Show simple item record

Место "руске музике" на мултикултуралној мапи Европе

dc.contributorJovanović, Jelena
dc.contributorMedić, Ivana
dc.creatorPiotrowska, Anna G.
dc.date.accessioned2018-09-07T10:15:13Z
dc.date.available2018-09-07T10:15:13Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1450-9814 (print)
dc.identifier.issn2406-0976 (online)
dc.identifier.urihttp://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/1450-9814/2016/1450-98141621109P.pdf
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/3777
dc.description.abstractBoth Russian and non-Russian composers and music critics willingly used the notion of Russian exoticism to differentiate the Russian musical legacy from the (western) European tradition, especially in the 19th century. At the same time, various Russian musical practices were considered to be exotic in Russia itself. In this article it is suggested that these two perceptions of Russian music influenced each other, having an impact on the formation of Russian national music. It is further claimed that Russian music served both as an internal and external tool for defning the country’s musical culture on the multicultural map of Europe.en
dc.description.abstractПолазна теза овог текста јесте да су појам руског егзотизма користили руски и инострани композитори и музички критичари посебно у XIX веку, да би раздвојили руско музичко наслеђе од (западно-)европске традиције. То су чинили свесно, али често без дубљег промишљања. У исто време, различите руске музичке праксе су у самој Русији тога доба сматране „егзотичним” – конкретно, реч је о руском фолклору који је у то време био атрактиван извор инспирације за настанак нових музичких дела. С друге стране, присуство фолклора у композицијама олакшало је укључивање руске музике у главне европске токове. У чланку заступам тезу да су ове две перцепције руске музичке традиције утицале једна на другу, као и на формирање руске националне школе. Теме којима се бавим у тексту јесу: 1) руска музика као национална музика; 2) руска музика као егзотична музика; 3) приступи инкорпорисању, односно, изопштавању руске музике из европске музичке традиције и 4) улоге руске музике у настанку свести о мултикултурном устројству Европе. Сматрам да је појам „рускa музикa” имао улогу у дефинисању места руске музичке културе на мултикултурној мапи Европе, како интерно (тј. од стране самих руских музичких писаца), тако и екстерно (тј. са становишта иностраних писаца који су се њоме бавили).sr
dc.language.isoensr
dc.publisherBelgrade : Institue of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Artssr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceМузикологија / Musicology
dc.subjectRussian musicsr
dc.subjectnational musicsr
dc.subjectexoticism in musicsr
dc.subjectmulticulturalismsr
dc.titleThe place of ‘Russian music’ on the Мulticultural Map of Europeen
dc.titleМесто "руске музике" на мултикултуралној мапи Европеsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractПиотроwска, Aнна Г.; Mesto "ruske muzike" na multikulturalnoj mapi Evrope; The place of ‘Russian music’ on the Multicultural Map of Europe;
dc.citation.spage109
dc.citation.epage122
dc.citation.issue21
dc.identifier.doi10.2298/MUZ1621109P
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/12004/06_Piotrowska_1450-98141621109P.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3777


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record