DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Popular Music and Producing Collectivities: the Challenges of Audience Research in Contemporary Musicology

Популарна музика и произвођење колективитета: изазови истраживања публике у савременој музикологији

Thumbnail
2015
bitstream_12265.pdf (282.1Kb)
Authors
Petrov, Ana
Contributors
Jovanović, Jelena
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
In this paper I deal with the ways in which the audience functions as a means of producing collectivities. I define audience as a material body that is a carrier of affective potential in a certain time and space. Taking Yugoslav popular music as an example, i.e. the concerts of performers from the territory of former Yugoslavia, I analyse two crucial issues: the audience at popular music concerts in Belgrade in the period after the dissolution of Yugoslavia, and the audience that is created virtually through social networks.
У овом раду бавим се карактеристикама, улогом и значајем публике у савременим музиколошким истраживањима популарне музике, а посебно начинима на које публика функционише као средство произвођења колективитета. Надовезујући се на студије новог материјализма, студије тела, као и на теорију афекта, публику одређујем као материјално тело које постаје носилац афективног потенцијала у датом простору и времену. Узевши као пример југословенску популарну музику, односно концерте извођача с територије некадашње Југославије, анализирала сам два кључна проблема: публику на концертима популарне музике у Београду у периоду после распада Југославије и публику која се формира виртуелно у целом постјугословенском простору. У првом случају, анализирала сам начине на које се стварају колективитети у конкретном простору у одређеном тренутку путем слушања исте музике, а у другом је било речи о начинима умрежавања слушалаца путем нових медија, те о стварању виртуелних заједница обожавалаца и пр...отивника одређене музике. У оба случаја, показала сам како се формира ентитет публике као афективне заједнице помоћу избора о одласку на одређени концерт, као и уживања у одређеној врсти музике. Позвавши се на концепт „афективне атмосфере” Терезе Бренан (Teresa Brennan), желела сам, такође, да укажем на начине умрежавања дискурса о датој музици и афективних атмосфера произвођених путем исте. Коначно, имајући у виду потенцијал музике да учествује у производњи сећања, указала сам на начине на које су поменути концерти постали својеврсна афективна места сећања. Дискутовала сам о томе како садашње музичке праксе учествују у продукцији дискурса о историјској прошлости и како ови дискурси омогућавају стварање различитих (историјских, музичких, емотивних) сећања прошлости.

Keywords:
audience / Yugoslav popular music / popular music / collectivities / contemporary musicology
Source:
Музикологија / Musicology, 2015, I, 18, 99-113
Publisher:
  • Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts

DOI: 10.2298/MUZ1518099P

ISSN: 1450-9814 (print)

[ Google Scholar ]
URI
http://dais.sanu.ac.rs/123456789/3854
Collections
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
Institution
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - JOUR
AU  - Petrov, Ana
PY  - 2015
UR  - http://dais.sanu.ac.rs/123456789/3854
AB  - In this paper I deal with the ways in which the audience functions as a means of
producing collectivities. I define audience as a material body that is a carrier of
affective potential in a certain time and space. Taking Yugoslav popular music as
an example, i.e. the concerts of performers from the territory of former Yugoslavia,
I analyse two crucial issues: the audience at popular music concerts in Belgrade
in the period after the dissolution of Yugoslavia, and the audience that is created
virtually through social networks.
AB  - У овом раду бавим се карактеристикама, улогом и значајем публике у савременим
музиколошким истраживањима популарне музике, а посебно начинима
на које публика функционише као средство произвођења колективитета.
Надовезујући се на студије новог материјализма, студије тела, као и на теорију
афекта, публику одређујем као материјално тело које постаје носилац афективног
потенцијала у датом простору и времену. Узевши као пример југословенску
популарну музику, односно концерте извођача с територије некадашње Југославије,
анализирала сам два кључна проблема: публику на концертима популарне
музике у Београду у периоду после распада Југославије и публику која се
формира виртуелно у целом постјугословенском простору. У првом случају,
анализирала сам начине на које се стварају колективитети у конкретном простору
у одређеном тренутку путем слушања исте музике, а у другом је било
речи о начинима умрежавања слушалаца путем нових медија, те о стварању
виртуелних заједница обожавалаца и противника одређене музике. У оба случаја,
показала сам како се формира ентитет публике као афективне заједнице
помоћу избора о одласку на одређени концерт, као и уживања у одређеној врсти
музике. Позвавши се на концепт „афективне атмосфере” Терезе Бренан (Teresa
Brennan), желела сам, такође, да укажем на начине умрежавања дискурса о датој
музици и афективних атмосфера произвођених путем исте. Коначно, имајући у
виду потенцијал музике да учествује у производњи сећања, указала сам на начине
на које су поменути концерти постали својеврсна афективна места сећања.
Дискутовала сам о томе како садашње музичке праксе учествују у продукцији
дискурса о историјској прошлости и како ови дискурси омогућавају стварање
различитих (историјских, музичких, емотивних) сећања прошлости.
PB  - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
T2  - Музикологија / Musicology
T1  - Popular Music and Producing Collectivities: the Challenges of Audience Research in Contemporary Musicology
T1  - Популарна музика и произвођење колективитета: изазови истраживања публике у савременој музикологији
SP  - 99
EP  - 113
VL  - I
IS  - 18
DO  - 10.2298/MUZ1518099P
ER  - 
@article{
author = "Petrov, Ana",
year = "2015",
url = "http://dais.sanu.ac.rs/123456789/3854",
abstract = "In this paper I deal with the ways in which the audience functions as a means of
producing collectivities. I define audience as a material body that is a carrier of
affective potential in a certain time and space. Taking Yugoslav popular music as
an example, i.e. the concerts of performers from the territory of former Yugoslavia,
I analyse two crucial issues: the audience at popular music concerts in Belgrade
in the period after the dissolution of Yugoslavia, and the audience that is created
virtually through social networks., У овом раду бавим се карактеристикама, улогом и значајем публике у савременим
музиколошким истраживањима популарне музике, а посебно начинима
на које публика функционише као средство произвођења колективитета.
Надовезујући се на студије новог материјализма, студије тела, као и на теорију
афекта, публику одређујем као материјално тело које постаје носилац афективног
потенцијала у датом простору и времену. Узевши као пример југословенску
популарну музику, односно концерте извођача с територије некадашње Југославије,
анализирала сам два кључна проблема: публику на концертима популарне
музике у Београду у периоду после распада Југославије и публику која се
формира виртуелно у целом постјугословенском простору. У првом случају,
анализирала сам начине на које се стварају колективитети у конкретном простору
у одређеном тренутку путем слушања исте музике, а у другом је било
речи о начинима умрежавања слушалаца путем нових медија, те о стварању
виртуелних заједница обожавалаца и противника одређене музике. У оба случаја,
показала сам како се формира ентитет публике као афективне заједнице
помоћу избора о одласку на одређени концерт, као и уживања у одређеној врсти
музике. Позвавши се на концепт „афективне атмосфере” Терезе Бренан (Teresa
Brennan), желела сам, такође, да укажем на начине умрежавања дискурса о датој
музици и афективних атмосфера произвођених путем исте. Коначно, имајући у
виду потенцијал музике да учествује у производњи сећања, указала сам на начине
на које су поменути концерти постали својеврсна афективна места сећања.
Дискутовала сам о томе како садашње музичке праксе учествују у продукцији
дискурса о историјској прошлости и како ови дискурси омогућавају стварање
различитих (историјских, музичких, емотивних) сећања прошлости.",
publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts",
journal = "Музикологија / Musicology",
title = "Popular Music and Producing Collectivities: the Challenges of Audience Research in Contemporary Musicology, Популарна музика и произвођење колективитета: изазови истраживања публике у савременој музикологији",
pages = "99-113",
volume = "I",
number = "18",
doi = "10.2298/MUZ1518099P"
}
Petrov A. Popular Music and Producing Collectivities: the Challenges of Audience Research in Contemporary Musicology. Музикологија / Musicology. 2015;I(18):99-113
,& Petrov, A. (2015). Popular Music and Producing Collectivities: the Challenges of Audience Research in Contemporary Musicology.
Музикологија / MusicologyBelgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts., I(18), 99-113. 
https://doi.org/10.2298/MUZ1518099P
Petrov Ana, "Popular Music and Producing Collectivities: the Challenges of Audience Research in Contemporary Musicology" I, no. 18 (2015):99-113,
https://doi.org/10.2298/MUZ1518099P .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutionsAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB