DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Arthur Lourié and his conception of revolution

Artur Lurije i njegova koncepcija revolucije

Thumbnail
2012
2784.pdf (234.2Kb)
Authors
Levidou, Katerina
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Arthur Lourié’s conception of revolution (political as well as cultural) is explored through his writings, with particular emphasis on its evolution from his Russian period to his Parisian and American exiles. Analysing Lourié’s Eurasianist views specifically I argue that through his association with Eurasianism and his engagement with Neoclassicism Lourié did not abandon his revolutionary disposition; the means through which his revolutionism was pursued as well as the ideals that shaped it were merely redefined, while remaining firmly grounded in the Silver Age.
U životu i stvaralaštvu, ruski emigrant, kompozitor Artur Vensan Lurije (1891/1892-1966), rukovodio se sopstvenim, kako političkim, tako i kulturnim idealom revolucije. Kao revolucionar nametnuo se umetničkoj sceni već na početku svog stvaralačkog rada, a posebno nakon pristupanja ruskim futuristima. Ipak, pored radikalno osmišljenih dela, on je u istom periodu napisao i niz veoma konvencionalnih kompozicija, u kojima je uspostavio svoju verziju neoklasičnog stila. Sa izbijanjem Revolucije u Rusiji tokom 1917, Lurijeovo radikalno pozicioniranje u umetničkoj sferi bilo je praćeno i revolucionarnim političkim delanjem. Prihvatajući poziv Aleksandra Bloha na 'osluškivanje muzike Revolucije’, on se priključuje boljševičkim aktivnostima preuzimajući mesto direktora muzičkog odeljenja Komesarijata za prosvećivanje (1918-1921). Tokom svoje službe, Lurije je posebnu pažnju posvetio promovisanju avangardne umetnosti. Neposredno nakon što je razrešen dužnosti, obreo se u Berlinu (1922), a potom ...je odlučio da ostane u zapadnoj Evropi. U Pariz se preselio 1924. godine, gde je postao desna ruka Igoru Stravinskom. U francuskoj prestonici boravio je do 1941, kada odlazi u SAD. Tu će njegova postignuća polako pasti u zaborav. Lurije je u Parizu bio blizak međuratnom ruskom emigrantskom političkom i intelektualnom pokretu nazvanom evrazijanizam. Ukrštajući nacionalizam i modernizam, evrazijanci su propagirali rusku mesijansku ulogu u spašavanju čovečanstva od dekadentnosti zapadne civilizacije putem preoblikovanja ljudske svesti. U isto vreme, Lurije je postao pristalica varijante neoklasicizma koju je negovao Stravinski. Za njega je pravi neoklasicizam trebalo da dovede do spoja formalnih traganja sa naklonjenošću duhovnom sadržaju. Orijentisan prema evrazijanstvu i neoklasičnom pokretu, Lurije istovremeno ostaje veran idealu revolucije koji se, u njegovom konceptu, zasnivao na revoluciji duha. Muzika je trebalo da bude ključno sredstvo u ovom procesu. Lurijeovi specifični pogledi na ulogu muzike i Rusije u očuvanju čovečanstva ispoljavali su se i u njegovoj analizi istorije muzike, sledeći hegelijanski dijalektički metod. Bio je dosledan tim gledištima do kraja života. Dnevnici i sveske ovog kompozitora nastali posle Drugog svetskog rata potvrđuju istrajavanje u naklonjenosti distinktivnoj zamisli revolucije koju je pokušao da sprovede u sopstvenoj varijanti neoklasicizma.

Keywords:
Arthur Lourié / Eurasianism / Russian Revolution
Source:
Музикологија / Musicology, 2012, 13, 79-100

DOI: 10.2298/MUZ120229013L

ISSN: 1450-9814 (print)

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2706
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/2706
Collections
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - JOUR
AU  - Levidou, Katerina
PY  - 2012
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/2706
AB  - Arthur Lourié’s conception of revolution (political as well as cultural) is explored through his writings, with particular emphasis on its evolution from his Russian period to his Parisian and American exiles. Analysing Lourié’s Eurasianist views specifically I argue that through his association with Eurasianism and his engagement with Neoclassicism Lourié did not abandon his revolutionary disposition; the means through which his revolutionism was pursued as well as the ideals that shaped it were merely redefined, while remaining firmly grounded in the Silver Age.
AB  - U životu i stvaralaštvu, ruski emigrant, kompozitor Artur Vensan Lurije (1891/1892-1966), rukovodio se sopstvenim, kako političkim, tako i kulturnim idealom revolucije. Kao revolucionar nametnuo se umetničkoj sceni već na početku svog stvaralačkog rada, a posebno nakon pristupanja ruskim futuristima. Ipak, pored radikalno osmišljenih dela, on je u istom periodu napisao i niz veoma konvencionalnih kompozicija, u kojima je uspostavio svoju verziju neoklasičnog stila. Sa izbijanjem Revolucije u Rusiji tokom 1917, Lurijeovo radikalno pozicioniranje u umetničkoj sferi bilo je praćeno i revolucionarnim političkim delanjem. Prihvatajući poziv Aleksandra Bloha na 'osluškivanje muzike Revolucije’, on se priključuje boljševičkim aktivnostima preuzimajući mesto direktora muzičkog odeljenja Komesarijata za prosvećivanje (1918-1921). Tokom svoje službe, Lurije je posebnu pažnju posvetio promovisanju avangardne umetnosti. Neposredno nakon što je razrešen dužnosti, obreo se u Berlinu (1922), a potom je odlučio da ostane u zapadnoj Evropi. U Pariz se preselio 1924. godine, gde je postao desna ruka Igoru Stravinskom. U francuskoj prestonici boravio je do 1941, kada odlazi u SAD. Tu će njegova postignuća polako pasti u zaborav. Lurije je u Parizu bio blizak međuratnom ruskom emigrantskom političkom i intelektualnom pokretu nazvanom evrazijanizam. Ukrštajući nacionalizam i modernizam, evrazijanci su propagirali rusku mesijansku ulogu u spašavanju čovečanstva od dekadentnosti zapadne civilizacije putem preoblikovanja ljudske svesti. U isto vreme, Lurije je postao pristalica varijante neoklasicizma koju je negovao Stravinski. Za njega je pravi neoklasicizam trebalo da dovede do spoja formalnih traganja sa naklonjenošću duhovnom sadržaju. Orijentisan prema evrazijanstvu i neoklasičnom pokretu, Lurije istovremeno ostaje veran idealu revolucije koji se, u njegovom konceptu, zasnivao na revoluciji duha. Muzika je trebalo da bude ključno sredstvo u ovom procesu. Lurijeovi specifični pogledi na ulogu muzike i Rusije u očuvanju čovečanstva ispoljavali su se i u njegovoj analizi istorije muzike, sledeći hegelijanski dijalektički metod. Bio je dosledan tim gledištima do kraja života. Dnevnici i sveske ovog kompozitora nastali posle Drugog svetskog rata potvrđuju istrajavanje u naklonjenosti distinktivnoj zamisli revolucije koju je pokušao da sprovede u sopstvenoj varijanti neoklasicizma.
T2  - Музикологија / Musicology
T1  - Arthur Lourié and his conception of revolution
T1  - Artur Lurije i njegova koncepcija revolucije
SP  - 79
EP  - 100
IS  - 13
DO  - 10.2298/MUZ120229013L
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2706
ER  - 
@article{
author = "Levidou, Katerina",
year = "2012",
abstract = "Arthur Lourié’s conception of revolution (political as well as cultural) is explored through his writings, with particular emphasis on its evolution from his Russian period to his Parisian and American exiles. Analysing Lourié’s Eurasianist views specifically I argue that through his association with Eurasianism and his engagement with Neoclassicism Lourié did not abandon his revolutionary disposition; the means through which his revolutionism was pursued as well as the ideals that shaped it were merely redefined, while remaining firmly grounded in the Silver Age., U životu i stvaralaštvu, ruski emigrant, kompozitor Artur Vensan Lurije (1891/1892-1966), rukovodio se sopstvenim, kako političkim, tako i kulturnim idealom revolucije. Kao revolucionar nametnuo se umetničkoj sceni već na početku svog stvaralačkog rada, a posebno nakon pristupanja ruskim futuristima. Ipak, pored radikalno osmišljenih dela, on je u istom periodu napisao i niz veoma konvencionalnih kompozicija, u kojima je uspostavio svoju verziju neoklasičnog stila. Sa izbijanjem Revolucije u Rusiji tokom 1917, Lurijeovo radikalno pozicioniranje u umetničkoj sferi bilo je praćeno i revolucionarnim političkim delanjem. Prihvatajući poziv Aleksandra Bloha na 'osluškivanje muzike Revolucije’, on se priključuje boljševičkim aktivnostima preuzimajući mesto direktora muzičkog odeljenja Komesarijata za prosvećivanje (1918-1921). Tokom svoje službe, Lurije je posebnu pažnju posvetio promovisanju avangardne umetnosti. Neposredno nakon što je razrešen dužnosti, obreo se u Berlinu (1922), a potom je odlučio da ostane u zapadnoj Evropi. U Pariz se preselio 1924. godine, gde je postao desna ruka Igoru Stravinskom. U francuskoj prestonici boravio je do 1941, kada odlazi u SAD. Tu će njegova postignuća polako pasti u zaborav. Lurije je u Parizu bio blizak međuratnom ruskom emigrantskom političkom i intelektualnom pokretu nazvanom evrazijanizam. Ukrštajući nacionalizam i modernizam, evrazijanci su propagirali rusku mesijansku ulogu u spašavanju čovečanstva od dekadentnosti zapadne civilizacije putem preoblikovanja ljudske svesti. U isto vreme, Lurije je postao pristalica varijante neoklasicizma koju je negovao Stravinski. Za njega je pravi neoklasicizam trebalo da dovede do spoja formalnih traganja sa naklonjenošću duhovnom sadržaju. Orijentisan prema evrazijanstvu i neoklasičnom pokretu, Lurije istovremeno ostaje veran idealu revolucije koji se, u njegovom konceptu, zasnivao na revoluciji duha. Muzika je trebalo da bude ključno sredstvo u ovom procesu. Lurijeovi specifični pogledi na ulogu muzike i Rusije u očuvanju čovečanstva ispoljavali su se i u njegovoj analizi istorije muzike, sledeći hegelijanski dijalektički metod. Bio je dosledan tim gledištima do kraja života. Dnevnici i sveske ovog kompozitora nastali posle Drugog svetskog rata potvrđuju istrajavanje u naklonjenosti distinktivnoj zamisli revolucije koju je pokušao da sprovede u sopstvenoj varijanti neoklasicizma.",
journal = "Музикологија / Musicology",
title = "Arthur Lourié and his conception of revolution, Artur Lurije i njegova koncepcija revolucije",
pages = "79-100",
number = "13",
doi = "10.2298/MUZ120229013L",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2706"
}
Levidou, K.. (2012). Arthur Lourié and his conception of revolution. in Музикологија / Musicology(13), 79-100.
https://doi.org/10.2298/MUZ120229013L
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2706
Levidou K. Arthur Lourié and his conception of revolution. in Музикологија / Musicology. 2012;(13):79-100.
doi:10.2298/MUZ120229013L
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2706 .
Levidou, Katerina, "Arthur Lourié and his conception of revolution" in Музикологија / Musicology, no. 13 (2012):79-100,
https://doi.org/10.2298/MUZ120229013L .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2706 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB