DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Формула као средство прокреације: Мантра Карлхајнца Штокхаузена

Thumbnail
2017
bitstream_10940.pdf (2.067Mb)
Authors
Новаковић, Моника
Book part (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Увођењем идеје формуле у својој композицији Мантра, Карлхајнц Штокхаузен долази до преокрета у свом стваралаштву 1970-их година. Овај рад се бави концептом формуле, као и феноменима који су подстакли Штокхаузена да уведе нов начин размишљања у формирању својих композиција. Штокхаузенова интердисциплинарна настојања могу се повезати са биологистичким и органичким размишљањима композитора као што су Феручо Бузони и Антон Веберн. Такође, Штокхаузен узима у обзир и космологију у покушају да објасни концепт формуле, односно мантре, како назива формулу у контексту своје композиције. Велику улогу у формирању идеје формуле имали су и утицаји јапанске и индијске филозофије, превасходно учења индијског филозофа Шри Ауробинда. У раду смо закључили да је овим принципом Штокхаузен понудио ново решење у домену композиторског стварања, својеврсну карику у ланцу принципа, који би омогућили обједињење музичког тока композиције.
By introducing the idea of formula in his composition Mantra, Karlheinz Stockhausen meets the turning point in his work of the 1970s. This paper deals with the concept of formula, as well as the phenomena which incited Stockhausen to introduce the new way of thinking in musical forming of his compositions. Stockhausen's interdisciplinary endeavours could be linked to the biologistic and the organicist thoughts of Ferruccio Busoni and Anton Webern. Likewise, Stockhausen takes into the consideration cosmology in an attempt to explain the concept of formula, or mantra as he calls it, in the context of his composition. The influences of Japanese and Indian philosophy, formerly the teachings of Indian philosopher Sri Aurobindo, played a great role in the developing of the idea of formula. In this paper, we concluded that, by introducing this principle, Stockhausen offered a new solution in the field of composer's creation, a link of sorts in the chain of principles that would make the unifi...cation of composition's musical thought possible.

Keywords:
Карлхајнц Штокхаузен / Karlheinz Stockhausen / Мантра / формула / Шри Ауробиндо / Феручо Бузони / Антон Веберн / биологизам / органика / космологија / Mantra / formula / Sri Aurobindo / Ferruccio Busoni / Anton Webern / biologism / organicism / cosmology
Source:
Музички идентитети и европска перспектива 2: Интердисциплинарни приступ, 2017, 175-193
Publisher:
  • Београд : Факултет музичке уметности, Катедра за музикологију
Note:
  • Музиколошке студије - зборници радова студената музикологије св. 7/2017 Музички идентитети и европска перспектива 2: Интердисциплинарни приступ

ISBN: 978-86-88619-92-9

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3403
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3403
Collections
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - CHAP
AU  - Новаковић, Моника
PY  - 2017
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3403
AB  - Увођењем идеје формуле у својој композицији Мантра, Карлхајнц Штокхаузен долази до преокрета у свом стваралаштву 1970-их година. Овај рад се бави концептом формуле, као и феноменима који су подстакли Штокхаузена да уведе нов начин размишљања у формирању својих композиција. Штокхаузенова интердисциплинарна настојања могу се повезати са биологистичким и органичким размишљањима композитора као што су Феручо Бузони и Антон Веберн. Такође, Штокхаузен узима у обзир и космологију у покушају да објасни концепт формуле, односно мантре, како назива формулу у контексту своје композиције. Велику улогу у формирању идеје формуле имали су и утицаји јапанске и индијске филозофије, превасходно учења индијског филозофа Шри Ауробинда. У раду смо закључили да је овим принципом Штокхаузен понудио ново решење у домену композиторског стварања, својеврсну карику у ланцу принципа, који би омогућили обједињење музичког тока композиције.
AB  - By introducing the idea of formula in his composition Mantra, Karlheinz Stockhausen meets the turning point in his work of the 1970s. This paper deals with the concept of formula, as well as the phenomena which incited Stockhausen to introduce the new way of thinking in musical forming of his compositions. Stockhausen's interdisciplinary endeavours could be linked to the biologistic and the organicist thoughts of Ferruccio Busoni and Anton Webern. Likewise, Stockhausen takes into the consideration cosmology in an attempt to explain the concept of formula, or mantra as he calls it, in the context of his composition. The influences of Japanese and Indian philosophy, formerly the teachings of Indian philosopher Sri Aurobindo, played a great role in the developing of the idea of formula. In this paper, we concluded that, by introducing this principle, Stockhausen offered a new solution in the field of composer's creation, a link of sorts in the chain of principles that would make the unification of composition's musical thought possible.
PB  - Београд : Факултет музичке уметности, Катедра за музикологију
T2  - Музички идентитети и европска перспектива 2: Интердисциплинарни приступ
T1  - Формула као средство прокреације: Мантра Карлхајнца Штокхаузена
SP  - 175
EP  - 193
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3403
ER  - 
@inbook{
author = "Новаковић, Моника",
year = "2017",
abstract = "Увођењем идеје формуле у својој композицији Мантра, Карлхајнц Штокхаузен долази до преокрета у свом стваралаштву 1970-их година. Овај рад се бави концептом формуле, као и феноменима који су подстакли Штокхаузена да уведе нов начин размишљања у формирању својих композиција. Штокхаузенова интердисциплинарна настојања могу се повезати са биологистичким и органичким размишљањима композитора као што су Феручо Бузони и Антон Веберн. Такође, Штокхаузен узима у обзир и космологију у покушају да објасни концепт формуле, односно мантре, како назива формулу у контексту своје композиције. Велику улогу у формирању идеје формуле имали су и утицаји јапанске и индијске филозофије, превасходно учења индијског филозофа Шри Ауробинда. У раду смо закључили да је овим принципом Штокхаузен понудио ново решење у домену композиторског стварања, својеврсну карику у ланцу принципа, који би омогућили обједињење музичког тока композиције., By introducing the idea of formula in his composition Mantra, Karlheinz Stockhausen meets the turning point in his work of the 1970s. This paper deals with the concept of formula, as well as the phenomena which incited Stockhausen to introduce the new way of thinking in musical forming of his compositions. Stockhausen's interdisciplinary endeavours could be linked to the biologistic and the organicist thoughts of Ferruccio Busoni and Anton Webern. Likewise, Stockhausen takes into the consideration cosmology in an attempt to explain the concept of formula, or mantra as he calls it, in the context of his composition. The influences of Japanese and Indian philosophy, formerly the teachings of Indian philosopher Sri Aurobindo, played a great role in the developing of the idea of formula. In this paper, we concluded that, by introducing this principle, Stockhausen offered a new solution in the field of composer's creation, a link of sorts in the chain of principles that would make the unification of composition's musical thought possible.",
publisher = "Београд : Факултет музичке уметности, Катедра за музикологију",
journal = "Музички идентитети и европска перспектива 2: Интердисциплинарни приступ",
booktitle = "Формула као средство прокреације: Мантра Карлхајнца Штокхаузена",
pages = "175-193",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3403"
}
Новаковић, М.. (2017). Формула као средство прокреације: Мантра Карлхајнца Штокхаузена. in Музички идентитети и европска перспектива 2: Интердисциплинарни приступ
Београд : Факултет музичке уметности, Катедра за музикологију., 175-193.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3403
Новаковић М. Формула као средство прокреације: Мантра Карлхајнца Штокхаузена. in Музички идентитети и европска перспектива 2: Интердисциплинарни приступ. 2017;:175-193.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3403 .
Новаковић, Моника, "Формула као средство прокреације: Мантра Карлхајнца Штокхаузена" in Музички идентитети и европска перспектива 2: Интердисциплинарни приступ (2017):175-193,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3403 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB