Show simple item record

Радио Љубљана и његове музичке политике 1928–1941

dc.contributorJovanović, Jelena
dc.contributorMedić, Ivana
dc.creatorStefanija, Leon
dc.date.accessioned2018-09-07T10:15:56Z
dc.date.available2018-09-07T10:15:56Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1450-9814 (print)
dc.identifier.issn2406-0976 (online)
dc.identifier.urihttp://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/1450-9814/2016/1450-98141621123S.pdf
dc.identifier.urihttp://dais.sanu.ac.rs/123456789/3778
dc.description.abstractThe main programming issue faced by Radio Ljubljana was connected to its function: was it a new medium basically intended for cultural advancement and democratic information distribution or was it a new medium primarily serving as an entertainment platform for different types of listener? The question had been one of the key topics from the beginnings of Radio Ljubljana’s broadcasting in 1928. This paper discusses the answers to this question through an analysis of the musical programming from 1928 until the Luftwaffe destroyed Radio Ljubljana’s transmitter in Domžale on April 11, 1941.sr
dc.description.abstractПочеци емитовања Радио Љубљане у јесен 1928. године донели су дугорочне новине у пракси музичке продукције и репродукције у Словенији. Радио је, између осталог, увео нов начин слушања музике, а променио је и очекивања слушалаца, што се показало убрзо након почетка емитовања и у самом програмском структурирању емисија. Музички програм је био конципиран прагматички, вођен великим идеализмом десничарске политике католичке Просветне звезе, која је за 15 година закупила у најам емитовање Радио Љубљане. Креирање програма Радио Љубљане пратиле су како економске и техничке, тако и културне потешкоће, почев од премалог броја музичара и техничке опреме, до напетости међу различитим становиштима и укусима (не само у вези с музиком) око питања – која је главна мисија новог медија. Током друге половине тридесетих година и до уништења одашиљача Радија Љубљана у Домжалама 11. априла 1941, креирање програма се променило од примарно едукативног усмерења према ономе намењеном забави. Програм се ослањао на класификацију Ника Курета, који се залагао да се програм подели на: 1. Едукативне садржаје, 2. Музику, 3. Забаву, 4. За младе и 5. Пропагандни програм. Шта је значила та петострука подела за музички програм институције која је почела свој рад са идејом да буде прави „народни универзитетˮ? Анализа указује на четири механизма музичког програмирања током тридесетих година, који су опредељени опозицијама: жива музика / музика са грамофонских плоча, национална / интернационална музика, класична / модерна, уметничка / забавна музика. Ти елементарни концепти се међусобно допуњују и могу се сматрати подједнако важним и у данашње време. Прилог се завршава кратком аналогијом између међуратног периода и периода после 1991. године.sr
dc.language.isoensr
dc.publisherBelgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Artssr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceМузикологија / Musicology
dc.subjectRadio Ljubljanasr
dc.subjectmusical practicesr
dc.subjectmusic between the 1920s and 1930ssr
dc.subjectmusic programming and broadcastingsr
dc.titleRadio Ljubljana and its Music Policies 1928–1941en
dc.titleРадио Љубљана и његове музичке политике 1928–1941sr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractСтефанија, Леон; Радио Љубљана анд итс Мусиц Полициес 1928–1941; Радио Љубљана анд итс Мусиц Полициес 1928–1941; Radio Ljubljana i njegove muzičke politike 1928–1941;
dc.citation.spage123
dc.citation.epage139
dc.citation.issue21
dc.identifier.doi10.2298/MUZ1621123S
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/12007/07_Stefanija_1450-98141621123S.pdf


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record