Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 69
Црквена музика у светлости државног законодавства у Кнежевини и Краљенвини Србији / Church Music in the Light of National Legislation in the Principality of Serbia and the Kingdom of Serbia
(Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности, 2012)
Сагледавањем државних одредаба које су се тицале општег и богословског
образовања, а у коме је своје место имала црквена музика, стиче се увид у односе
државне и црквене власти, с једне стране, као и државне и црквене ...
Учење певања уз гусле у Србији у XXI веку / Learning to sing with the accompaniment of the gusle in Serbia in the XXI century
(Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности, 2012)
Учење певања уз гусле у овом раду се разматра као активност у оквиру
заштите традиционалне народне музике као нематеријалног културног наслеђа, и, у
том смислу, специфичан вид музичке едукације. Гусларски подмладак у ...
The reception of west European music in Belgrade between world wars: On the examples of 'Muzički glasnik' and 'Muzika' magazines / Recepcija zapadnoevropske muzike u međuratnom Beogradu - primer časopisa Muzički glasnik i Muzika
(Музикологија / Musicology, 2011)
The very first music magazines started in Belgrade between World Wars were 'Muzički glasnik' (issued monthly from January to December 1922) and 'Muzika' (also issued monthly in the period January 1928 - March 1929). These ...
Даворин Јенко и Стеван Ст. Мокрањац. Биографски фрагменти. Прилог култури сећања / Davorin Jenko and Stevan St. Mokranjac. Biographical Fragments. A Contribution to Cultural Rememberance
(Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности, 2014)
Рад је писан као прилог обележавању стогодишњице од смрти двојице значајних
композитора и диригената – Даворина Јенка (1835–1914) и Стевана Ст. Мокрањца (1856–1914). Конципиран у неколико фрагмената, рад преиспитује ...
The word and music of epic song: From syncretism to sung poetry / Reč i muzika epske pesme - od sinkretizma do pevane poezije
(Музикологија / Musicology, 2013)
This study concerns the relationship between verbal and musical components of Serbian epic songs with rhythm seen as a morphological dominant. My aim is to enrich the musicological inquiry of this issue and provide a ...
Audio collection in the SASA Institute of Musicology / Fono zbirka Muzikološkog instituta SANU
(Музикологија / Musicology, 2010)
The paper is relating to audio collection of the Institute of Musicology SASA as extremely important part of this institution's fund. The collection comprises of valuable sound materials, especially significant collections ...
Competitions as a form of public gusle playing performance / Takmičenja kao oblik javne guslarske prakse
(Музикологија / Musicology, 2011)
This paper offers an ethnomusicological perspective on competitions of guslars (players of a single-stringed musical instrument gusle predominantly used to accompany the voice of a singer reciting epic poetry), here ...
Word and melody in the opus of Momčilo and Svetomir Nastasijević / Reč i melodija u stvaralaštvu Momčila i Svetomira Nastasijevića
(Музикологија / Musicology, 2013)
In the house of artistically gifted family Nastasijević where renowned Belgrade artists used to gather together during the twenties and thirties of the previous century, music was nothing but an excuse for regular meetings. ...
О певничком простору и химнама које су у њему појане. У трагању за појачко-градитељским везама у средњем веку / On тhe Chanting Space аnd Hymns That Were Sung In It. Searching for Chanting-Architectural Connections in the Middle Ages
(Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности, 2017)
Новији научни радови у вези с развојем појачке традиције у православној цркви
иницирали су проучавање и дефинисање до сада неразјашњених међусобних
утицаја српске средњовековне богослужбене музике и сакралне архитектур ...
Serbian church chant in the service of national ideology / Српско црквено појање у служби националне идеологије
(Музикологија / Musicology, 2016)
In this paper we investigate the process of the creation and embodiment of the concept of Serbian folk church chant throughout the 19th and the beginning of the 20th century among Serbian intellectuals and scholars. In ...