Years of sound living: Mikser festival in Savamala (2012-2016)
Године доброг звука: Миксер Фестивал у Савамали (2012–2016)
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
This article deals with the soundscape of Mikser, an independent festival of
contemporary creativity, established in 2009 in Belgrade, the capital city of
Serbia. I focus on the years 2012–2016, during which Mikser was taking place
in Savamala, an urban quarter in central Belgrade – which itself has undergone
various urbanistic and cultural transformations in recent years. The creative team
behind Mikser aimed to turn Savamala into a permanent fixture on the map of
Belgrade nightlife and a tourist hotspot; the fact that they did not succeed was
on account both of financial issues and conflicting top-down business interests.
My conclusion is that the long-term survival of the festival is not dependent on its
program or audiences, but on securing official support and infrastructure.
У овом чланку разматрам звучни пејзаж (саундскејп) Миксера, независног
фестивала савремене креативности, покренутог 2009. године у Београду,
главном граду Србије. Фокусирам се на раздобље од 2012. до 2016. године,
када се Миксер одржавао у Савамали, урбаној четврти у центру Београда, која је
била подвргнута различитим урбанистичким и културалним трансформацијама
у разматраном периоду. У тексту се најпре бавим историјатом и концепцијом
Миксер Фестивала, као и појединачним годишњим издањима фестивала током
његовог „живота” у Савамали. Након тога, описујем једну „звучну шетњу”
снимљену током фестивала, а затим наводим резултате квантитативног
истраживања спроведеног почетком 2017. године, а у вези са утисцима
посетилаца и укупном рецепцијом фестивала. Креативни тим који је покренуо
Миксер, предвођен брачним паром Мајом и Иваном Лалићем, имао је за циљ
да Савамали обезбеди трајно место на мапи београдске културно-туристичке
понуде и ноћног живота. Чињеница да у тој намери нису... успели првенствено
је била проузрокована финансијским разлозима, али и околношћу да су се
нашли на путу амбициозном економско-урбанистичком пројекту, чији је циљ
комплетна трансформација десне обале реке Саве. Ово наводи на закључак да
дугорочни опстанак независног фестивала у транзиционој Србији не зависи ни
од понуђеног програма нити од интересовања публике, већ од обезбеђивања
званичне подршке и инфраструктуре.
Keywords:
soundscape / soundwalk / Mikser Festival / Belgrade / Savamala / звучни пејзаж / Београд / СавамалаSource:
Музикологија / Musicology, 2017, I, 22, 39-57Publisher:
- Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
Funding / projects:
- Serbian musical identities within local and global frameworks: traditions, changes, challenges (RS-177004)
- City Sonic Ecology - Urban Soundscapes of Bern, Ljubljana and Belgrade
Note:
- This article was written for the project City Sonic Ecology — Urban Soundscapes of Bern, Ljubljana and Belgrade, financed by Swiss National Science Foundation within its SCOPES program (2013–2016). Some of the research for this project was conducted as part of the project of the Institute of Musicology SASA Serbian Musical Identities Within Local and Global Frameworks: Traditions, Changes, Challenges (No. 177004), financed by the Ministry of Education, Science and Technological Development of the Republic of Serbia.
Collections
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - JOUR AU - Medić, Ivana PY - 2017 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3763 AB - This article deals with the soundscape of Mikser, an independent festival of contemporary creativity, established in 2009 in Belgrade, the capital city of Serbia. I focus on the years 2012–2016, during which Mikser was taking place in Savamala, an urban quarter in central Belgrade – which itself has undergone various urbanistic and cultural transformations in recent years. The creative team behind Mikser aimed to turn Savamala into a permanent fixture on the map of Belgrade nightlife and a tourist hotspot; the fact that they did not succeed was on account both of financial issues and conflicting top-down business interests. My conclusion is that the long-term survival of the festival is not dependent on its program or audiences, but on securing official support and infrastructure. AB - У овом чланку разматрам звучни пејзаж (саундскејп) Миксера, независног фестивала савремене креативности, покренутог 2009. године у Београду, главном граду Србије. Фокусирам се на раздобље од 2012. до 2016. године, када се Миксер одржавао у Савамали, урбаној четврти у центру Београда, која је била подвргнута различитим урбанистичким и културалним трансформацијама у разматраном периоду. У тексту се најпре бавим историјатом и концепцијом Миксер Фестивала, као и појединачним годишњим издањима фестивала током његовог „живота” у Савамали. Након тога, описујем једну „звучну шетњу” снимљену током фестивала, а затим наводим резултате квантитативног истраживања спроведеног почетком 2017. године, а у вези са утисцима посетилаца и укупном рецепцијом фестивала. Креативни тим који је покренуо Миксер, предвођен брачним паром Мајом и Иваном Лалићем, имао је за циљ да Савамали обезбеди трајно место на мапи београдске културно-туристичке понуде и ноћног живота. Чињеница да у тој намери нису успели првенствено је била проузрокована финансијским разлозима, али и околношћу да су се нашли на путу амбициозном економско-урбанистичком пројекту, чији је циљ комплетна трансформација десне обале реке Саве. Ово наводи на закључак да дугорочни опстанак независног фестивала у транзиционој Србији не зависи ни од понуђеног програма нити од интересовања публике, већ од обезбеђивања званичне подршке и инфраструктуре. PB - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts T2 - Музикологија / Musicology T1 - Years of sound living: Mikser festival in Savamala (2012-2016) T1 - Године доброг звука: Миксер Фестивал у Савамали (2012–2016) SP - 39 EP - 57 VL - I IS - 22 DO - 10.2298/MUZ1722039M UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3763 ER -
@article{ author = "Medić, Ivana", year = "2017", abstract = "This article deals with the soundscape of Mikser, an independent festival of contemporary creativity, established in 2009 in Belgrade, the capital city of Serbia. I focus on the years 2012–2016, during which Mikser was taking place in Savamala, an urban quarter in central Belgrade – which itself has undergone various urbanistic and cultural transformations in recent years. The creative team behind Mikser aimed to turn Savamala into a permanent fixture on the map of Belgrade nightlife and a tourist hotspot; the fact that they did not succeed was on account both of financial issues and conflicting top-down business interests. My conclusion is that the long-term survival of the festival is not dependent on its program or audiences, but on securing official support and infrastructure., У овом чланку разматрам звучни пејзаж (саундскејп) Миксера, независног фестивала савремене креативности, покренутог 2009. године у Београду, главном граду Србије. Фокусирам се на раздобље од 2012. до 2016. године, када се Миксер одржавао у Савамали, урбаној четврти у центру Београда, која је била подвргнута различитим урбанистичким и културалним трансформацијама у разматраном периоду. У тексту се најпре бавим историјатом и концепцијом Миксер Фестивала, као и појединачним годишњим издањима фестивала током његовог „живота” у Савамали. Након тога, описујем једну „звучну шетњу” снимљену током фестивала, а затим наводим резултате квантитативног истраживања спроведеног почетком 2017. године, а у вези са утисцима посетилаца и укупном рецепцијом фестивала. Креативни тим који је покренуо Миксер, предвођен брачним паром Мајом и Иваном Лалићем, имао је за циљ да Савамали обезбеди трајно место на мапи београдске културно-туристичке понуде и ноћног живота. Чињеница да у тој намери нису успели првенствено је била проузрокована финансијским разлозима, али и околношћу да су се нашли на путу амбициозном економско-урбанистичком пројекту, чији је циљ комплетна трансформација десне обале реке Саве. Ово наводи на закључак да дугорочни опстанак независног фестивала у транзиционој Србији не зависи ни од понуђеног програма нити од интересовања публике, већ од обезбеђивања званичне подршке и инфраструктуре.", publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts", journal = "Музикологија / Musicology", title = "Years of sound living: Mikser festival in Savamala (2012-2016), Године доброг звука: Миксер Фестивал у Савамали (2012–2016)", pages = "39-57", volume = "I", number = "22", doi = "10.2298/MUZ1722039M", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3763" }
Medić, I.. (2017). Years of sound living: Mikser festival in Savamala (2012-2016). in Музикологија / Musicology Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts., I(22), 39-57. https://doi.org/10.2298/MUZ1722039M https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3763
Medić I. Years of sound living: Mikser festival in Savamala (2012-2016). in Музикологија / Musicology. 2017;I(22):39-57. doi:10.2298/MUZ1722039M https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3763 .
Medić, Ivana, "Years of sound living: Mikser festival in Savamala (2012-2016)" in Музикологија / Musicology, I, no. 22 (2017):39-57, https://doi.org/10.2298/MUZ1722039M ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3763 .