрећу се с новим теоријским поступцима истраживања, концентрисаним пре свега на стратегије реинтерпретације и ревизије претходно развијаних дискурса унутар датих дисциплина. Штавише, доскорашњи дисциплинарни приступ трансформише се најпре у мултидисциплинарни, а потом и у интердисциплинарни, отварајући надаље пут трансдисциплинарним теоријским перспективама. Такође, развијене методе дискурзивних и текстуалних анализа звука довеле су до интензивних расправа на тему концепта писма као специфичног начина уписивања индивидуалне позиције извођачког субјекта у музичко-текстуални дискурс. У подручју вокалног извођаштва и вокалне експресије посебну пажњу привлачи феномен гласа, који извире из тензионог пресека телесне (карнално, звучеће тело) и текстуалне димензије (солидификација гласа у текст отворен дискурзивном читању). Иако се чини да се телесна и текстуална компонента вокалне експресије међу...собно искључују, константно присутан материјални остатак тела у гласу који се таре о дискурзивни/културални текст указује на ону тачку из које глас говори разликом. Важност ове тезе посебно се указује у подручју теоријског истраживања говора разлике које је уско повезано с питањем теоретизације женског писма. Појам женско писмо односи се на вид диференцијалног писма које истражује начине уписа женског тела у подручје изражавања. Иако је увек-већ уписана у предвиђено, немо место унутар дискурса фалогоцентричног Симболичког, жена ипак говори (уписује се у текст), што је посебно интересантно пратити унутар поља звука, или, још конкретније, у контексту вокално-експресивних стратегија у домену уметничко-звучног перформанса. Користећи ресигнификацијски потенцијал женског писма вокални перформанс се трансформише у перформатив, а различите студије случаја савремених уметница перформанса изнете у раду указују на широк интервентни потенцијал извођења и примене стратегија женског писма у пољу звука.

Keywords:
Feminine writing / performance / vocal expression
Source:
Музикологија / Musicology, 2015, 18, 115-129
Publisher:
  • Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts

DOI: 10.2298/MUZ1518115S

ISSN: 1450-9814 (print); 2406-0976 (online)

[ Google Scholar ]
URI
http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/1450-9814/2015/1450-98141518115S.pdf
http://dais.sanu.ac.rs/123456789/3855
Collections
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
Institution
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - JOUR
AU  - Stojanović, Dragana
PY  - 2015
UR  - http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/1450-9814/2015/1450-98141518115S.pdf
UR  - http://dais.sanu.ac.rs/123456789/3855
AB  - This paper brings together several theoretical issues relevant both to the felds of
musicology/ethnomusicology and feminist/gender studies – above all, the issue
of the status of the voice within the complexity of a body-textuality tension,
and the issue of mapping the strategies of feminine writing in the contemporary
vocal performance. Through the analysis of chosen case studies it highlights the
possibility of making an alteration, transformation and re-signifcation of a frm
structural linguistic/social order in the feld of sound, thus creating a space for a
feminine body to be heard.
AB  - На прелазу из двадесетог у двадесет први век подручја музикологије и
студија перформанса сусрећу се с новим теоријским поступцима истраживања, концентрисаним пре свега на стратегије реинтерпретације и ревизије
претходно развијаних дискурса унутар датих дисциплина. Штавише, доскорашњи дисциплинарни приступ трансформише се најпре у мултидисциплинарни, а потом и у интердисциплинарни, отварајући надаље пут трансдисциплинарним теоријским перспективама. Такође, развијене методе
дискурзивних и текстуалних анализа звука довеле су до интензивних расправа на тему концепта писма као специфичног начина уписивања индивидуалне
позиције извођачког субјекта у музичко-текстуални дискурс. У подручју вокалног извођаштва и вокалне експресије посебну пажњу привлачи феномен
гласа, који извире из тензионог пресека телесне (карнално, звучеће тело) и
текстуалне димензије (солидификација гласа у текст отворен дискурзивном
читању). Иако се чини да се телесна и текстуална компонента вокалне експресије међусобно искључују, константно присутан материјални остатак тела у
гласу који се таре о дискурзивни/културални текст указује на ону тачку из које
глас говори разликом.
Важност ове тезе посебно се указује у подручју теоријског истраживања
говора разлике које је уско повезано с питањем теоретизације женског писма.
Појам женско писмо односи се на вид диференцијалног писма које истражује
начине уписа женског тела у подручје изражавања. Иако је увек-већ уписана
у предвиђено, немо место унутар дискурса фалогоцентричног Симболичког,
жена ипак говори (уписује се у текст), што је посебно интересантно пратити
унутар поља звука, или, још конкретније, у контексту вокално-експресивних
стратегија у домену уметничко-звучног перформанса. Користећи ресигнификацијски потенцијал женског писма вокални перформанс се трансформише у
перформатив, а различите студије случаја савремених уметница перформанса
изнете у раду указују на широк интервентни потенцијал извођења и примене
стратегија женског писма у пољу звука.
PB  - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
T2  - Музикологија / Musicology
T1  - The Inscription of the Feminine Body in the Field of Sound: Vocal Expression as a Platform of Feminine Writing (écriture féminine)
T1  - Упис женског тела у поље звука: глас као оруђе женског писма
SP  - 115
EP  - 129
IS  - 18
DO  - 10.2298/MUZ1518115S
ER  - 
@article{
author = "Stojanović, Dragana",
year = "2015",
url = "http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/1450-9814/2015/1450-98141518115S.pdf, http://dais.sanu.ac.rs/123456789/3855",
abstract = "This paper brings together several theoretical issues relevant both to the felds of
musicology/ethnomusicology and feminist/gender studies – above all, the issue
of the status of the voice within the complexity of a body-textuality tension,
and the issue of mapping the strategies of feminine writing in the contemporary
vocal performance. Through the analysis of chosen case studies it highlights the
possibility of making an alteration, transformation and re-signifcation of a frm
structural linguistic/social order in the feld of sound, thus creating a space for a
feminine body to be heard., На прелазу из двадесетог у двадесет први век подручја музикологије и
студија перформанса сусрећу се с новим теоријским поступцима истраживања, концентрисаним пре свега на стратегије реинтерпретације и ревизије
претходно развијаних дискурса унутар датих дисциплина. Штавише, доскорашњи дисциплинарни приступ трансформише се најпре у мултидисциплинарни, а потом и у интердисциплинарни, отварајући надаље пут трансдисциплинарним теоријским перспективама. Такође, развијене методе
дискурзивних и текстуалних анализа звука довеле су до интензивних расправа на тему концепта писма као специфичног начина уписивања индивидуалне
позиције извођачког субјекта у музичко-текстуални дискурс. У подручју вокалног извођаштва и вокалне експресије посебну пажњу привлачи феномен
гласа, који извире из тензионог пресека телесне (карнално, звучеће тело) и
текстуалне димензије (солидификација гласа у текст отворен дискурзивном
читању). Иако се чини да се телесна и текстуална компонента вокалне експресије међусобно искључују, константно присутан материјални остатак тела у
гласу који се таре о дискурзивни/културални текст указује на ону тачку из које
глас говори разликом.
Важност ове тезе посебно се указује у подручју теоријског истраживања
говора разлике које је уско повезано с питањем теоретизације женског писма.
Појам женско писмо односи се на вид диференцијалног писма које истражује
начине уписа женског тела у подручје изражавања. Иако је увек-већ уписана
у предвиђено, немо место унутар дискурса фалогоцентричног Симболичког,
жена ипак говори (уписује се у текст), што је посебно интересантно пратити
унутар поља звука, или, још конкретније, у контексту вокално-експресивних
стратегија у домену уметничко-звучног перформанса. Користећи ресигнификацијски потенцијал женског писма вокални перформанс се трансформише у
перформатив, а различите студије случаја савремених уметница перформанса
изнете у раду указују на широк интервентни потенцијал извођења и примене
стратегија женског писма у пољу звука.",
publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts",
journal = "Музикологија / Musicology",
title = "The Inscription of the Feminine Body in the Field of Sound: Vocal Expression as a Platform of Feminine Writing (écriture féminine), Упис женског тела у поље звука: глас као оруђе женског писма",
pages = "115-129",
number = "18",
doi = "10.2298/MUZ1518115S"
}
Stojanović D. Упис женског тела у поље звука: глас као оруђе женског писма. Музикологија / Musicology. 2015;(18):115-129
Stojanović, D. (2015). Упис женског тела у поље звука: глас као оруђе женског писма.
Музикологија / MusicologyBelgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(18), 115-129.
https://doi.org/10.2298/MUZ1518115S
Stojanović Dragana, "Упис женског тела у поље звука: глас као оруђе женског писма", no. 18 (2015):115-129,
https://doi.org/10.2298/MUZ1518115S .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutionsAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB