Соната за виолу и клавир оп. 147 Дмитрија Шостаковича
Sonata for Viola and Piano Op. 147 by Dmitry Shostakovich
Book part (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Соната за виолу и клавир оп. 147 Дмитрија Шостаковича представља
специфичан ауторов осврт на сопствено стваралаштво. Дело садржи велики број
аутоцитата узетих из дела која припадају различитим периодима композиторовог
стварања. Поред посезања за сопственим делима, постоји и велики број референци које
указују на дела других аутора. У складу са тим, анализиран је трећи став ове сонате у
којем се мотиви из Шостаковичевих дела (камерних, оперских и симфонијских)
преплићу са мотивима из Месечеве сонате Лудвига ван Бетовена.
Sonata for Viola and Piano Op. 147, by Dmitry Shostakovich, represents the
author’s specific view pointed towards its own works. This piece contains a great amount of
autoquotations taken out of works created in different periods of composer’s life. There are
also references which point to the works of other composers. Accordingly, in this paper an
analysis of the third movement of the Sonata for Viola and Piano is presented, in which the
motives from various symphonic, chamber and opera works by Shostakovich intersect with
the motives from Moonlight Sonata by Ludwig van Beethoven.
Keywords:
Дмитриј Шостакович / Месечева соната / Лудвиг ван Бетовен / цитат / аутоцитат / Соната за виолу и клавир оп. 147 / Sonata for Viola and Piano Op. 147 / Dmitry Shostakovich / Moonligt Sonata / Ludwig van Beethoven / quotation / autoquotationSource:
Музички идентитети и европска перспектива: интердисциплинарни приступ, 2016, 105-115Publisher:
- Београд : Факултет музичке уметности
Note:
- Музиколошке студије - зборници радова студената музикологије, св. 6/2016
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - CHAP AU - Браловић, Милош PY - 2016 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3383 AB - Соната за виолу и клавир оп. 147 Дмитрија Шостаковича представља специфичан ауторов осврт на сопствено стваралаштво. Дело садржи велики број аутоцитата узетих из дела која припадају различитим периодима композиторовог стварања. Поред посезања за сопственим делима, постоји и велики број референци које указују на дела других аутора. У складу са тим, анализиран је трећи став ове сонате у којем се мотиви из Шостаковичевих дела (камерних, оперских и симфонијских) преплићу са мотивима из Месечеве сонате Лудвига ван Бетовена. AB - Sonata for Viola and Piano Op. 147, by Dmitry Shostakovich, represents the author’s specific view pointed towards its own works. This piece contains a great amount of autoquotations taken out of works created in different periods of composer’s life. There are also references which point to the works of other composers. Accordingly, in this paper an analysis of the third movement of the Sonata for Viola and Piano is presented, in which the motives from various symphonic, chamber and opera works by Shostakovich intersect with the motives from Moonlight Sonata by Ludwig van Beethoven. PB - Београд : Факултет музичке уметности T2 - Музички идентитети и европска перспектива: интердисциплинарни приступ T1 - Соната за виолу и клавир оп. 147 Дмитрија Шостаковича T1 - Sonata for Viola and Piano Op. 147 by Dmitry Shostakovich SP - 105 EP - 115 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3383 ER -
@inbook{ author = "Браловић, Милош", year = "2016", abstract = "Соната за виолу и клавир оп. 147 Дмитрија Шостаковича представља специфичан ауторов осврт на сопствено стваралаштво. Дело садржи велики број аутоцитата узетих из дела која припадају различитим периодима композиторовог стварања. Поред посезања за сопственим делима, постоји и велики број референци које указују на дела других аутора. У складу са тим, анализиран је трећи став ове сонате у којем се мотиви из Шостаковичевих дела (камерних, оперских и симфонијских) преплићу са мотивима из Месечеве сонате Лудвига ван Бетовена., Sonata for Viola and Piano Op. 147, by Dmitry Shostakovich, represents the author’s specific view pointed towards its own works. This piece contains a great amount of autoquotations taken out of works created in different periods of composer’s life. There are also references which point to the works of other composers. Accordingly, in this paper an analysis of the third movement of the Sonata for Viola and Piano is presented, in which the motives from various symphonic, chamber and opera works by Shostakovich intersect with the motives from Moonlight Sonata by Ludwig van Beethoven.", publisher = "Београд : Факултет музичке уметности", journal = "Музички идентитети и европска перспектива: интердисциплинарни приступ", booktitle = "Соната за виолу и клавир оп. 147 Дмитрија Шостаковича, Sonata for Viola and Piano Op. 147 by Dmitry Shostakovich", pages = "105-115", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3383" }
Браловић, М.. (2016). Соната за виолу и клавир оп. 147 Дмитрија Шостаковича. in Музички идентитети и европска перспектива: интердисциплинарни приступ Београд : Факултет музичке уметности., 105-115. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3383
Браловић М. Соната за виолу и клавир оп. 147 Дмитрија Шостаковича. in Музички идентитети и европска перспектива: интердисциплинарни приступ. 2016;:105-115. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3383 .
Браловић, Милош, "Соната за виолу и клавир оп. 147 Дмитрија Шостаковича" in Музички идентитети и европска перспектива: интердисциплинарни приступ (2016):105-115, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3383 .