Претраживање
Приказ резултата 1-6 од 6
Новe културално-фестивалскe перспективe у Хрватској и Србији као резултат друштвено-политичке трансформације музичког фестивала у СФРЈ (Од Југославенске музичке трибине, преко Трибине музичког стваралаштва Југославије, до Глазбене трибине Опатија/Међународне глазбене трибине и Међународне трибине композитора)
(Београд : Факултет музичке уметности, 2018)
The subject of this paper is the relation between the music festival as social event and circumstances in the context of the Yugoslav political regime. I tried to demonstrate strong relation of the music life and the ...
Music of the Lost Generation: Serbian Émigré composers
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2014)
Jacques Attali's Concept of the Political Economy of Music in the Context of the Recording Industry in Former Yugoslavia
(Newcastle upon Tyne : Cambridge Scholars Publishing, 2015)
This text examines the concept of the political economy of music first
discussed by French economist and theorist Jacques Attali in his book
Noise: The Political Economy of Music.The concept is observed here in
the ...
Песма за ‘Нову' Европу: бивше југословенске републике на Песми Евровизије / Song for ‘New’ Europe: Former Yugoslavian Republics on Eurovision Song Contest
(Београд : Катедра за музикологију, Факултет музичке уметности, 2016)
Последњу деценију XX века обележиле су бројне промене у централној и
источној Европи, које су означиле коначан колапс социјалистичких режима и распад
федеративних савеза република, као и почетак политичког и културног ...
Floating Images of Yugoslavism on the Pages of Family Music Albums
(Belgrade : Institute of Musicology SASA, 2014)
For scholars of Serbian nationalism in the early twentieth century Yugoslavism remains a perpetual conundrum. Many cultural practices, discourses and artefacts produced in the decades that preceded and followed the First ...
Transition in the PGP-RTB/PGP-RTS Reflected in the Classical Music Editions
(Belgrade : Department of Musicology, Faculty of Music, 2016)
This paper deals with the production of classical music records in the
Yugoslav label PGP-RTB/PGP-RTS since its foundation in 1968 up to the present. The
paper focuses on differentiation of editions released before and ...