The sketches for Alfred Schnittke's Symphony no. 3, and what they (don't) tell us?
Skice za Simfoniju br. 3 Alfreda Šnitkea, i šta nam one (ne) otkrivaju?
Апстракт
The analysis of Alfred Schnittke's Symphony No. 3 that I present in this paper is based on my study of Schnittke's sketches from the Juilliard Manuscripts Collection. The importance of these manuscripts, which (to my knowledge) are discussed in a peer reviewed publication for the first time, is twofold. On the one hand, the sketches make it possible to correct errors found in earlier analyses of this symphony; in particular, they provide plenty of information on Schnittke's manipulation of thematic material and the overall constructive principles. On the other hand, although the sketches fail to broach a coherent narrative, they do hint at Schnittke's hidden intentions and provide clues for an informed reading of this idiosyncratic work and its possible meanings.
U ovom radu analiziram Simfoniju br. 3 (1981) Alfreda Šnitkea (1934-1998) na osnovu skica koje čine deo Džulijardove rukopisne kolekcije (The Juilliard Manuscripts Collection). Značaj ovih skica, koje se, prema mom saznanju, prvi put razmatraju u naučnom časopisu, jeste dvostruk. S jedne strane, skice su mi omogućile da ispravim brojne greške prisutne u ranijim analizama ove simfonije, a posebno je značajno što one pružaju obilje informacija o Šnitkeovim načinima rada sa tematskim materijalom i konstruktivnim principima. S druge strane, mada na osnovu skica nije moguće odgonetnuti nedvosmisleno 'značenje' Šnitkeovih muzičkih simbola, one ipak ukazuju na kompozitorove skrivene namere i pružaju dovoljno 'uputstava' za novo čitanje ove, po mnogo čemu neobične, simfonije. Premda ovo delo naizgled predstavlja Šnitkeov omaž nemačko-austrijskoj muzičkoj tradiciji, moj ključni argument jeste da je taj omaž krajnje problematičan i dvosmislen. Naime, Šnitke sprovodi dva paralelna i međusobno pov...ezana narativna toka, od kojih se prvi tiče istorijskog razvoja nemačke muzike i njene postupne 'degeneracije', dok se drugi odnosi na sunovrat čitave nemačke nacije i njene kulture u XX veku.
Кључне речи:
Alfred Schnittke / symphony / Juilliard Manuscript Collection / sketches / catalogue / polystylism / monograms / German musicИзвор:
Музикологија / Musicology, 2013, 15, 169-213Финансирање / пројекти:
- Идентитети српске музике од локалних до глобалних оквира: традиције, промене, изазови (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-177004)
Колекције
Институција/група
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - JOUR AU - Medić, Ivana PY - 2013 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/2731 AB - The analysis of Alfred Schnittke's Symphony No. 3 that I present in this paper is based on my study of Schnittke's sketches from the Juilliard Manuscripts Collection. The importance of these manuscripts, which (to my knowledge) are discussed in a peer reviewed publication for the first time, is twofold. On the one hand, the sketches make it possible to correct errors found in earlier analyses of this symphony; in particular, they provide plenty of information on Schnittke's manipulation of thematic material and the overall constructive principles. On the other hand, although the sketches fail to broach a coherent narrative, they do hint at Schnittke's hidden intentions and provide clues for an informed reading of this idiosyncratic work and its possible meanings. AB - U ovom radu analiziram Simfoniju br. 3 (1981) Alfreda Šnitkea (1934-1998) na osnovu skica koje čine deo Džulijardove rukopisne kolekcije (The Juilliard Manuscripts Collection). Značaj ovih skica, koje se, prema mom saznanju, prvi put razmatraju u naučnom časopisu, jeste dvostruk. S jedne strane, skice su mi omogućile da ispravim brojne greške prisutne u ranijim analizama ove simfonije, a posebno je značajno što one pružaju obilje informacija o Šnitkeovim načinima rada sa tematskim materijalom i konstruktivnim principima. S druge strane, mada na osnovu skica nije moguće odgonetnuti nedvosmisleno 'značenje' Šnitkeovih muzičkih simbola, one ipak ukazuju na kompozitorove skrivene namere i pružaju dovoljno 'uputstava' za novo čitanje ove, po mnogo čemu neobične, simfonije. Premda ovo delo naizgled predstavlja Šnitkeov omaž nemačko-austrijskoj muzičkoj tradiciji, moj ključni argument jeste da je taj omaž krajnje problematičan i dvosmislen. Naime, Šnitke sprovodi dva paralelna i međusobno povezana narativna toka, od kojih se prvi tiče istorijskog razvoja nemačke muzike i njene postupne 'degeneracije', dok se drugi odnosi na sunovrat čitave nemačke nacije i njene kulture u XX veku. T2 - Музикологија / Musicology T1 - The sketches for Alfred Schnittke's Symphony no. 3, and what they (don't) tell us? T1 - Skice za Simfoniju br. 3 Alfreda Šnitkea, i šta nam one (ne) otkrivaju? SP - 169 EP - 213 IS - 15 DO - 10.2298/MUZ1315169M UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2731 ER -
@article{ author = "Medić, Ivana", year = "2013", abstract = "The analysis of Alfred Schnittke's Symphony No. 3 that I present in this paper is based on my study of Schnittke's sketches from the Juilliard Manuscripts Collection. The importance of these manuscripts, which (to my knowledge) are discussed in a peer reviewed publication for the first time, is twofold. On the one hand, the sketches make it possible to correct errors found in earlier analyses of this symphony; in particular, they provide plenty of information on Schnittke's manipulation of thematic material and the overall constructive principles. On the other hand, although the sketches fail to broach a coherent narrative, they do hint at Schnittke's hidden intentions and provide clues for an informed reading of this idiosyncratic work and its possible meanings., U ovom radu analiziram Simfoniju br. 3 (1981) Alfreda Šnitkea (1934-1998) na osnovu skica koje čine deo Džulijardove rukopisne kolekcije (The Juilliard Manuscripts Collection). Značaj ovih skica, koje se, prema mom saznanju, prvi put razmatraju u naučnom časopisu, jeste dvostruk. S jedne strane, skice su mi omogućile da ispravim brojne greške prisutne u ranijim analizama ove simfonije, a posebno je značajno što one pružaju obilje informacija o Šnitkeovim načinima rada sa tematskim materijalom i konstruktivnim principima. S druge strane, mada na osnovu skica nije moguće odgonetnuti nedvosmisleno 'značenje' Šnitkeovih muzičkih simbola, one ipak ukazuju na kompozitorove skrivene namere i pružaju dovoljno 'uputstava' za novo čitanje ove, po mnogo čemu neobične, simfonije. Premda ovo delo naizgled predstavlja Šnitkeov omaž nemačko-austrijskoj muzičkoj tradiciji, moj ključni argument jeste da je taj omaž krajnje problematičan i dvosmislen. Naime, Šnitke sprovodi dva paralelna i međusobno povezana narativna toka, od kojih se prvi tiče istorijskog razvoja nemačke muzike i njene postupne 'degeneracije', dok se drugi odnosi na sunovrat čitave nemačke nacije i njene kulture u XX veku.", journal = "Музикологија / Musicology", title = "The sketches for Alfred Schnittke's Symphony no. 3, and what they (don't) tell us?, Skice za Simfoniju br. 3 Alfreda Šnitkea, i šta nam one (ne) otkrivaju?", pages = "169-213", number = "15", doi = "10.2298/MUZ1315169M", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2731" }
Medić, I.. (2013). The sketches for Alfred Schnittke's Symphony no. 3, and what they (don't) tell us?. in Музикологија / Musicology(15), 169-213. https://doi.org/10.2298/MUZ1315169M https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2731
Medić I. The sketches for Alfred Schnittke's Symphony no. 3, and what they (don't) tell us?. in Музикологија / Musicology. 2013;(15):169-213. doi:10.2298/MUZ1315169M https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2731 .
Medić, Ivana, "The sketches for Alfred Schnittke's Symphony no. 3, and what they (don't) tell us?" in Музикологија / Musicology, no. 15 (2013):169-213, https://doi.org/10.2298/MUZ1315169M ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2731 .