Show simple item record

Проучавање звучних пејзажа у пракси: звучна истраживања града Берна

dc.contributorMedić, Ivana
dc.creatorSweers, Britta
dc.date.accessioned2018-09-06T11:47:18Z
dc.date.available2018-09-06T11:47:18Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1450-9814 (print)
dc.identifier.issn2406-0976 (online)
dc.identifier.urihttp://dais.sanu.ac.rs/123456789/3762
dc.description.abstractThis article discusses the possibilities and broader communal impact of applied ethnomusicological work related to soundscape research in a university-based context. Focusing on a seminar in which the findings of urban soundscape research in the city of Bern (Switzerland) were transformed into six different sound tours, the article analyses the different strategies and layers of impact within the broader community.en
dc.description.abstractУ овом чланку разматрам практичну употребљивост и шири друштвени утицај примењене етномузикологије, а у вези са проучавањима звучног пејзажа (саундскејпа) у универзитетском контексту. У склопу ширег истраживачког пројекта, који се бави урбаним звучним пејзажима Берна, Љубљане и Београда, пројекат примењене етномузикологије, представљен у овом тексту, настао је из семинара спроведеног у сарадњи са Одељењем за историјску музикологију Универзитета у Берну и Туристичке организације Берна. Наслањајући се на претходно успостављене оквирне податке у вези са физичко-историјским специфичностима локалног звучног пејзажа, затим, на шире друштвенополитичко и културно наслеђе, као и на међусобни однос ова два нивоа, учесници семинара осмислили су шест различитих обилазака града Берна, који су у вези са звуком. Док су учесници семинара интегрисали у своје истраживање теоријске дискурсе које су успоставили Мари Шефер (1977) и Фелд (1990 [1983]), овакав приступ је укључио и перспективе преузете из, релативно скорашњих, написа аутора као што је Ахмед (2004), која је истраживала емоционалне механизме, или Кангизер (2012), која је усмерила пажњу на, дуго запостављен, утицај језика на звучни пејзаж. Поред истицања концепта семинара, који би могао да буде узорни за будућа размишљања у овом правцу, анализирам и различите појединачне стратегије конципирања обилазака. На крају осветљавам дубљи утицај оваквих примењених истраживања звучних пејзажа на ширу локалну заједницу.sr
dc.language.isoensr
dc.publisherBelgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Artssr
dc.relationCity Sonic Ecology - Urban Soundscapes of Bern, Ljubljana and Belgrade
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceМузикологија / Musicology
dc.subjectБернsr
dc.subjectBernsr
dc.subjectsoundscapesr
dc.subjecturban fieldworksr
dc.subjectapplied ethnomusicologysr
dc.subjectaffective economiessr
dc.subjectтеренско истраживање у градуsr
dc.subjectзвучни пејзажsr
dc.subjectафективне економијеsr
dc.subjectпримењена етномузикологијаsr
dc.titleSoundscape Research Put Into Practice: The Exploration of Soundwalks in the City of Bernen
dc.titleПроучавање звучних пејзажа у пракси: звучна истраживања града Бернаsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractСwеерс, Бритта; Proučavanje zvučnih pejzaža u praksi: zvučna istraživanja grada Berna;
dc.citation.spage15
dc.citation.epage37
dc.citation.volumeI
dc.citation.volume22
dc.identifier.doi10.2298/MUZ1722015S
dc.description.otherThis article was written for the project City Sonic Ecology – Urban Soundscapes of Bern, Ljubljana and Belgrade, financed by Swiss National Science Foundation within its SCOPES program (2013–2016).en
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/11944/bitstream_11944.pdf


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record