Digitalni arhiv izdanja SANU
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled rada 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • Pregled rada
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • Pregled rada
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Funding Festivals: Bringing the World to Sarajevo

Финансирање фестивала: довођење света у Сарајево

Thumbnail
2017
bitstream_11950.pdf (232.9Kb)
Autori
Haskell, Erica
Ostala autorstva
Medić, Ivana
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentu
Apstrakt
The focus of this article is on the “festivalization” of Sarajevo, the capital city of Bosnia-Herzegovina, after the signing of the Dayton Agreement (1995), and the donor environment during that time that largely supported foreign rather than local performances. I chronicle a shift – from socialist-era regional festivals before the war to post-war period staged multi-day multi-performance events with foreign programming – and highlight the tendency of donors to de-emphasize local difference as a way of creating politically safe aiding strategies. I unpack why the “festival model” was attractive to local and foreign cultural organizers during this period. Specifically I discuss the reorganization of the Sarajevo Winter Festival as well as other festivals that existed before the war and continued to produce such events after the war.
У фокусу овог чланка налази се „фестивализација” Сарајева, главног града Босне и Херцеговине, у раздобљу након потписивања Дејтонског споразума (1995). Нарочиту пажњу посвећујем култури донаторства, којом је, међутим, више подржавано инострано него домаће извођаштво. У овом тексту документујем обрт од регионалних фестивала из предратног социјалистичког раздобља, до вишедневних послератних фестивала са великим бројем, превасходно иностраних, извођача, те указујем на тенденцију донатора да умањују значај локално-специфичних разлика, да би на тај начин креирали „политички безбедне” програме помоћи. Разоткривам због чега је „модел фестивала” био атрактиван и локалним и иностраним културним посленицима и продуцентима у овом периоду. Посебно се бавим реорганизацијом фестивала Сарајевска зима, као и других фестивала који су постојали у доба Југославије, али су наставили да постоје и у периоду након завршетка рата.
Ključne reči:
Bosnia-Herzegovina / Sarajevo / post-conflict / post-socialist / festivals / applied ethnomusicology / Сарајево / Босна и Херцеговина / музика / послератно раздобље / фестивали / пост-социјалистички период / примењена етномузикологија
Izvor:
Музикологија / Musicology, 2017, I, 22, 133-149
Izdavač:
  • Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
Napomena:
  • Portions of this article were included in my dissertation “Aiding Harmony? Culture as a Tool in Post-Conflict Sarajevo” with support from the American Councils Central Europe Research Scholar Program. https://repository.library.brown.edu/studio/item/bdr:11298/

DOI: 10.2298/MUZ1722133H

ISSN: 1450-9814 (print); 2406-0976 (online)

[ Google Scholar ]
URI
http://dais.sanu.ac.rs/123456789/3768
Kolekcije
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
Institucija
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O Digitalnom arhivu izdanja SANU (DAIS) | Pošaljite zapažanja

re3dataOpenAIRERCUB
 

 

Kompletan repozitorijumInstitucijeAutoriNasloviTemeOva institucijaAutoriNasloviTeme

Statistika

Pregled statistika

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O Digitalnom arhivu izdanja SANU (DAIS) | Pošaljite zapažanja

re3dataOpenAIRERCUB