Јуријев Круг Драгане Јовановић као L'acte préalable за оперу Звездани град
Dragana Jovanović’s Yurii’s Circle as L’acte préalable for the opera The Star City
Abstract
Предмет ове студије јесте ново остварење српске композиторке Драгане Јовановић (1963) интригантног наслова: Јуријев круг – телепортацијска свита за оперу за камерни састав и електронику (2013). Ова композиција инспирисана је либретом за још ненаписану оперу Звездани град. Творац либрета је словеначки редитељ и мултимедијални уметник Драган Живадинов (1960–). Свита Јуријев круг замишљена је тако да антиципира оперу Звездани град, која ће из ње проистећи (али не зна се када). У раду је проблeматизован статус композиције Јуријев круг као „уводног чина“, који представља „дајџест“ будуће опере, а уједно сублимира идеје које ће (можда) бити развијане у њој. Поред тога, бавићу се композиционо-техничким средствима коришћеним у реализацији свите Јуријев круг, са посебним освртом на ауторкино наслањање на тековине руског (совјетског) полистилизма.
The topic of this paper is a new piece by the Serbian composer Dragana Jovanović
(1963–) with an intriguing title:
Jurij’s Circle – A Teleportational Suite for the Opera for
a Chamber Orchestra and Electronics
(2013). This composition was inspired by a
libretto for the opera
A Starry Town
, which has still not been written. The creator of the
libretto is a Slovene director and multimedia artist Dragan Živadinov (1960–). The suite
Jurij’s Circle is envisioned in such a way that is anticipates the opera
A Starry Town
which
would emerge from it (although we do not know when). The paper discusses the status of
the composition Jurij’s Circle as an “introductory act”, which is a digest of the future
opera and simultaneously sublimes the idea which (might be) developed in it. Besides
that, the paper observes the compositional-technical means used in the realization of the
suite Jurij’s circle with special reference to the author’s reliance on the heritage of Rus...sian
(Soviet) polystylism.
Keywords:
Драгана Јовановић / Драган Живадинов / Јуриј Батурин / Јуријев круг / Звездани град / савремена опера / свита / електроакустичка музика / Neue Slowenische Kunst / Александар Скрјабин / Уводни чин / Алфред Шнитке / полистилизам / Dragana Jovanović / Jurij Baturin / Dragan Živadinov / Jurij's Circle / A Starry Town / modern opera / suite / electroacustic music / Aleksandar Skrjabin / Introductory Act / Alfred Schnittke / polystylismSource:
Зборник Матице српске за сценске уметности и музику, 2014, 51, 99-111Publisher:
- Нови Сад : Матица српска
Funding / projects:
- Serbian musical identities within local and global frameworks: traditions, changes, challenges (RS-177004)
URI
http://ivanamedic.com/wp-content/uploads/2015/04/ZMSSUM-br_51-Medic.pdfhttp://www.maticasrpska.org.rs/stariSajt/casopisi/Scenske%2051%20PRINT.pdf
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3602
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - CHAP AU - Медић, Ивана PY - 2014 UR - http://ivanamedic.com/wp-content/uploads/2015/04/ZMSSUM-br_51-Medic.pdf UR - http://www.maticasrpska.org.rs/stariSajt/casopisi/Scenske%2051%20PRINT.pdf UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3602 AB - Предмет ове студије јесте ново остварење српске композиторке Драгане Јовановић (1963) интригантног наслова: Јуријев круг – телепортацијска свита за оперу за камерни састав и електронику (2013). Ова композиција инспирисана је либретом за још ненаписану оперу Звездани град. Творац либрета је словеначки редитељ и мултимедијални уметник Драган Живадинов (1960–). Свита Јуријев круг замишљена је тако да антиципира оперу Звездани град, која ће из ње проистећи (али не зна се када). У раду је проблeматизован статус композиције Јуријев круг као „уводног чина“, који представља „дајџест“ будуће опере, а уједно сублимира идеје које ће (можда) бити развијане у њој. Поред тога, бавићу се композиционо-техничким средствима коришћеним у реализацији свите Јуријев круг, са посебним освртом на ауторкино наслањање на тековине руског (совјетског) полистилизма. AB - The topic of this paper is a new piece by the Serbian composer Dragana Jovanović (1963–) with an intriguing title: Jurij’s Circle – A Teleportational Suite for the Opera for a Chamber Orchestra and Electronics (2013). This composition was inspired by a libretto for the opera A Starry Town , which has still not been written. The creator of the libretto is a Slovene director and multimedia artist Dragan Živadinov (1960–). The suite Jurij’s Circle is envisioned in such a way that is anticipates the opera A Starry Town which would emerge from it (although we do not know when). The paper discusses the status of the composition Jurij’s Circle as an “introductory act”, which is a digest of the future opera and simultaneously sublimes the idea which (might be) developed in it. Besides that, the paper observes the compositional-technical means used in the realization of the suite Jurij’s circle with special reference to the author’s reliance on the heritage of Russian (Soviet) polystylism. PB - Нови Сад : Матица српска T2 - Зборник Матице српске за сценске уметности и музику T1 - Јуријев Круг Драгане Јовановић као L'acte préalable за оперу Звездани град T1 - Dragana Jovanović’s Yurii’s Circle as L’acte préalable for the opera The Star City SP - 99 EP - 111 IS - 51 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3602 ER -
@inbook{ author = "Медић, Ивана", year = "2014", abstract = "Предмет ове студије јесте ново остварење српске композиторке Драгане Јовановић (1963) интригантног наслова: Јуријев круг – телепортацијска свита за оперу за камерни састав и електронику (2013). Ова композиција инспирисана је либретом за још ненаписану оперу Звездани град. Творац либрета је словеначки редитељ и мултимедијални уметник Драган Живадинов (1960–). Свита Јуријев круг замишљена је тако да антиципира оперу Звездани град, која ће из ње проистећи (али не зна се када). У раду је проблeматизован статус композиције Јуријев круг као „уводног чина“, који представља „дајџест“ будуће опере, а уједно сублимира идеје које ће (можда) бити развијане у њој. Поред тога, бавићу се композиционо-техничким средствима коришћеним у реализацији свите Јуријев круг, са посебним освртом на ауторкино наслањање на тековине руског (совјетског) полистилизма., The topic of this paper is a new piece by the Serbian composer Dragana Jovanović (1963–) with an intriguing title: Jurij’s Circle – A Teleportational Suite for the Opera for a Chamber Orchestra and Electronics (2013). This composition was inspired by a libretto for the opera A Starry Town , which has still not been written. The creator of the libretto is a Slovene director and multimedia artist Dragan Živadinov (1960–). The suite Jurij’s Circle is envisioned in such a way that is anticipates the opera A Starry Town which would emerge from it (although we do not know when). The paper discusses the status of the composition Jurij’s Circle as an “introductory act”, which is a digest of the future opera and simultaneously sublimes the idea which (might be) developed in it. Besides that, the paper observes the compositional-technical means used in the realization of the suite Jurij’s circle with special reference to the author’s reliance on the heritage of Russian (Soviet) polystylism.", publisher = "Нови Сад : Матица српска", journal = "Зборник Матице српске за сценске уметности и музику", booktitle = "Јуријев Круг Драгане Јовановић као L'acte préalable за оперу Звездани град, Dragana Jovanović’s Yurii’s Circle as L’acte préalable for the opera The Star City", pages = "99-111", number = "51", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3602" }
Медић, И.. (2014). Јуријев Круг Драгане Јовановић као L'acte préalable за оперу Звездани град. in Зборник Матице српске за сценске уметности и музику Нови Сад : Матица српска.(51), 99-111. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3602
Медић И. Јуријев Круг Драгане Јовановић као L'acte préalable за оперу Звездани град. in Зборник Матице српске за сценске уметности и музику. 2014;(51):99-111. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3602 .
Медић, Ивана, "Јуријев Круг Драгане Јовановић као L'acte préalable за оперу Звездани град" in Зборник Матице српске за сценске уметности и музику, no. 51 (2014):99-111, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3602 .