DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • МИ САНУ - Зборници / MI SASA - Collective monographs and conference proceedings
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • МИ САНУ - Зборници / MI SASA - Collective monographs and conference proceedings
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Музички модернизам - нова тумачења

Rethinking musical modernism

Thumbnail
2008
bitstream_11180.pdf (9.093Mb)
Contributors
Милин, Мелита
Деспић, Дејан
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Зборник који је пред читаоцима садржи радове претходно представљене на међународном научном скупу Музички модернизам - нова тумачења који је у организацији Музиколошког института САНУ и одељења ликовне и музичке уметности САНУ одржан у Београду од 11. до 13. октобра 2007. године. Чињеницом да је радни језик скупа био енглески, објашњава се објављивање текстова на том језику (с једним оправданим изузетком). Циљ скупа био је да се подстакну и прикажу нова сагледавања стваралаштва музичког модернизма, сложеног покрета чије је деловање обележило развој музике скоро целог XX века, а првенствено да се на свеж начин протумаче естетичке дилеме и расправе о карактеристикама, смислу и значењу разноврсних и често контрадикторних стремљења у овом раздобљу. Тематски спектар приказаних радова био је изузетно широк: кретао се од преиспитивања музичког модернизма помоћу категорија носталгије и присвајања, преко сагледавања односа центара и периферије, до разматрања сложених веза између модернизма и п...олитике. Као што смо и очекивали, пажња је била усмерена не само на значајне личности и појаве у међународним музичким токовима, већ и на оне у српској музици. Аутори радова нису себи поставили циљ - нити су то могли - да понуде чврсте закључке, дефиниције, класификације. Уместо тога, они су донели вишеслојна и иновативна разматрања ове узбудљиве уметничке епохе окренуте будућности и прогресу, из перспективе XXI века који је остао без многих илузија, неминовно остављајући широк простор за нова тумачења.

The articles collected in this volume were presented at the conference Rethinking Musical Modernism that took place in Belgrade from 1 1-13 October 2007 and was or ganised by the Institute of Musicology and the Department of Fine Arts and Music of the Serbian Academy of Sciences and Arts. The working language of the conference was English which explains the publication of the contributions in that language (with one justifiable exemption). As the title of the conference indicates, the main aim of the organisers was to stimulate novel investigation of musical Modernism. The papers were thus focused on discussions of the ideas, characteristics, and meanings of the diverse and often contra dictory tendencies that existed in that period. The thematic scope of the papers was wide: from new approaches to musical Modernism using the categories of nostalgia and appropriation, and novel observations on the relationship between centres and peripheries, to questioning of the ties between Moderni...sm and politics, the problems of terminology, and analysis of important aspects of the modernist achievements on the international and Serbian modernist scene. The contributors did not - and could not - pursue the aim of reaching firm conclusions, definitions, and classifications. They instead offered rich and complex examinations of this exciting musical epoch turned toward the future and progress, seen from the perspective of the disillusioned twenty-first century, necessarily leaving vast space for new rethinking.

Keywords:
musical Modernism / musical tendencies
Source:
2008
Publisher:
  • Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности
Note:
  • Зборник радова са научног скупа одржаног од 11. до 13. октобра 2007. године

Cobiss ID: 150092300

ISBN: 978-86-7025-463-3

[ Google Scholar ]
URI
http://dais.sanu.ac.rs/123456789/3503
Collections
  • МИ САНУ - Зборници / MI SASA - Collective monographs and conference proceedings
Institution
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - CONF
PY  - 2008
UR  - http://dais.sanu.ac.rs/123456789/3503
AB  - Зборник који је пред читаоцима садржи радове претходно представљене на међународном научном скупу Музички модернизам - нова тумачења који је у организацији Музиколошког института САНУ и одељења ликовне и музичке уметности САНУ одржан у Београду од 11. до 13. октобра 2007. године. Чињеницом да је радни језик скупа био енглески, објашњава се објављивање текстова на том језику (с једним оправданим изузетком).
Циљ скупа био је да се подстакну и прикажу нова сагледавања стваралаштва музичког модернизма, сложеног покрета чије је деловање обележило развој музике скоро целог XX века, а првенствено да се на свеж начин протумаче естетичке дилеме и расправе о карактеристикама, смислу и значењу разноврсних и често контрадикторних стремљења у овом раздобљу. Тематски спектар приказаних радова био је изузетно широк: кретао се од преиспитивања музичког модернизма помоћу категорија носталгије и присвајања, преко сагледавања односа центара и периферије, до разматрања сложених веза између модернизма и политике. Као што смо и очекивали, пажња је била усмерена не само на значајне личности и појаве у међународним музичким токовима, већ и на оне у српској музици.
Аутори радова нису себи поставили циљ - нити су то могли - да понуде чврсте закључке, дефиниције, класификације. Уместо тога, они су донели вишеслојна и иновативна разматрања ове узбудљиве уметничке епохе окренуте будућности и прогресу, из перспективе XXI века који је остао без многих илузија, неминовно остављајући широк простор за нова тумачења.
AB  - The articles collected in this volume were presented at the conference Rethinking Musical Modernism that took place in Belgrade from 1 1-13 October 2007 and was or ganised by the Institute of Musicology and the Department of Fine Arts and Music of the Serbian Academy of Sciences and Arts. The working language of the conference was English which explains the publication of the contributions in that language (with one justifiable exemption).
As the title of the conference indicates, the main aim of the organisers was to stimulate novel investigation of musical Modernism. The papers were thus focused on discussions of the ideas, characteristics, and meanings of the diverse and often contra dictory tendencies that existed in that period. The thematic scope of the papers was wide: from new approaches to musical Modernism using the categories of nostalgia and appropriation, and novel observations on the relationship between centres and peripheries, to questioning of the ties between Modernism and politics, the problems of terminology, and analysis of important aspects of the modernist achievements on the international and Serbian modernist scene.
The contributors did not - and could not - pursue the aim of reaching firm conclusions, definitions, and classifications. They instead offered rich and complex examinations of this exciting musical epoch turned toward the future and progress, seen from the perspective of the disillusioned twenty-first century, necessarily leaving vast space for new rethinking.
PB  - Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности
T1  - Музички модернизам - нова тумачења
T1  - Rethinking musical modernism
ER  - 
@conference{
year = "2008",
url = "http://dais.sanu.ac.rs/123456789/3503",
abstract = "Зборник који је пред читаоцима садржи радове претходно представљене на међународном научном скупу Музички модернизам - нова тумачења који је у организацији Музиколошког института САНУ и одељења ликовне и музичке уметности САНУ одржан у Београду од 11. до 13. октобра 2007. године. Чињеницом да је радни језик скупа био енглески, објашњава се објављивање текстова на том језику (с једним оправданим изузетком).
Циљ скупа био је да се подстакну и прикажу нова сагледавања стваралаштва музичког модернизма, сложеног покрета чије је деловање обележило развој музике скоро целог XX века, а првенствено да се на свеж начин протумаче естетичке дилеме и расправе о карактеристикама, смислу и значењу разноврсних и често контрадикторних стремљења у овом раздобљу. Тематски спектар приказаних радова био је изузетно широк: кретао се од преиспитивања музичког модернизма помоћу категорија носталгије и присвајања, преко сагледавања односа центара и периферије, до разматрања сложених веза између модернизма и политике. Као што смо и очекивали, пажња је била усмерена не само на значајне личности и појаве у међународним музичким токовима, већ и на оне у српској музици.
Аутори радова нису себи поставили циљ - нити су то могли - да понуде чврсте закључке, дефиниције, класификације. Уместо тога, они су донели вишеслојна и иновативна разматрања ове узбудљиве уметничке епохе окренуте будућности и прогресу, из перспективе XXI века који је остао без многих илузија, неминовно остављајући широк простор за нова тумачења., The articles collected in this volume were presented at the conference Rethinking Musical Modernism that took place in Belgrade from 1 1-13 October 2007 and was or ganised by the Institute of Musicology and the Department of Fine Arts and Music of the Serbian Academy of Sciences and Arts. The working language of the conference was English which explains the publication of the contributions in that language (with one justifiable exemption).
As the title of the conference indicates, the main aim of the organisers was to stimulate novel investigation of musical Modernism. The papers were thus focused on discussions of the ideas, characteristics, and meanings of the diverse and often contra dictory tendencies that existed in that period. The thematic scope of the papers was wide: from new approaches to musical Modernism using the categories of nostalgia and appropriation, and novel observations on the relationship between centres and peripheries, to questioning of the ties between Modernism and politics, the problems of terminology, and analysis of important aspects of the modernist achievements on the international and Serbian modernist scene.
The contributors did not - and could not - pursue the aim of reaching firm conclusions, definitions, and classifications. They instead offered rich and complex examinations of this exciting musical epoch turned toward the future and progress, seen from the perspective of the disillusioned twenty-first century, necessarily leaving vast space for new rethinking.",
publisher = "Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности",
title = "Музички модернизам - нова тумачења, Rethinking musical modernism"
}
 Музички модернизам - нова тумачења. 2008;
 (2008). Музички модернизам - нова тумачења.
nullБеоград : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности., null. 
, "Музички модернизам - нова тумачења" null (2008)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutionsAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB