DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ethnomusicologists researching towns they live in: Theoretical and methodological queries for a renewed discipline

Etnomuzikolozi istražuju gradove u kojima žive - teorijska i metodološka pitanja za obnovljenu disciplinu

Thumbnail
2009
2739.pdf (260.0Kb)
Authors
Araužo, Samuel
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
This article focuses on theoretical and methodological implications of the 20th-century epistemic turn in the humanities towards a more self-critical and politicized approach to the production of knowledge in academia. It examines in particular their general impact on ethnography-based disciplines such as ethnomusicology, arguing that this is felt even more intensely in work being done in the cities the researchers live in, where their home institutions are based. The article then addresses methodological alternatives for ethnomusicology in the rather conflicting 21st century context, such as participatory action strategies eliciting new grounds for collaboration between academic and extra-academic perspectives, based on ongoing initiatives undertaken by an academic research collective in Rio de Janeiro, Brazil, which integrate political and academic dimensions in new disciplinary ways.
Etnomuzikolozi koji istražuju u gradovima u drugoj polovini XX veka bili su u prilici da prevaziđu starije paradigme svoje discipline, u kojoj je isticano preimućstvo 'autsajdera' koji obavlja terenski rad u malim, izolovanim društvenim grupama tipa zajednice. Dok novi objekti istraživanja zadobijaju značaj ekvivalentan dosadašnjim, ideološki i metodološki problemi koje donosi nova situacija uglavnom su bili postavljeni još u vreme rane antropološke prakse. Nova praksa se možda može opisati kao usredsređenost na učesnike, uz pretpostavku o neutralnom gledištu 'autsajdera'; pri tome, on donosi podatke u relativno kratkom vremenskom roku da bi oni mogli biti analizirani na kulturološki relevantan način i bili predstavljeni u prihvatljivoj formi akademske interpretacije. Tokom osamdesetih godina epistemološki preokret u antropologiji i njoj bliskim, etnografski usmerenim disciplinama, blagovremeno je kritikovao empirijski izražene fantazije, a zatim i alegorije koje okružuju ovo polje zna...nja. Ukazao je na neuspeh u pravom angažovanju oko proučavanih društvenih jedinica u njihovim aktuelnim borbama, i gotovo da ih je predstavljao u obmanjujućem i politički neangažovanom konceptu vremena, u 'etnografskom prezentu' (Fabian 1985). Ovaj članak istražuje teorijske i metodološke implikacije za etnomuzikologe koji rade u gradovima u kojima i sami žive. Zasnovan je na potencijalima i dilemama šestogodišnjeg istraživačkog projekta, sprovedenog u Riju de Žaneiru, Brazil. Ovo iskustvo je stečeno kroz saradnju jednog akademskog kolektiva sa nevladinom organizacijom u Mareu (Mare), u okruženju ugroženom svakodnevnim društvenim nasiljem, trgovinom narkoticima i društvenim izopštenjem. Uspostavivši stabilnu i dugotrajnu saradnju akademski obrazovanih i onih bez akademskog obrazovanja, u istom istraživačkom timu - pri čemu svi oni žive u istom gradu, dele određene poglede na svoju teritoriju i istovremeno se međusobno suprotstavljaju u vezi sa datim aspektima stvarnosti, ovaj projekat je otvorio brojne nove perspektive reprezentovanja društvenih grupa i njihovih praksi u radovima, suštinski angažovanog istraživanja i u političkoj dimenziji naučnog rada.

Keywords:
urban studies / music ethnography / participatory-action research / politics in knowledge-building
Source:
Музикологија / Musicology, 2009, 9, 33-50

DOI: 10.2298/MUZ0909033A

ISSN: 1450-9814 (print)

[ Google Scholar ]
URI
http://dais.sanu.ac.rs/123456789/2661
Collections
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
Institution
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - JOUR
AU  - Araužo, Samuel
PY  - 2009
UR  - http://dais.sanu.ac.rs/123456789/2661
AB  - This article focuses on theoretical and methodological implications of the 20th-century epistemic turn in the humanities towards a more self-critical and politicized approach to the production of knowledge in academia. It examines in particular their general impact on ethnography-based disciplines such as ethnomusicology, arguing that this is felt even more intensely in work being done in the cities the researchers live in, where their home institutions are based. The article then addresses methodological alternatives for ethnomusicology in the rather conflicting 21st century context, such as participatory action strategies eliciting new grounds for collaboration between academic and extra-academic perspectives, based on ongoing initiatives undertaken by an academic research collective in Rio de Janeiro, Brazil, which integrate political and academic dimensions in new disciplinary ways.
AB  - Etnomuzikolozi koji istražuju u gradovima u drugoj polovini XX veka bili su u prilici da prevaziđu starije paradigme svoje discipline, u kojoj je isticano preimućstvo 'autsajdera' koji obavlja terenski rad u malim, izolovanim društvenim grupama tipa zajednice. Dok novi objekti istraživanja zadobijaju značaj ekvivalentan dosadašnjim, ideološki i metodološki problemi koje donosi nova situacija uglavnom su bili postavljeni još u vreme rane antropološke prakse. Nova praksa se možda može opisati kao usredsređenost na učesnike, uz pretpostavku o neutralnom gledištu 'autsajdera'; pri tome, on donosi podatke u relativno kratkom vremenskom roku da bi oni mogli biti analizirani na kulturološki relevantan način i bili predstavljeni u prihvatljivoj formi akademske interpretacije. Tokom osamdesetih godina epistemološki preokret u antropologiji i njoj bliskim, etnografski usmerenim disciplinama, blagovremeno je kritikovao empirijski izražene fantazije, a zatim i alegorije koje okružuju ovo polje znanja. Ukazao je na neuspeh u pravom angažovanju oko proučavanih društvenih jedinica u njihovim aktuelnim borbama, i gotovo da ih je predstavljao u obmanjujućem i politički neangažovanom konceptu vremena, u 'etnografskom prezentu' (Fabian 1985). Ovaj članak istražuje teorijske i metodološke implikacije za etnomuzikologe koji rade u gradovima u kojima i sami žive. Zasnovan je na potencijalima i dilemama šestogodišnjeg istraživačkog projekta, sprovedenog u Riju de Žaneiru, Brazil. Ovo iskustvo je stečeno kroz saradnju jednog akademskog kolektiva sa nevladinom organizacijom u Mareu (Mare), u okruženju ugroženom svakodnevnim društvenim nasiljem, trgovinom narkoticima i društvenim izopštenjem. Uspostavivši stabilnu i dugotrajnu saradnju akademski obrazovanih i onih bez akademskog obrazovanja, u istom istraživačkom timu - pri čemu svi oni žive u istom gradu, dele određene poglede na svoju teritoriju i istovremeno se međusobno suprotstavljaju u vezi sa datim aspektima stvarnosti, ovaj projekat je otvorio brojne nove perspektive reprezentovanja društvenih grupa i njihovih praksi u radovima, suštinski angažovanog istraživanja i u političkoj dimenziji naučnog rada.
T2  - Музикологија / Musicology
T1  - Ethnomusicologists researching towns they live in: Theoretical and methodological queries for a renewed discipline
T1  - Etnomuzikolozi istražuju gradove u kojima žive - teorijska i metodološka pitanja za obnovljenu disciplinu
SP  - 33
EP  - 50
IS  - 9
DO  - 10.2298/MUZ0909033A
ER  - 
@article{
author = "Araužo, Samuel",
year = "2009",
url = "http://dais.sanu.ac.rs/123456789/2661",
abstract = "This article focuses on theoretical and methodological implications of the 20th-century epistemic turn in the humanities towards a more self-critical and politicized approach to the production of knowledge in academia. It examines in particular their general impact on ethnography-based disciplines such as ethnomusicology, arguing that this is felt even more intensely in work being done in the cities the researchers live in, where their home institutions are based. The article then addresses methodological alternatives for ethnomusicology in the rather conflicting 21st century context, such as participatory action strategies eliciting new grounds for collaboration between academic and extra-academic perspectives, based on ongoing initiatives undertaken by an academic research collective in Rio de Janeiro, Brazil, which integrate political and academic dimensions in new disciplinary ways., Etnomuzikolozi koji istražuju u gradovima u drugoj polovini XX veka bili su u prilici da prevaziđu starije paradigme svoje discipline, u kojoj je isticano preimućstvo 'autsajdera' koji obavlja terenski rad u malim, izolovanim društvenim grupama tipa zajednice. Dok novi objekti istraživanja zadobijaju značaj ekvivalentan dosadašnjim, ideološki i metodološki problemi koje donosi nova situacija uglavnom su bili postavljeni još u vreme rane antropološke prakse. Nova praksa se možda može opisati kao usredsređenost na učesnike, uz pretpostavku o neutralnom gledištu 'autsajdera'; pri tome, on donosi podatke u relativno kratkom vremenskom roku da bi oni mogli biti analizirani na kulturološki relevantan način i bili predstavljeni u prihvatljivoj formi akademske interpretacije. Tokom osamdesetih godina epistemološki preokret u antropologiji i njoj bliskim, etnografski usmerenim disciplinama, blagovremeno je kritikovao empirijski izražene fantazije, a zatim i alegorije koje okružuju ovo polje znanja. Ukazao je na neuspeh u pravom angažovanju oko proučavanih društvenih jedinica u njihovim aktuelnim borbama, i gotovo da ih je predstavljao u obmanjujućem i politički neangažovanom konceptu vremena, u 'etnografskom prezentu' (Fabian 1985). Ovaj članak istražuje teorijske i metodološke implikacije za etnomuzikologe koji rade u gradovima u kojima i sami žive. Zasnovan je na potencijalima i dilemama šestogodišnjeg istraživačkog projekta, sprovedenog u Riju de Žaneiru, Brazil. Ovo iskustvo je stečeno kroz saradnju jednog akademskog kolektiva sa nevladinom organizacijom u Mareu (Mare), u okruženju ugroženom svakodnevnim društvenim nasiljem, trgovinom narkoticima i društvenim izopštenjem. Uspostavivši stabilnu i dugotrajnu saradnju akademski obrazovanih i onih bez akademskog obrazovanja, u istom istraživačkom timu - pri čemu svi oni žive u istom gradu, dele određene poglede na svoju teritoriju i istovremeno se međusobno suprotstavljaju u vezi sa datim aspektima stvarnosti, ovaj projekat je otvorio brojne nove perspektive reprezentovanja društvenih grupa i njihovih praksi u radovima, suštinski angažovanog istraživanja i u političkoj dimenziji naučnog rada.",
journal = "Музикологија / Musicology",
title = "Ethnomusicologists researching towns they live in: Theoretical and methodological queries for a renewed discipline, Etnomuzikolozi istražuju gradove u kojima žive - teorijska i metodološka pitanja za obnovljenu disciplinu",
pages = "33-50",
number = "9",
doi = "10.2298/MUZ0909033A"
}
Araužo S. Ethnomusicologists researching towns they live in: Theoretical and methodological queries for a renewed discipline. Музикологија / Musicology. 2009;(9):33-50
,& Araužo, S. (2009). Ethnomusicologists researching towns they live in: Theoretical and methodological queries for a renewed discipline.
Музикологија / Musicology, null(9), 33-50. 
https://doi.org/10.2298/MUZ0909033A
Araužo Samuel, "Ethnomusicologists researching towns they live in: Theoretical and methodological queries for a renewed discipline" null, no. 9 (2009):33-50,
https://doi.org/10.2298/MUZ0909033A .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutionsAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB