Show simple item record

Скице за Симфонију бр. 3 Алфреда Шниткеа, и шта нам оне (не) откривају

dc.contributorPeno, Vesna
dc.creatorMedić, Ivana
dc.date.accessioned2018-08-09T11:21:34Z
dc.date.available2018-08-09T11:21:34Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1450-9814 (print)
dc.identifier.issn2406-0976 (online)
dc.identifier.urihttp://dais.sanu.ac.rs/123456789/3613
dc.description.abstractThe analysis of Alfred Schnittke’s Symphony No. 3 that I present in this paper is based on my study of Schnittke’s sketches from the Juilliard Manuscripts Collection. The importance of these manuscripts, which (to my knowledge) are discussed in a peer reviewed publication for the first time, is twofold. On the one hand, the sketches make it possible to correct errors found in earlier analyses of this symphony; in particular, they provide plenty of information on Schnittke’s manipulation of thematic material and the overall constructive principles. On the other hand, although the sketches fail to broach a coherent narrative, they do hint at Schnittke’s hidden intentions and provide clues for an informed reading of this idiosyncratic work and its possible meanings.en
dc.description.abstractУ овом раду анализирам Симфонију бр. 3 (1981) Алфреда Шниткеа (1934-1998) на основу скица које чине део Џулијардове рукописне колекције (The Juilliard Manuscripts Collection). Значај ових скица, које се, према мом сазнању, први пут разматрају у научном часопису, јесте двострук. С једне стране, скице су ми омогућиле да исправим бројне грешке присутне у ранијим анализама ове симфоније, а посебно је значајно што оне пружају обиље информација о Шниткеовим начинима рада са тематским материјалом и конструктивним принципима. С друге стране, мада на основу скица није могуће одгонетнути недвосмислено "значење" Шниткеових музичких симбола, оне ипак указују на композиторове скривене намере и пружају довољно "упутстава" за ново читање ове, по много чему необичне, симфоније. Премда ово дело наизглед представља Шниткеов омаж немачко-аустријској музичкој традицији, мој кључни аргумент јесте да је тај омаж крајње проблематичан и двосмислен. Наиме, Шнитке спроводи два паралелна и међусобно повезана наративна тока, од којих се први тиче историјског развоја немачке музике и њене поступне "дегенерације", док се други односи на суноврат читаве немачке нације и њене културе у XX веку.sr
dc.language.isoensr
dc.publisherBelgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Artssr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/177004/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceМузикологија / Musicology
dc.subjectAlfred Schnittkesr
dc.subjectsymphonysr
dc.subjectJuilliard Manuscript Collectionsr
dc.subjectsketchessr
dc.subjectcataloguesr
dc.subjectpolystylismsr
dc.subjectmonogramssr
dc.subjectGerman musicsr
dc.titleThe sketches for Alfred Schnittke’s Symphony no. 3, and what they (don’t) tell us?en
dc.titleСкице за Симфонију бр. 3 Алфреда Шниткеа, и шта нам оне (не) откривајуsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractМедић, Ивана; Skice za Simfoniju br. 3 Alfreda Šnitkea, i šta nam one (ne) otkrivaju;
dc.citation.spage169
dc.citation.epage213
dc.citation.issue15
dc.identifier.doi10.2298/MUZ1315169M
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/11565/Ivana_Medic_The_sketches_for_Alfred_Schnittkes_Symph.pdf


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record