DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The reception of Soviet music in the West: A history of sympathy and misunderstandings

Recepcija sovjetske muzike na Zapadu - istorija simpatija i nesporazuma

Thumbnail
2012
2786.pdf (205.5Kb)
Authors
Hakobian, Levon
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
In this concise survey, the evolution of Western attitudes to Soviet music is retraced: from a certain interest in the early Soviet avant-garde, through ‘Cold War’ attempts to keep alive the works banned under Stalin, to the support of the Soviet avant-garde of the ’60-70s and the recent vogue for Soviet music of a stylistically ‘moderate’ kind, which has never been popular among Russian connoisseurs. Side by side with manifestations of sympathy, some typical misunderstandings are pointed out.
U radu se prati evolucija zapadnih stavova o sovjetskoj muzici tokom decenija postojanja SSSR-a i posle. Registrovano je izvesno interesovanje za ranu sovjetsku avangardu iz 20-ih godina, o kojoj je najautoritativnije pisao nemački muzikolog Detlef Gojovi; postojala je tendencija na Zapadu da se održe u životu dela sovjetskih kompozitora koja su bila zabranjena u vreme Staljina; pružana je podrška sovjetskoj avangardi 60-ih, 70-ih godina i 80-ih godina, mada je prema njoj izgrađivan ambivalentan odnos jer se u tim delima 'drugost' sovjetske muzičke produkcije nije tako jasno uočavala. U celini gledano, Zapad sa svojim interesovanjem za sovjetsku muziku, u kojem je, osim izvesnih primesa pokroviteljstva i popustljivosti, bilo i intuicije za njenu dublju egzistencijalnu osnovu, u mnogome je uticao na njen razvoj, podsticao je njene nekonformističke tokove i štitio od ozbiljnih progona njene najznačajnije i najneposlušnije stvaraoce. Zahvaljujući izvođenju u inostranstvu, neke opere Proko...fjeva, Šostakoviča i Knipera koje su bile kritikovane i zanemarivane u SSSR-u, dobijale su nove prilike za scenski život u zemlji. U radu se skreće pažnja i na neke aspekte 'slučaja Šostakovič' koji se odnose na potcenjivanje od strane zapadnih autora velikog dela njegovog opusa koji je navodno bio određen okolnostima društvene prismotre nad radom kompozitora. Diskusije koje su se tim povodom vodile često nisu uzimale u obzir činjenicu koja je domaćim muzičarima i uopšte stanovništvu bila dobro poznata: da jedna ista osoba može istovremeno da bude uzor slobodoumnog mišljenja i sovjetski 'lojalista', kompozitor dela sa izvesnim ideološkim mrljama i barjaktar 'sovjetskosti' u kulturi.

Keywords:
Soviet / Western / misunderstandings
Source:
Музикологија / Musicology, 2012, 13, 125-137

DOI: 10.2298/MUZ120204015H

ISSN: 1450-9814 (print)

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2708
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/2708
Collections
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - JOUR
AU  - Hakobian, Levon
PY  - 2012
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/2708
AB  - In this concise survey, the evolution of Western attitudes to Soviet music is retraced: from a certain interest in the early Soviet avant-garde, through ‘Cold War’ attempts to keep alive the works banned under Stalin, to the support of the Soviet avant-garde of the ’60-70s and the recent vogue for Soviet music of a stylistically ‘moderate’ kind, which has never been popular among Russian connoisseurs. Side by side with manifestations of sympathy, some typical misunderstandings are pointed out.
AB  - U radu se prati evolucija zapadnih stavova o sovjetskoj muzici tokom decenija postojanja SSSR-a i posle. Registrovano je izvesno interesovanje za ranu sovjetsku avangardu iz 20-ih godina, o kojoj je najautoritativnije pisao nemački muzikolog Detlef Gojovi; postojala je tendencija na Zapadu da se održe u životu dela sovjetskih kompozitora koja su bila zabranjena u vreme Staljina; pružana je podrška sovjetskoj avangardi 60-ih, 70-ih godina i 80-ih godina, mada je prema njoj izgrađivan ambivalentan odnos jer se u tim delima 'drugost' sovjetske muzičke produkcije nije tako jasno uočavala. U celini gledano, Zapad sa svojim interesovanjem za sovjetsku muziku, u kojem je, osim izvesnih primesa pokroviteljstva i popustljivosti, bilo i intuicije za njenu dublju egzistencijalnu osnovu, u mnogome je uticao na njen razvoj, podsticao je njene nekonformističke tokove i štitio od ozbiljnih progona njene najznačajnije i najneposlušnije stvaraoce. Zahvaljujući izvođenju u inostranstvu, neke opere Prokofjeva, Šostakoviča i Knipera koje su bile kritikovane i zanemarivane u SSSR-u, dobijale su nove prilike za scenski život u zemlji. U radu se skreće pažnja i na neke aspekte 'slučaja Šostakovič' koji se odnose na potcenjivanje od strane zapadnih autora velikog dela njegovog opusa koji je navodno bio određen okolnostima društvene prismotre nad radom kompozitora. Diskusije koje su se tim povodom vodile često nisu uzimale u obzir činjenicu koja je domaćim muzičarima i uopšte stanovništvu bila dobro poznata: da jedna ista osoba može istovremeno da bude uzor slobodoumnog mišljenja i sovjetski 'lojalista', kompozitor dela sa izvesnim ideološkim mrljama i barjaktar 'sovjetskosti' u kulturi.
T2  - Музикологија / Musicology
T1  - The reception of Soviet music in the West: A history of sympathy and misunderstandings
T1  - Recepcija sovjetske muzike na Zapadu - istorija simpatija i nesporazuma
SP  - 125
EP  - 137
IS  - 13
DO  - 10.2298/MUZ120204015H
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2708
ER  - 
@article{
author = "Hakobian, Levon",
year = "2012",
abstract = "In this concise survey, the evolution of Western attitudes to Soviet music is retraced: from a certain interest in the early Soviet avant-garde, through ‘Cold War’ attempts to keep alive the works banned under Stalin, to the support of the Soviet avant-garde of the ’60-70s and the recent vogue for Soviet music of a stylistically ‘moderate’ kind, which has never been popular among Russian connoisseurs. Side by side with manifestations of sympathy, some typical misunderstandings are pointed out., U radu se prati evolucija zapadnih stavova o sovjetskoj muzici tokom decenija postojanja SSSR-a i posle. Registrovano je izvesno interesovanje za ranu sovjetsku avangardu iz 20-ih godina, o kojoj je najautoritativnije pisao nemački muzikolog Detlef Gojovi; postojala je tendencija na Zapadu da se održe u životu dela sovjetskih kompozitora koja su bila zabranjena u vreme Staljina; pružana je podrška sovjetskoj avangardi 60-ih, 70-ih godina i 80-ih godina, mada je prema njoj izgrađivan ambivalentan odnos jer se u tim delima 'drugost' sovjetske muzičke produkcije nije tako jasno uočavala. U celini gledano, Zapad sa svojim interesovanjem za sovjetsku muziku, u kojem je, osim izvesnih primesa pokroviteljstva i popustljivosti, bilo i intuicije za njenu dublju egzistencijalnu osnovu, u mnogome je uticao na njen razvoj, podsticao je njene nekonformističke tokove i štitio od ozbiljnih progona njene najznačajnije i najneposlušnije stvaraoce. Zahvaljujući izvođenju u inostranstvu, neke opere Prokofjeva, Šostakoviča i Knipera koje su bile kritikovane i zanemarivane u SSSR-u, dobijale su nove prilike za scenski život u zemlji. U radu se skreće pažnja i na neke aspekte 'slučaja Šostakovič' koji se odnose na potcenjivanje od strane zapadnih autora velikog dela njegovog opusa koji je navodno bio određen okolnostima društvene prismotre nad radom kompozitora. Diskusije koje su se tim povodom vodile često nisu uzimale u obzir činjenicu koja je domaćim muzičarima i uopšte stanovništvu bila dobro poznata: da jedna ista osoba može istovremeno da bude uzor slobodoumnog mišljenja i sovjetski 'lojalista', kompozitor dela sa izvesnim ideološkim mrljama i barjaktar 'sovjetskosti' u kulturi.",
journal = "Музикологија / Musicology",
title = "The reception of Soviet music in the West: A history of sympathy and misunderstandings, Recepcija sovjetske muzike na Zapadu - istorija simpatija i nesporazuma",
pages = "125-137",
number = "13",
doi = "10.2298/MUZ120204015H",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2708"
}
Hakobian, L.. (2012). The reception of Soviet music in the West: A history of sympathy and misunderstandings. in Музикологија / Musicology(13), 125-137.
https://doi.org/10.2298/MUZ120204015H
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2708
Hakobian L. The reception of Soviet music in the West: A history of sympathy and misunderstandings. in Музикологија / Musicology. 2012;(13):125-137.
doi:10.2298/MUZ120204015H
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2708 .
Hakobian, Levon, "The reception of Soviet music in the West: A history of sympathy and misunderstandings" in Музикологија / Musicology, no. 13 (2012):125-137,
https://doi.org/10.2298/MUZ120204015H .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2708 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB