DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The politics of power, pleasure and prayer in the Eurovision Song Contest

Politika moći, zadovoljstva i molitve u takmičenju za 'Pesmu Evrovizije'

Thumbnail
2007
2689.pdf (431.7Kb)
Authors
Bolman, Filip V.
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Since the first annual Eurovision Song Contest in 1956, politics and popularity have intersected to influence the ways in which Eurovision songs have reflected the complex forms of European nationalism. With the Eurovision victory of Marija Šerifović's 'Molitva' at the 52nd Eurovision in Helsinki the politics of regionalism and nationalism fully enveloped Southeastern Europe, creating the impression that old and new European alignments, from Habsburg nostalgia to an emerging Balkan brotherhood, overwhelmed the criteria that would otherwise mean that the grand prix would go to the best song. Taking Marija Šerifović's 'Molitva' 2007 as a point of departure, this article examines the extremely complex set of networks that intersect at the Eurovision Song Contest and the national rituals and competitions that transform the power and pleasure driving European popular song in the twenty-first century.
Takmičenje za 'Pesmu Evrovizije', uprkos spektaklu i slavlju, predstavlja moderni kontekst ozbiljnog nastupa evropske politike. Iako mnogim posmatračima sa strane pesme mogu da deluju besmisleno, postoje mreže muzičara i agenata kulture koje u datom istorijskom trenutku ukazuju na povezanost sa najsloženijom politikom. Uostalom, takmičenje za 'Pesmu Evrovizije' počelo je 1956. godine, u vreme sovjetskih invazija na Čehoslovačku i Mađarsku, a mnogi nastupi, pa čak i neke istaknute pobedničke pesme, bili su direktan odgovor na promenljivu političku sliku Evrope. U tekstu zastupam alternativni pristup politici i estetici takmičenja za 'Pesmu Evrovizije'. Moje polazište je Molitva Marije Šerifović, pobednička pesma Srbije na 52. evrovizijskom takmičenju. Pošto su internacionalne reakcije težile da potisnu srpsku pesmu i njen uspeh protumače kao rezultat balkanske i istočno-evropske pristrasnosti, posebno ispitujem načine na koje pesma reflektuje neke od dominantnih estetskih promena u XXI ...veku. Marija Šerifović nije samo talentovana pevačica sa izgrađenom karijerom. Njena Molitva ukazuje na veštu kombinaciju tradicionalnih formi i inovativnog nastupa. Iako je izvedena na srpskom jeziku - što je presedan u odnosu na pobedničke pesme koje su tokom proteklih decenija bile na engleskom ili francuskom - Molitva je svojim melodijskim identitetom i lirskim značenjem privukla glasače iz cele Evrope. Teorijski argument ovog eseja fokusira se na 'umrežavanja' i načine njihovog ukrštanja na takmičenju za 'Pesmu Evrovizije', kao i na promene koje iz godine u godinu dele svaki Grand Prix. Sâmo takmičenje organizuju i realizuju evropska radio-televizijska mreža i nacionalni mediji, kao njeni članovi. Oni zajedno nameću mnoge spoljašnje uslove (npr. izbor jezika, dužina pesme, broj izvođača na sceni), ali pored njih postoje drugačije mreže koje delotvorno osnažuju unutrašnje promene. Nova problematika politike manjina, širenje Evropske Unije ka Istočnoj Evropi i Turskoj i religijske konotacije muslimanskih nacija i muzičara nalaze svoj put do Evrovizije kroz druge načine povezivanja. Istovremenim istraživanjem svih tih vidova umrežavanja na primerima takmičenja za 'Pesmu Evrovizije' možemo da razumemo drugačiju Evropu i razlike u njoj.

Keywords:
Eurovision Song Contest / Marija Šerifović / politics / regionalism / nationalism / broadcasting networks / European minorities / sevdalinka / African American music / Serbia / Ukraine
Source:
Музикологија / Musicology, 2007, 7, 39-67

DOI: 10.2298/MUZ0707039B

ISSN: 1450-9814 (print)

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2611
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/2611
Collections
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - JOUR
AU  - Bolman, Filip V.
PY  - 2007
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/2611
AB  - Since the first annual Eurovision Song Contest in 1956, politics and popularity have intersected to influence the ways in which Eurovision songs have reflected the complex forms of European nationalism. With the Eurovision victory of Marija Šerifović's 'Molitva' at the 52nd Eurovision in Helsinki the politics of regionalism and nationalism fully enveloped Southeastern Europe, creating the impression that old and new European alignments, from Habsburg nostalgia to an emerging Balkan brotherhood, overwhelmed the criteria that would otherwise mean that the grand prix would go to the best song. Taking Marija Šerifović's 'Molitva' 2007 as a point of departure, this article examines the extremely complex set of networks that intersect at the Eurovision Song Contest and the national rituals and competitions that transform the power and pleasure driving European popular song in the twenty-first century.
AB  - Takmičenje za 'Pesmu Evrovizije', uprkos spektaklu i slavlju, predstavlja moderni kontekst ozbiljnog nastupa evropske politike. Iako mnogim posmatračima sa strane pesme mogu da deluju besmisleno, postoje mreže muzičara i agenata kulture koje u datom istorijskom trenutku ukazuju na povezanost sa najsloženijom politikom. Uostalom, takmičenje za 'Pesmu Evrovizije' počelo je 1956. godine, u vreme sovjetskih invazija na Čehoslovačku i Mađarsku, a mnogi nastupi, pa čak i neke istaknute pobedničke pesme, bili su direktan odgovor na promenljivu političku sliku Evrope. U tekstu zastupam alternativni pristup politici i estetici takmičenja za 'Pesmu Evrovizije'. Moje polazište je Molitva Marije Šerifović, pobednička pesma Srbije na 52. evrovizijskom takmičenju. Pošto su internacionalne reakcije težile da potisnu srpsku pesmu i njen uspeh protumače kao rezultat balkanske i istočno-evropske pristrasnosti, posebno ispitujem načine na koje pesma reflektuje neke od dominantnih estetskih promena u XXI veku. Marija Šerifović nije samo talentovana pevačica sa izgrađenom karijerom. Njena Molitva ukazuje na veštu kombinaciju tradicionalnih formi i inovativnog nastupa. Iako je izvedena na srpskom jeziku - što je presedan u odnosu na pobedničke pesme koje su tokom proteklih decenija bile na engleskom ili francuskom - Molitva je svojim melodijskim identitetom i lirskim značenjem privukla glasače iz cele Evrope. Teorijski argument ovog eseja fokusira se na 'umrežavanja' i načine njihovog ukrštanja na takmičenju za 'Pesmu Evrovizije', kao i na promene koje iz godine u godinu dele svaki Grand Prix. Sâmo takmičenje organizuju i realizuju evropska radio-televizijska mreža i nacionalni mediji, kao njeni članovi. Oni zajedno nameću mnoge spoljašnje uslove (npr. izbor jezika, dužina pesme, broj izvođača na sceni), ali pored njih postoje drugačije mreže koje delotvorno osnažuju unutrašnje promene. Nova problematika politike manjina, širenje Evropske Unije ka Istočnoj Evropi i Turskoj i religijske konotacije muslimanskih nacija i muzičara nalaze svoj put do Evrovizije kroz druge načine povezivanja. Istovremenim istraživanjem svih tih vidova umrežavanja na primerima takmičenja za 'Pesmu Evrovizije' možemo da razumemo drugačiju Evropu i razlike u njoj.
T2  - Музикологија / Musicology
T1  - The politics of power, pleasure and prayer in the Eurovision Song Contest
T1  - Politika moći, zadovoljstva i molitve u takmičenju za 'Pesmu Evrovizije'
SP  - 39
EP  - 67
IS  - 7
DO  - 10.2298/MUZ0707039B
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2611
ER  - 
@article{
author = "Bolman, Filip V.",
year = "2007",
abstract = "Since the first annual Eurovision Song Contest in 1956, politics and popularity have intersected to influence the ways in which Eurovision songs have reflected the complex forms of European nationalism. With the Eurovision victory of Marija Šerifović's 'Molitva' at the 52nd Eurovision in Helsinki the politics of regionalism and nationalism fully enveloped Southeastern Europe, creating the impression that old and new European alignments, from Habsburg nostalgia to an emerging Balkan brotherhood, overwhelmed the criteria that would otherwise mean that the grand prix would go to the best song. Taking Marija Šerifović's 'Molitva' 2007 as a point of departure, this article examines the extremely complex set of networks that intersect at the Eurovision Song Contest and the national rituals and competitions that transform the power and pleasure driving European popular song in the twenty-first century., Takmičenje za 'Pesmu Evrovizije', uprkos spektaklu i slavlju, predstavlja moderni kontekst ozbiljnog nastupa evropske politike. Iako mnogim posmatračima sa strane pesme mogu da deluju besmisleno, postoje mreže muzičara i agenata kulture koje u datom istorijskom trenutku ukazuju na povezanost sa najsloženijom politikom. Uostalom, takmičenje za 'Pesmu Evrovizije' počelo je 1956. godine, u vreme sovjetskih invazija na Čehoslovačku i Mađarsku, a mnogi nastupi, pa čak i neke istaknute pobedničke pesme, bili su direktan odgovor na promenljivu političku sliku Evrope. U tekstu zastupam alternativni pristup politici i estetici takmičenja za 'Pesmu Evrovizije'. Moje polazište je Molitva Marije Šerifović, pobednička pesma Srbije na 52. evrovizijskom takmičenju. Pošto su internacionalne reakcije težile da potisnu srpsku pesmu i njen uspeh protumače kao rezultat balkanske i istočno-evropske pristrasnosti, posebno ispitujem načine na koje pesma reflektuje neke od dominantnih estetskih promena u XXI veku. Marija Šerifović nije samo talentovana pevačica sa izgrađenom karijerom. Njena Molitva ukazuje na veštu kombinaciju tradicionalnih formi i inovativnog nastupa. Iako je izvedena na srpskom jeziku - što je presedan u odnosu na pobedničke pesme koje su tokom proteklih decenija bile na engleskom ili francuskom - Molitva je svojim melodijskim identitetom i lirskim značenjem privukla glasače iz cele Evrope. Teorijski argument ovog eseja fokusira se na 'umrežavanja' i načine njihovog ukrštanja na takmičenju za 'Pesmu Evrovizije', kao i na promene koje iz godine u godinu dele svaki Grand Prix. Sâmo takmičenje organizuju i realizuju evropska radio-televizijska mreža i nacionalni mediji, kao njeni članovi. Oni zajedno nameću mnoge spoljašnje uslove (npr. izbor jezika, dužina pesme, broj izvođača na sceni), ali pored njih postoje drugačije mreže koje delotvorno osnažuju unutrašnje promene. Nova problematika politike manjina, širenje Evropske Unije ka Istočnoj Evropi i Turskoj i religijske konotacije muslimanskih nacija i muzičara nalaze svoj put do Evrovizije kroz druge načine povezivanja. Istovremenim istraživanjem svih tih vidova umrežavanja na primerima takmičenja za 'Pesmu Evrovizije' možemo da razumemo drugačiju Evropu i razlike u njoj.",
journal = "Музикологија / Musicology",
title = "The politics of power, pleasure and prayer in the Eurovision Song Contest, Politika moći, zadovoljstva i molitve u takmičenju za 'Pesmu Evrovizije'",
pages = "39-67",
number = "7",
doi = "10.2298/MUZ0707039B",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2611"
}
Bolman, F. V.. (2007). The politics of power, pleasure and prayer in the Eurovision Song Contest. in Музикологија / Musicology(7), 39-67.
https://doi.org/10.2298/MUZ0707039B
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2611
Bolman FV. The politics of power, pleasure and prayer in the Eurovision Song Contest. in Музикологија / Musicology. 2007;(7):39-67.
doi:10.2298/MUZ0707039B
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2611 .
Bolman, Filip V., "The politics of power, pleasure and prayer in the Eurovision Song Contest" in Музикологија / Musicology, no. 7 (2007):39-67,
https://doi.org/10.2298/MUZ0707039B .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2611 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB