Sonic Memory Interventions against Politics of Urban Silencing
Звук и сећање као интервенција против политика урбаног утишавања
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
We discuss the political implications of the noise/silence dialectic in order to
reflect on the urban and social materialities of sonic memory activism in the postYugoslav
space. We see the privatization of public space as one of the defining
issues of current socio-political tensions and we strive to offer a more nuanced
model for thinking about grassroots practices of musicking and listening in the
context of resistance and power and control redistribution. Discussing sonic
interventions in Ljubljana and Belgrade enables us both to uncover how important
global processes are reflected in these local contexts and to locate diversity of
present practices of resistance.
У овом чланку расправљамо о политичким импликацијама дијалектике буке
и тишине како бисмо се осврнули на урбани и друштвени значај активизма
који се темељи на звуку и сећању у пост-југословенском простору. Услед
постсоцијалистичких трансформација и агресивног увођења неолибералног
капитализма, приватизација урбаних јавних простора постала је свеприсутна,
те не изненађује што су градови постали најистакнутији простор борбе у постјугословенским
друштвима. Звучне интервенције у јавном простору разматрамо
као ревитализацију маргинализованих историја, група и појединаца, те
сећања на друштвене аспекте јавног (заједничког) простора. Студије случаја о
културалној и симболичкој реконституцији града које представљамо показују
важност успостављања осећања припадности и солидарности и нових начина
присвајања моћи кроз звук. Самоорганизоване групе, укључујући колективе
као што су Жене у црном и хорове Kомбинат и З’борке, структуриране кроз
хоризонталну архитекстуру инфра-моћи, као и х...етерогени савези који се
конституишу кроз јавне протесте, могу понудити визују друштва сарадње,
заједништва и солидарности. Главни потенцијал интервенција које овде
описујемо је стварање колективитета који је подстакнут интензитетом самог
звучног искуства. На тај начин колективно искуство стварања музике или
звука, или чак стварања новог, политичког простора тишине у јавном простору,
представља основу за изградњу нових врста заједница (и заједништва).
Keywords:
noise and silence (politics of) / urban activism / post-Yugoslav space / cultural memory / бука и тишина (њихове политике) / урбани активизам / постјугословенски простор / културна меморијаSource:
Музикологија / Musicology, 2017, I, 22, 89-101Publisher:
- Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
Funding / projects:
- City Sonic Ecology - Urban Soundscapes of Bern, Ljubljana and Belgrade
- Serbian musical identities within local and global frameworks: traditions, changes, challenges (RS-177004)
Note:
- This article was written for the project City Sonic Ecology — Urban Soundscapes of Bern, Ljubljana and Belgrade, financed by Swiss National Science Foundation within its SCOPES program (2013–2016). Some of the research for this project was conducted as part of the project of the Institute of Musicology SASA Serbian Musical Identities Within Local and Global Frameworks: Traditions, Changes, Challenges (No. 177004), financed by the Ministry of Education, Science and Technological Development of the Republic of Serbia.
Collections
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - JOUR AU - Hofman, Ana AU - Atanasovski, Srđan PY - 2017 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3766 AB - We discuss the political implications of the noise/silence dialectic in order to reflect on the urban and social materialities of sonic memory activism in the postYugoslav space. We see the privatization of public space as one of the defining issues of current socio-political tensions and we strive to offer a more nuanced model for thinking about grassroots practices of musicking and listening in the context of resistance and power and control redistribution. Discussing sonic interventions in Ljubljana and Belgrade enables us both to uncover how important global processes are reflected in these local contexts and to locate diversity of present practices of resistance. AB - У овом чланку расправљамо о политичким импликацијама дијалектике буке и тишине како бисмо се осврнули на урбани и друштвени значај активизма који се темељи на звуку и сећању у пост-југословенском простору. Услед постсоцијалистичких трансформација и агресивног увођења неолибералног капитализма, приватизација урбаних јавних простора постала је свеприсутна, те не изненађује што су градови постали најистакнутији простор борбе у постјугословенским друштвима. Звучне интервенције у јавном простору разматрамо као ревитализацију маргинализованих историја, група и појединаца, те сећања на друштвене аспекте јавног (заједничког) простора. Студије случаја о културалној и симболичкој реконституцији града које представљамо показују важност успостављања осећања припадности и солидарности и нових начина присвајања моћи кроз звук. Самоорганизоване групе, укључујући колективе као што су Жене у црном и хорове Kомбинат и З’борке, структуриране кроз хоризонталну архитекстуру инфра-моћи, као и хетерогени савези који се конституишу кроз јавне протесте, могу понудити визују друштва сарадње, заједништва и солидарности. Главни потенцијал интервенција које овде описујемо је стварање колективитета који је подстакнут интензитетом самог звучног искуства. На тај начин колективно искуство стварања музике или звука, или чак стварања новог, политичког простора тишине у јавном простору, представља основу за изградњу нових врста заједница (и заједништва). PB - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts T2 - Музикологија / Musicology T1 - Sonic Memory Interventions against Politics of Urban Silencing T1 - Звук и сећање као интервенција против политика урбаног утишавања SP - 89 EP - 101 VL - I IS - 22 DO - 10.2298/MUZ1722089H UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3766 ER -
@article{ author = "Hofman, Ana and Atanasovski, Srđan", year = "2017", abstract = "We discuss the political implications of the noise/silence dialectic in order to reflect on the urban and social materialities of sonic memory activism in the postYugoslav space. We see the privatization of public space as one of the defining issues of current socio-political tensions and we strive to offer a more nuanced model for thinking about grassroots practices of musicking and listening in the context of resistance and power and control redistribution. Discussing sonic interventions in Ljubljana and Belgrade enables us both to uncover how important global processes are reflected in these local contexts and to locate diversity of present practices of resistance., У овом чланку расправљамо о политичким импликацијама дијалектике буке и тишине како бисмо се осврнули на урбани и друштвени значај активизма који се темељи на звуку и сећању у пост-југословенском простору. Услед постсоцијалистичких трансформација и агресивног увођења неолибералног капитализма, приватизација урбаних јавних простора постала је свеприсутна, те не изненађује што су градови постали најистакнутији простор борбе у постјугословенским друштвима. Звучне интервенције у јавном простору разматрамо као ревитализацију маргинализованих историја, група и појединаца, те сећања на друштвене аспекте јавног (заједничког) простора. Студије случаја о културалној и симболичкој реконституцији града које представљамо показују важност успостављања осећања припадности и солидарности и нових начина присвајања моћи кроз звук. Самоорганизоване групе, укључујући колективе као што су Жене у црном и хорове Kомбинат и З’борке, структуриране кроз хоризонталну архитекстуру инфра-моћи, као и хетерогени савези који се конституишу кроз јавне протесте, могу понудити визују друштва сарадње, заједништва и солидарности. Главни потенцијал интервенција које овде описујемо је стварање колективитета који је подстакнут интензитетом самог звучног искуства. На тај начин колективно искуство стварања музике или звука, или чак стварања новог, политичког простора тишине у јавном простору, представља основу за изградњу нових врста заједница (и заједништва).", publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts", journal = "Музикологија / Musicology", title = "Sonic Memory Interventions against Politics of Urban Silencing, Звук и сећање као интервенција против политика урбаног утишавања", pages = "89-101", volume = "I", number = "22", doi = "10.2298/MUZ1722089H", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3766" }
Hofman, A.,& Atanasovski, S.. (2017). Sonic Memory Interventions against Politics of Urban Silencing. in Музикологија / Musicology Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts., I(22), 89-101. https://doi.org/10.2298/MUZ1722089H https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3766
Hofman A, Atanasovski S. Sonic Memory Interventions against Politics of Urban Silencing. in Музикологија / Musicology. 2017;I(22):89-101. doi:10.2298/MUZ1722089H https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3766 .
Hofman, Ana, Atanasovski, Srđan, "Sonic Memory Interventions against Politics of Urban Silencing" in Музикологија / Musicology, I, no. 22 (2017):89-101, https://doi.org/10.2298/MUZ1722089H ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3766 .