Дигитални архив издања САНУ
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед рада 
  •   ДАИС
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • Преглед рада
  •   ДАИС
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • Преглед рада
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Сестре Јанковић и Лабанова кинетографија

The Janković sisters and Кinetography Laban

Thumbnail
2018
11_Rakocevic_1450-98141824151R.pdf (6.570Mb)
Аутори
Ракочевић, Селена
Остала ауторства
Medić, Ivana
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Циљ овог рада је да се, на основу архивске грађе из Легата сестара Јанковић који је похрањен у Народној библиотеци Србије, критички сагледа однос Љубице и Данице Јанковић према данас светски признатом плесном писму, Лабановој кинетографији. Анализирана архивска грађа обухватаће препис првог издања Лабановог писма под називом Шрифттанц (Schrifttanz) на немачком језику, као и неколико до сада необјављених рукописа Љубице Јанковић. Однос сестара Јанковић према записивању традиционалних плесова, као и према кинетографији Рудолфа Лабана, биће сагледан у контексту ширих процеса развоја етнокореологије, записивања традиционалних плесова, као и историје кинетографије у Европи у првој половини и средином XX века.
Based on the archival material from the Legacy of Sisters Janković, which is stored in the National Library of Serbia, this article critically examines Ljubica and Danica Janković’s relation to today’s world-renowned dance notation, kinetography Laban. Te analyzed archival material includes the transcript of the frst edition of Laban’s notation called Schriftanz in German, as well as several unpublished manuscripts by Ljubica Janković. Even though the Janković sisters were familiar with kinetography Laban, they (especially Ljubica) were its great opponents. Instead of learning and using kinetography Laban, they developed their own dance notation system in early 1930s and used it until Ljubica’s death in 1974. In this article, the relationship of the Janković sisters’ dance notation to Rudolf Laban’s kinetography is considered in the context of the wider processes of development of ethnochoreology, traditional dance notations, as well as the history of kinetography Laban in E...urope in the frst half and mid-20th century.

Кључне речи:
плес / записивање / Љубица и Даница Јанковић / Лабанова кинетографија / dance / notation / Ljubica and Danica Janković / kinetography Laban
Извор:
Муизикологија, 2018, 24, 151-172
Издавач:
  • Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности
Пројекти:
  • Музичка и играчка традиција мултиетничке и мултикултуралне Србије (RS-177024)

DOI: 10.2298/MUZ1824151R

ISSN: 1450-9814 (print); 2406-0976 (online)

[ Google Scholar ]
URI
http://dais.sanu.ac.rs/123456789/3679
Колекције
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
Институција
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О Дигиталном архиву издања САНУ (ДАИС) | Пошаљите запажања

re3dataOpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумИнституцијеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О Дигиталном архиву издања САНУ (ДАИС) | Пошаљите запажања

re3dataOpenAIRERCUB