Digitalni arhiv izdanja SANU
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled rada 
  •   DAIS
  • Балканолошки институт САНУ / Institute for Balkan Studies SASA
  • BI SANU - Opšta kolekcija / General collection
  • Pregled rada
  •   DAIS
  • Балканолошки институт САНУ / Institute for Balkan Studies SASA
  • BI SANU - Opšta kolekcija / General collection
  • Pregled rada
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Идејне основе тематског програма живописа цркве Светог Димитрија у Марковом манастиру

The concepts of the thematic programme of the Church of Saint Demetrios at Markov Manastir.

Thumbnail
2017
M-Tomic-Djuric-Disertacija.pdf (7.901Mb)
Autori
Tomić Đurić, Marka D.
Ostala autorstva
Marković, Miodrag
Vojvodić, Dragan
Starodubcev, Tatjana
Doktorska teza (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentu
Apstrakt
Предмет докторске дисертације јесте тематски програм живописа црквеСветог Димитрија у Марковом манастиру код Скопља. Рад је посвећен тумачењупрограмских особености и идејних основа тематског програма овог фреско ансамбла.Подизање монументалне задужбине у скопској Сушици, у близини престоницеСрпског царства, непосредно је повезано са политичким успоном и новостеченимкраљевским достојанством Вукашина Мрњавчевића (1365/1366). Архитектонскаанализа споменичке целине показала да је црква подигнута између 1365/1366. и 1371.године. У годинама после Маричке битке задужбина Мрњавчевића украшена јефрескама (1376/1377) заслугом Вукашиновог сина, краља Марка...
The doctoral thesis deals with the thematic programme of mural decoration in theChurch of Saint Demetrios at Markov Manastir near Skopje. The study focuses on theinterpretation of the specific features of the programme and the conceptual foundations ofthe thematic framework of this fresco ensemble. The construction of the monumentalfoundation at Sušica near Skopje, located in the vicinity of the capital of the SerbianEmpire, was directly associated with the political rise and the newly acquired royal dignityof Vukašin Mrnjavčević (1365/1366). The architectural analysis of the monument showsthat the church was built between 1365/1366 and 1371. In the years following the Battle ofMaritza, the foundation of the Mrnjavčević family was adorned with frescoes (1376/1377)owing to the efforts of Vukašin’s son, King Marko...
Ključne reči:
српска уметност XIV века / Serbian art of the 14th century / иконографија / Мрњавчевићи / зидно сликарство / iconography / Mrnjavčević family / mural painting
Izvor:
Универзитет у Београду, 2017
Izdavač:
  • Универзитет у Београду, Филозофски факултет
Projekti:
  • Srednjovekovno nasleđe Balkana: institucije i kultura (RS-177003)
[ Google Scholar ]
URI
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=5464
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:16849/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=49204751
http://nardus.mpn.gov.rs/123456789/9043
http://dais.sanu.ac.rs/123456789/3317
Kolekcije
  • BI SANU - Opšta kolekcija / General collection
  • Докторске дисертације
Institucija
Балканолошки институт САНУ / Institute for Balkan Studies SASA

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O Digitalnom arhivu izdanja SANU (DAIS) | Pošaljite zapažanja

re3dataOpenAIRERCUB
 

 

Kompletan repozitorijumInstitucijeAutoriNasloviTemeOva institucijaAutoriNasloviTeme

Statistika

Pregled statistika

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O Digitalnom arhivu izdanja SANU (DAIS) | Pošaljite zapažanja

re3dataOpenAIRERCUB