DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Droplets оf Dew: The Music оf Vera Stanojević

Капи росе: Музика Вере Станојевић

Thumbnail
2017
Oravitz_1450-98141723259O.pdf (2.573Mb)
Authors
Oravitz, Michael
Contributors
Medić, Ivana
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Vera Stanojević’s timbrally-driven compositions, both acoustic and electro-acoustic, have increasingly garnered international recognition over the past two decades. A brief biographical overview, supported with commentary from the composer, is followed by a series of analytical vignetes of select repertoire. Te analyses provide brief sketches of the style and compositional approach taken in each work. Works discussed are posted on the composer’s Soundcloud website, allowing readers to directly engage, with audio, timbral complexities addressed within.
Српско-америчка композиторка Вера Станојевић једна је од многобројних успешних уметница и уметника српског порекла који већ дуго живе и раде у иностранству (Medić 2014). Њени успеси током последње две деценије обухватају велики број награда, поруџбина и наступа у својству гостујућег композитора на престижним музичким фестивалима. Животни пут је ову композиторку водио из Србије до Русије, а затим до Сједињених Америчких Држава. Једна од константи током читаве њене композиторске каријере јесте љубав према клавиру, иако Вера Станојевић није пуно писала за овај инструмент – али се инспирисала његовим валерима. Њена одлука да студира у Москви првобитно је била подстакнута жељом да апсорбује традицију чувене руске пијанистичке школе, али и да овлада компоновањем у стилу руских мајстора ХХ века, првенствено Шостаковича и Прокофјева. Међутим, њено интересовање за тембр и за стваралаштво спектралиста попут Жерара Гризеа (Gérard Grisey), Тристана Мураја (Tristan Murail) и Клода Виви...јеа (Claude Vivier) навело је да се посвети испитивању могућности електроакустичке музике и допринело њеној одлуци да студира композицију на Државном универзитету Охаја. Данас Вера Станојевић живи и ствара у Коламбусу, главном граду државе Охајо, где се налази и поменути универзитет. У овом раду, након кратког осврта на значајне моменте из композиторкине биографије, хронолошки истражујем композиционе приступе које Вера Станојевић примењује у својим акустичким и електроакустичким остварењима. У свим њеним скорашњим делима, без обзира на то да ли је у њима коришћена електроника, приметно је усмерење на тембр. У електроакустичким остварењима, електронски звуци су углавном изведени из акустичких извора коришћених у самим композицијама, или евоцираних у њима, чиме се остварује комплементарност електронских и акустичких боја, наместо њиховог оштрог контраста.

Keywords:
Vera Stanojević / timbre / electro-acoustic / post-tonal / compositional process / Вера Станојевић / тембр / електроакустичка дела / пост-тонална музика / композициони процес
Source:
Музикологија / Musicology, 2017, 23, 259-286
Publisher:
  • Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts

DOI: 10.2298/MUZ1723257O

ISSN: 1450-9814 (print); 2406-0976 (online)

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3734
URI
http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/1450-9814/2017/1450-98141723259O.pdf
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3734
Collections
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - JOUR
AU  - Oravitz, Michael
PY  - 2017
UR  - http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/1450-9814/2017/1450-98141723259O.pdf
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3734
AB  - Vera Stanojević’s timbrally-driven compositions, both acoustic and electro-acoustic,
have increasingly garnered international recognition over the past two decades. A
brief biographical overview, supported with commentary from the composer, is
followed by a series of analytical vignetes of select repertoire. Te analyses provide
brief sketches of the style and compositional approach taken in each work. Works
discussed are posted on the composer’s Soundcloud website, allowing readers to
directly engage, with audio, timbral complexities addressed within.
AB  - Српско-америчка композиторка Вера Станојевић једна је од многобројних
успешних уметница и уметника српског порекла који већ дуго живе и раде
у иностранству (Medić 2014). Њени успеси током последње две деценије
обухватају велики број награда, поруџбина и наступа у својству гостујућег
композитора на престижним музичким фестивалима. Животни пут је ову
композиторку водио из Србије до Русије, а затим до Сједињених Америчких
Држава. Једна од константи током читаве њене композиторске каријере јесте
љубав према клавиру, иако Вера Станојевић није пуно писала за овај инструмент
– али се инспирисала његовим валерима. Њена одлука да студира у Москви
првобитно је била подстакнута жељом да апсорбује традицију чувене руске
пијанистичке школе, али и да овлада компоновањем у стилу руских мајстора ХХ
века, првенствено Шостаковича и Прокофјева. Међутим, њено интересовање
за тембр и за стваралаштво спектралиста попут Жерара Гризеа (Gérard Grisey),
Тристана Мураја (Tristan Murail) и Клода Вивијеа (Claude Vivier) навело је да
се посвети испитивању могућности електроакустичке музике и допринело
њеној одлуци да студира композицију на Државном универзитету Охаја. Данас
Вера Станојевић живи и ствара у Коламбусу, главном граду државе Охајо,
где се налази и поменути универзитет. У овом раду, након кратког осврта на
значајне моменте из композиторкине биографије, хронолошки истражујем
композиционе приступе које Вера Станојевић примењује у својим акустичким и
електроакустичким остварењима. У свим њеним скорашњим делима, без обзира
на то да ли је у њима коришћена електроника, приметно је усмерење на тембр.
У електроакустичким остварењима, електронски звуци су углавном изведени из
акустичких извора коришћених у самим композицијама, или евоцираних у њима,
чиме се остварује комплементарност електронских и акустичких боја, наместо
њиховог оштрог контраста.
PB  - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
T2  - Музикологија / Musicology
T1  - Droplets оf Dew: The Music оf Vera Stanojević
T1  - Капи росе: Музика Вере Станојевић
SP  - 259
EP  - 286
IS  - 23
DO  - 10.2298/MUZ1723257O
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3734
ER  - 
@article{
author = "Oravitz, Michael",
year = "2017",
abstract = "Vera Stanojević’s timbrally-driven compositions, both acoustic and electro-acoustic,
have increasingly garnered international recognition over the past two decades. A
brief biographical overview, supported with commentary from the composer, is
followed by a series of analytical vignetes of select repertoire. Te analyses provide
brief sketches of the style and compositional approach taken in each work. Works
discussed are posted on the composer’s Soundcloud website, allowing readers to
directly engage, with audio, timbral complexities addressed within., Српско-америчка композиторка Вера Станојевић једна је од многобројних
успешних уметница и уметника српског порекла који већ дуго живе и раде
у иностранству (Medić 2014). Њени успеси током последње две деценије
обухватају велики број награда, поруџбина и наступа у својству гостујућег
композитора на престижним музичким фестивалима. Животни пут је ову
композиторку водио из Србије до Русије, а затим до Сједињених Америчких
Држава. Једна од константи током читаве њене композиторске каријере јесте
љубав према клавиру, иако Вера Станојевић није пуно писала за овај инструмент
– али се инспирисала његовим валерима. Њена одлука да студира у Москви
првобитно је била подстакнута жељом да апсорбује традицију чувене руске
пијанистичке школе, али и да овлада компоновањем у стилу руских мајстора ХХ
века, првенствено Шостаковича и Прокофјева. Међутим, њено интересовање
за тембр и за стваралаштво спектралиста попут Жерара Гризеа (Gérard Grisey),
Тристана Мураја (Tristan Murail) и Клода Вивијеа (Claude Vivier) навело је да
се посвети испитивању могућности електроакустичке музике и допринело
њеној одлуци да студира композицију на Државном универзитету Охаја. Данас
Вера Станојевић живи и ствара у Коламбусу, главном граду државе Охајо,
где се налази и поменути универзитет. У овом раду, након кратког осврта на
значајне моменте из композиторкине биографије, хронолошки истражујем
композиционе приступе које Вера Станојевић примењује у својим акустичким и
електроакустичким остварењима. У свим њеним скорашњим делима, без обзира
на то да ли је у њима коришћена електроника, приметно је усмерење на тембр.
У електроакустичким остварењима, електронски звуци су углавном изведени из
акустичких извора коришћених у самим композицијама, или евоцираних у њима,
чиме се остварује комплементарност електронских и акустичких боја, наместо
њиховог оштрог контраста.",
publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts",
journal = "Музикологија / Musicology",
title = "Droplets оf Dew: The Music оf Vera Stanojević, Капи росе: Музика Вере Станојевић",
pages = "259-286",
number = "23",
doi = "10.2298/MUZ1723257O",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3734"
}
Oravitz, M.. (2017). Droplets оf Dew: The Music оf Vera Stanojević. in Музикологија / Musicology
Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(23), 259-286.
https://doi.org/10.2298/MUZ1723257O
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3734
Oravitz M. Droplets оf Dew: The Music оf Vera Stanojević. in Музикологија / Musicology. 2017;(23):259-286.
doi:10.2298/MUZ1723257O
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3734 .
Oravitz, Michael, "Droplets оf Dew: The Music оf Vera Stanojević" in Музикологија / Musicology, no. 23 (2017):259-286,
https://doi.org/10.2298/MUZ1723257O .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3734 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB