Search
Now showing items 1-10 of 25
Усуд постмодерног света: о Меланхолији и Револту Милана Михајловића / The Fate of the Postmodern World: on Melancholy and Rebellion by Milan Mihajlović
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2016)
Предмет рада су два нова дела Милана Михајловића изведена у оквиру трибине
Нови звучни простори на фестивалу БУНТ у Београду, новембра 2015.
године. Композиције Меланхолија (2014) и Револт (2015) у раду се анализирају
и ...
Организација наставе солфеђа у Србији од друге половине XIX века до данас ‒ достигнућа и тековине / The Organisation of Solfege Pedagogy in Serbia from the Second Half of the 19th Century until Today – Achievements and Attainments
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2016)
У овом истраживању смо се бавили развојем уметничке музике, музичке
педагогије и наставе солфеђа у Србији у периоду од друге половине
XIX века до данас. У раду је представљена хронологија институционализације
музичког ...
Overcoming the Crisis of Tonality: The Resemantized Tonality of Modernism / Превазилажење кризе тоналитета: ресемантизовани тоналитет модернизма
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2016)
In this article I analyse the context and features of resemantized tonality, historically
linked with the first half of the 20th century. The renewed interest in
tonality occurred after the crisis of tonality — the system ...
Традиционална музика Призренске Горе у сенци Отоманске империје / Traditional Music of Prizren Gora in the Shadow of the Ottoman Empire
(Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности, 2016)
Продор турске империје на Балканско полуострво довео је до исламизације
становништва и стварања специфичних културних услова, нарочито код оних
заједница које су сачувале и неке навике из периода хришћанства. У области
Гора, ...
Улазак у Коларчеву задужбину: културна делатност и музичка публика / The Entry to Kolarac Foundation: Cultural Activity and Music Audience
(Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности, 2016)
Неприкосновеној репутацији коју је у читавом региону стекла Задужбина Илије Милосављевића Коларца (позната још и под именом Коларчева задужбина) у Београду (основана 1878. године) допринели су квалитет и разноврсност ...
Crisis Concealing Light / Криза прeкрива светлост
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2016)
In this article I discuss the blossoming of musical life in Greece that begun in
1974, simultaneously with the growth of the debt crisis. Communist musicians
returned from exile and they were hailed as heroes while their ...
Музикологија 21 (II /2016) / Musicology 21 (II /2016)
(Београд : Музиколошки Институт Српске академије наука и уметности, 2016)
Година која је на измаку, 2016. је на глобалном нивоу перципирана као година обележена бројним кризама – политичким, војним, избегличким, финансијским... Подстакнути тиме, број 21 посветили смо теми односа музике и кризе, ...
Интерпретация классических музыкальных произведений в польской и русской анимации как основа творческого диалога / The Interpretation of Classical Music in Polish and Russian Animation as a Basis for Creative Dialogue
(Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности, 2016)
Музыкальный анимационный фильм – это точка пересечения авторских
миров – диалог музыканта и художника, это живой процесс визуальной
интерпретации художественного образа музыкального произведения.
Диалог режиссера ...
The place of ‘Russian music’ on the Мulticultural Map of Europe / Место "руске музике" на мултикултуралној мапи Европе
(Belgrade : Institue of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2016)
Both Russian and non-Russian composers and music critics willingly used the notion of Russian exoticism to differentiate the Russian musical
legacy from the (western) European tradition, especially in the 19th century.
At ...
“Быть одновременно и сильным и цивилизованным – очень трудно...” Музыковеды о политике: Жак Гандшин и Ижини Англес, из писем 1930-х годов / "To be strong and civilised at the same time is very difficult..." musicologists about the politics: Jacques Handschin and Higini Anglés, from the correspondence of the 1930s
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2016)
This article is based on the correspondence between two important European
musicologists of the second quarter of the 20th century, Jacques Handschin and
Higini Anglès. I analyse the political problems discussed in these ...