DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Toru Takemitsu, novembr steps - Oppositions et complémentarités des traditions

Toru Takemicu, November steps - sukobljavanja i dopunjavanja tradicija

Thumbnail
2005
2636.pdf (72.78Kb)
Authors
Bosseur, Jean-Yves
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Dans November Steps (1967) T. Takemitsu démontre des complémentarités d'idées de sources orientales et occidentales. Fondée sur le principe de variations, l'œuvre fait des références au même procédé dans une forme de musique japonaise du XVIIe s. (koto) et à certaines oeuvres de Debussy (Prélude à l'après-midi d'un faune, Jeux). Les instruments traditionnels japonais (biwa et shakuhachi) sont confrontés à ceux de provenance occidentale. Takemitsu cherche des points communs entre traditions occidentale et orientale, pas seulement des conflits
U Takemicuovom delu iz 1967. godine November steps (Novembarski koraci) primetan je rad sa idejama (daleko)istočnog i zapadnog porekla koje su nekad postavljene u komplementaran, a nekad u opozicijski odnos. Kompozitor uostalom, ističe da ne traga samo za sukobima između ovih dveju složenih i široko-obuhvatnih tradicija, već i za njihovim zajedničkim tačkama. Delo je komponovano za ansambl u kome, pored zapadnih, ima i tradicionalnih japanskih instrumenata (biva i šakuhači). Zasnovano na varijacionom principu, ono budi asocijacije na sličan prosede koji se primenjivao u japanskom žanru koto iz 17. veka, kao i na kompozicioni metod koji je u osnovi nekih Debisijevih dela (Prelid za popodne jednog fauna, Igre). Prostorna dispozicija izvora zvuka igra važnu ulogu u ovom Takemicuovom delu, kao i u nekim drugim, što se može dovesti u vezu s kompozitorovim interesovanjem za prirodu, posebno za vrtove. Instrumentalni tembri su krajnje rafinirani, naročito u kombinacijama srodnih istočnih i za...padnih instrumenata. Naslov dela aludira na mesec u kome je ono nastalo, kao i na ideju varijacija, odnosno koraka, etapa.

Keywords:
Toru Takemitsu / musique japonaise contemporaine / orient et occident dans la musique moderne
Source:
Музикологија / Musicology, 2005, 5, 145-152

DOI: 10.2298/MUZ0505145B

ISSN: 1450-9814 (print)

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2558
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/2558
Collections
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - JOUR
AU  - Bosseur, Jean-Yves
PY  - 2005
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/2558
AB  - Dans November Steps (1967) T. Takemitsu démontre des complémentarités d'idées de sources orientales et occidentales. Fondée sur le principe de variations, l'œuvre fait des références au même procédé dans une forme de musique japonaise du XVIIe s. (koto) et à certaines oeuvres de Debussy (Prélude à l'après-midi d'un faune, Jeux). Les instruments traditionnels japonais (biwa et shakuhachi) sont confrontés à ceux de provenance occidentale. Takemitsu cherche des points communs entre traditions occidentale et orientale, pas seulement des conflits
AB  - U Takemicuovom delu iz 1967. godine November steps (Novembarski koraci) primetan je rad sa idejama (daleko)istočnog i zapadnog porekla koje su nekad postavljene u komplementaran, a nekad u opozicijski odnos. Kompozitor uostalom, ističe da ne traga samo za sukobima između ovih dveju složenih i široko-obuhvatnih tradicija, već i za njihovim zajedničkim tačkama. Delo je komponovano za ansambl u kome, pored zapadnih, ima i tradicionalnih japanskih instrumenata (biva i šakuhači). Zasnovano na varijacionom principu, ono budi asocijacije na sličan prosede koji se primenjivao u japanskom žanru koto iz 17. veka, kao i na kompozicioni metod koji je u osnovi nekih Debisijevih dela (Prelid za popodne jednog fauna, Igre). Prostorna dispozicija izvora zvuka igra važnu ulogu u ovom Takemicuovom delu, kao i u nekim drugim, što se može dovesti u vezu s kompozitorovim interesovanjem za prirodu, posebno za vrtove. Instrumentalni tembri su krajnje rafinirani, naročito u kombinacijama srodnih istočnih i zapadnih instrumenata. Naslov dela aludira na mesec u kome je ono nastalo, kao i na ideju varijacija, odnosno koraka, etapa.
T2  - Музикологија / Musicology
T1  - Toru Takemitsu, novembr steps - Oppositions et complémentarités des traditions
T1  - Toru Takemicu, November steps - sukobljavanja i dopunjavanja tradicija
SP  - 145
EP  - 152
IS  - 5
DO  - 10.2298/MUZ0505145B
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2558
ER  - 
@article{
author = "Bosseur, Jean-Yves",
year = "2005",
abstract = "Dans November Steps (1967) T. Takemitsu démontre des complémentarités d'idées de sources orientales et occidentales. Fondée sur le principe de variations, l'œuvre fait des références au même procédé dans une forme de musique japonaise du XVIIe s. (koto) et à certaines oeuvres de Debussy (Prélude à l'après-midi d'un faune, Jeux). Les instruments traditionnels japonais (biwa et shakuhachi) sont confrontés à ceux de provenance occidentale. Takemitsu cherche des points communs entre traditions occidentale et orientale, pas seulement des conflits, U Takemicuovom delu iz 1967. godine November steps (Novembarski koraci) primetan je rad sa idejama (daleko)istočnog i zapadnog porekla koje su nekad postavljene u komplementaran, a nekad u opozicijski odnos. Kompozitor uostalom, ističe da ne traga samo za sukobima između ovih dveju složenih i široko-obuhvatnih tradicija, već i za njihovim zajedničkim tačkama. Delo je komponovano za ansambl u kome, pored zapadnih, ima i tradicionalnih japanskih instrumenata (biva i šakuhači). Zasnovano na varijacionom principu, ono budi asocijacije na sličan prosede koji se primenjivao u japanskom žanru koto iz 17. veka, kao i na kompozicioni metod koji je u osnovi nekih Debisijevih dela (Prelid za popodne jednog fauna, Igre). Prostorna dispozicija izvora zvuka igra važnu ulogu u ovom Takemicuovom delu, kao i u nekim drugim, što se može dovesti u vezu s kompozitorovim interesovanjem za prirodu, posebno za vrtove. Instrumentalni tembri su krajnje rafinirani, naročito u kombinacijama srodnih istočnih i zapadnih instrumenata. Naslov dela aludira na mesec u kome je ono nastalo, kao i na ideju varijacija, odnosno koraka, etapa.",
journal = "Музикологија / Musicology",
title = "Toru Takemitsu, novembr steps - Oppositions et complémentarités des traditions, Toru Takemicu, November steps - sukobljavanja i dopunjavanja tradicija",
pages = "145-152",
number = "5",
doi = "10.2298/MUZ0505145B",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2558"
}
Bosseur, J.. (2005). Toru Takemitsu, novembr steps - Oppositions et complémentarités des traditions. in Музикологија / Musicology(5), 145-152.
https://doi.org/10.2298/MUZ0505145B
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2558
Bosseur J. Toru Takemitsu, novembr steps - Oppositions et complémentarités des traditions. in Музикологија / Musicology. 2005;(5):145-152.
doi:10.2298/MUZ0505145B
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2558 .
Bosseur, Jean-Yves, "Toru Takemitsu, novembr steps - Oppositions et complémentarités des traditions" in Музикологија / Musicology, no. 5 (2005):145-152,
https://doi.org/10.2298/MUZ0505145B .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2558 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB