Претраживање
Приказ резултата 1-6 од 6
Great Chant in Serbian Tradition – On the examples of the melody It is Truly Meet / Велико појање у српској традицији – на примерима химне Достојно је
(Нови Сад : Матица српска, Одељење за сценске уметности и музику, 2009)
The uniqueness of the content of the recorded hymns and the particular uniformity of the melodies themselves, are fully distinguished even after a brief comparative examination of Serbian music collections of the so called ...
О мелодији божићног кондака трећег гласа Дјева днес / On the Third Part Melody of the Christmas Kontakion (Djeva Dnes)
(Нови Сад : Матица српска, Одељење за сценске уметности и музику, 2005)
Проимион божићног кондака трећег гласа, Дјева днес, који представља модел према коме се певају сви кондаци трећег гласа, послужио је у раду као узорак на основу кога се разматра проблем напева у новијој српској појачкој ...
Moderated Modernism in Russian Music after 1953 / Умерени модернизам у руској музици после 1953
(Belgrade : Serbian Academy of Sciences and ArtsBelgrade : Institute of Musicology SASA, 2008)
Structure - Meaning and Implementation of the Term in Theoretical and 'Musical' Structuralism / Структура - значење и употребе термина у теоријском и "музичком" структурализму
(Belgrade : Serbian Academy of Sciences and ArtsBelgrade : Institute of Musicology SASA, 2008)
Musical Modernism at the ‘Periphery’? Serbian Music in the First Half of the Twentieth Century / Музички модернизам на "периферији"? Cpncкa музика у првој половини XX века
(Belgrade : Serbian Academy of Science and ArtsBelgrade : Institute of Musicology SASA, 2008)
I will start this paper with some observations which, at first sight, but only supposedly at that, have no relation to the title. They are the result of the subsequent thinking on certain aspects and effect of the 'encounters' ...
Conflict and Dialogue between the Old and the New in Serbian Music between the Two World Wars
(Praha : Koniasch Latin Press, 2007)
In this paper, I aim to discuss some general concepts (“Old” and “New”, “Tradition(s)” and “Modernism(s)”) in Serbian music between the two World Wars, not onIy in their national context, but from a broader, European point ...