DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Stochastic Jeux

Stohastičke Igre

Thumbnail
2006
2669.pdf (275.4Kb)
Authors
Romanou, Aikaterini
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
This article shows the similarities between Claude Debussy’s and Iannis Xenakis’ philosophy of music and work, in particular the formers Jeux and the latter’s Metastasis and the stochastic works succeeding it, which seem to proceed parallel (with no personal contact) to what is perceived as the evolution of 20th century Western music. Those two composers observed the dominant (German) tradition as outsiders, and negated some of its elements considered as constant or natural by "traditional" innovators (i.e. serialists): the linearity of musical texture, its form and rhythm.
Članak ukazuje na sličnosti u filozofiji muzike i stvaralaštva Kloda Debisija i Janisa Ksenakisa (posebno između dela Jeux prvog i kompozicija Metastasis i drugih stohastičkih dela potonjeg kompozitora), koje kao da se odvijaju paralelno sa onim što se smatra glavnim tokom evolucije zapadne muzike XX veka. Ova dvojica kompozitora posmatrali su dominantnu (nemačku) tradiciju sa distance i kritički se odnosili prema pojedinim njenim elementima (na pr. linearnost muzičke teksture, forme i ritma) koje su "tradicionalni" inovatori (tj. serijalisti) smatrali konstantnim ili prirodnim. Težeći većoj bliskosti sa prirodom, Debisi i Ksenakis su osmislili zvučne ravni i zvučne mase u kojima je protok vremena nezavisan od memorijskih simetričnih konstrukcija, u kojima ritam nije periodičan, forma nije ni narativna niti usmerena, a racionalna koncepcija nije primarna. Njihove ideje bile su u skladu sa napretkom nauke, muzike i drugih umetnosti u XX veku, ali nisu nailazile na potpuno odobravanje ko...d njima savremenih analitičara i pisaca o muzici. Sve te okolnosti, zajedno sa kulturnom politikom "hladnog rata" posle Drugog svetskog rata i njenim nametanjem serijalizma kao vrednosti "novog Sveta", uticale su da u kanonu muzike XX veka Debisi i Ksenakis ne dobiju mesta koja zaslužuju.

Keywords:
Claude Debussy / Iannis Xenakis / Jeux / Metastasis / masses of sound / serialism
Source:
Музикологија / Musicology, 2006, 6, 207-218

DOI: 10.2298/MUZ0606207R

ISSN: 1450-9814 (print)

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2591
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/2591
Collections
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - JOUR
AU  - Romanou, Aikaterini
PY  - 2006
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/2591
AB  - This article shows the similarities between Claude Debussy’s and Iannis Xenakis’ philosophy of music and work, in particular the formers Jeux and the latter’s Metastasis and the stochastic works succeeding it, which seem to proceed parallel (with no personal contact) to what is perceived as the evolution of 20th century Western music. Those two composers observed the dominant (German) tradition as outsiders, and negated some of its elements considered as constant or natural by "traditional" innovators (i.e. serialists): the linearity of musical texture, its form and rhythm.
AB  - Članak ukazuje na sličnosti u filozofiji muzike i stvaralaštva Kloda Debisija i Janisa Ksenakisa (posebno između dela Jeux prvog i kompozicija Metastasis i drugih stohastičkih dela potonjeg kompozitora), koje kao da se odvijaju paralelno sa onim što se smatra glavnim tokom evolucije zapadne muzike XX veka. Ova dvojica kompozitora posmatrali su dominantnu (nemačku) tradiciju sa distance i kritički se odnosili prema pojedinim njenim elementima (na pr. linearnost muzičke teksture, forme i ritma) koje su "tradicionalni" inovatori (tj. serijalisti) smatrali konstantnim ili prirodnim. Težeći većoj bliskosti sa prirodom, Debisi i Ksenakis su osmislili zvučne ravni i zvučne mase u kojima je protok vremena nezavisan od memorijskih simetričnih konstrukcija, u kojima ritam nije periodičan, forma nije ni narativna niti usmerena, a racionalna koncepcija nije primarna. Njihove ideje bile su u skladu sa napretkom nauke, muzike i drugih umetnosti u XX veku, ali nisu nailazile na potpuno odobravanje kod njima savremenih analitičara i pisaca o muzici. Sve te okolnosti, zajedno sa kulturnom politikom "hladnog rata" posle Drugog svetskog rata i njenim nametanjem serijalizma kao vrednosti "novog Sveta", uticale su da u kanonu muzike XX veka Debisi i Ksenakis ne dobiju mesta koja zaslužuju.
T2  - Музикологија / Musicology
T1  - Stochastic Jeux
T1  - Stohastičke Igre
SP  - 207
EP  - 218
IS  - 6
DO  - 10.2298/MUZ0606207R
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2591
ER  - 
@article{
author = "Romanou, Aikaterini",
year = "2006",
abstract = "This article shows the similarities between Claude Debussy’s and Iannis Xenakis’ philosophy of music and work, in particular the formers Jeux and the latter’s Metastasis and the stochastic works succeeding it, which seem to proceed parallel (with no personal contact) to what is perceived as the evolution of 20th century Western music. Those two composers observed the dominant (German) tradition as outsiders, and negated some of its elements considered as constant or natural by "traditional" innovators (i.e. serialists): the linearity of musical texture, its form and rhythm., Članak ukazuje na sličnosti u filozofiji muzike i stvaralaštva Kloda Debisija i Janisa Ksenakisa (posebno između dela Jeux prvog i kompozicija Metastasis i drugih stohastičkih dela potonjeg kompozitora), koje kao da se odvijaju paralelno sa onim što se smatra glavnim tokom evolucije zapadne muzike XX veka. Ova dvojica kompozitora posmatrali su dominantnu (nemačku) tradiciju sa distance i kritički se odnosili prema pojedinim njenim elementima (na pr. linearnost muzičke teksture, forme i ritma) koje su "tradicionalni" inovatori (tj. serijalisti) smatrali konstantnim ili prirodnim. Težeći većoj bliskosti sa prirodom, Debisi i Ksenakis su osmislili zvučne ravni i zvučne mase u kojima je protok vremena nezavisan od memorijskih simetričnih konstrukcija, u kojima ritam nije periodičan, forma nije ni narativna niti usmerena, a racionalna koncepcija nije primarna. Njihove ideje bile su u skladu sa napretkom nauke, muzike i drugih umetnosti u XX veku, ali nisu nailazile na potpuno odobravanje kod njima savremenih analitičara i pisaca o muzici. Sve te okolnosti, zajedno sa kulturnom politikom "hladnog rata" posle Drugog svetskog rata i njenim nametanjem serijalizma kao vrednosti "novog Sveta", uticale su da u kanonu muzike XX veka Debisi i Ksenakis ne dobiju mesta koja zaslužuju.",
journal = "Музикологија / Musicology",
title = "Stochastic Jeux, Stohastičke Igre",
pages = "207-218",
number = "6",
doi = "10.2298/MUZ0606207R",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2591"
}
Romanou, A.. (2006). Stochastic Jeux. in Музикологија / Musicology(6), 207-218.
https://doi.org/10.2298/MUZ0606207R
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2591
Romanou A. Stochastic Jeux. in Музикологија / Musicology. 2006;(6):207-218.
doi:10.2298/MUZ0606207R
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2591 .
Romanou, Aikaterini, "Stochastic Jeux" in Музикологија / Musicology, no. 6 (2006):207-218,
https://doi.org/10.2298/MUZ0606207R .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2591 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB