DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Borders and bridges: Preliminary thoughts on Balkan music

Granice i mostovi - preliminarna razmišljanja o balkanskoj muzici

Thumbnail
2005
2630.pdf (125.7Kb)
Authors
Samson, Jim
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
The author discusses methodological questions concerning his broad research project on music in the Balkans. He raises a number of questions related to defining national, cultural, and other identities in this region. The text is organized into four sections: 1. An ecumene, 2. Culture as appropriation 3. Centers and peripheries, and 4. Music gets its own back.
U radu su iznete ideje i prvi zaključci do kojih je autor došao pripremajući se za rad na projektu o muzici / muzikama na Balkanu. Obrazloženi su glavni motivi za pristupanje ovom proučavanju: najpre, težnja da se dublje ispita smisao odnosa kulturnih centara i periferija; zatim, želja da se istraže problemi vezani za identitet - nacionalni, regionalni, društveni i kulturni najzad, interesovanje za proučavanje raznih vrsta muzike u vezi s temom modernosti. Treba napomenuti da autor svojim radom želi da obuhvati tri kategorije muzike: klasičnu, avangardnu i komercijalnu. Razmatranja su grupisana oko četiri teme: 1. Ekumena - Pojam se ne shvata u religioznom smislu, već se njime označava interaktivna zona u kojoj dolazi do kontakta između društava, nacija ili civilizacija. Cilj je da se istraži "dijalektika interaktivnog i identičnog" na primeru balkanske muzike. 2. Kultura kao prisvajanje - Muzika Balkana se može sagledati iz aspekta asimilacije kao posledice osvajanja i borbe da se sač...uva samosvojnost. Postoje i drugi aspekti, kao institucionalizacija kulture koja je često u službi nacionalističkih ideologija. 3. Centri i periferije - Muzika Balkana se može proučavati i s tačke gledišta graničnog karaktera ove regije, odnosno njenog pripadanja periferiji i u odnosu na Zapad, i u odnosu na Istok. 4. Osveta muzike - Polazi se od pretpostavke da bi proučavanje muzičkog materijala moglo da obezbedi pristup razumevanju širih istorijskih procesa. Ako se tačno interpretiraju, promene u prirodi muzičkog materijala, odnosno "muzičkog jezika", mogu da razotkriju svet, jer enkodiraju njegovu istoriju na vrlo dubokim nivoima. Jedan od mogućih teorijskih pristupa velikom korpusu balkanske muzike sastoji se u uočavanju preseka između sistema makama i dijatonike (naročito u gradskoj narodnoj muzici).

Keywords:
Balkan music / East and West in music / centers and peripheries / musical modernity
Source:
Музикологија / Musicology, 2005, 5, 37-55

DOI: 10.2298/MUZ0505037S

ISSN: 1450-9814 (print)

[ Google Scholar ]
URI
http://dais.sanu.ac.rs/123456789/2552
Collections
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
Institution
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - JOUR
AU  - Samson, Jim
PY  - 2005
UR  - http://dais.sanu.ac.rs/123456789/2552
AB  - The author discusses methodological questions concerning his broad research project on music in the Balkans. He raises a number of questions related to defining national, cultural, and other identities in this region. The text is organized into four sections: 1. An ecumene, 2. Culture as appropriation 3. Centers and peripheries, and 4. Music gets its own back.
AB  - U radu su iznete ideje i prvi zaključci do kojih je autor došao pripremajući se za rad na projektu o muzici / muzikama na Balkanu. Obrazloženi su glavni motivi za pristupanje ovom proučavanju: najpre, težnja da se dublje ispita smisao odnosa kulturnih centara i periferija; zatim, želja da se istraže problemi vezani za identitet - nacionalni, regionalni, društveni i kulturni najzad, interesovanje za proučavanje raznih vrsta muzike u vezi s temom modernosti. Treba napomenuti da autor svojim radom želi da obuhvati tri kategorije muzike: klasičnu, avangardnu i komercijalnu. Razmatranja su grupisana oko četiri teme: 1. Ekumena - Pojam se ne shvata u religioznom smislu, već se njime označava interaktivna zona u kojoj dolazi do kontakta između društava, nacija ili civilizacija. Cilj je da se istraži "dijalektika interaktivnog i identičnog" na primeru balkanske muzike. 2. Kultura kao prisvajanje - Muzika Balkana se može sagledati iz aspekta asimilacije kao posledice osvajanja i borbe da se sačuva samosvojnost. Postoje i drugi aspekti, kao institucionalizacija kulture koja je često u službi nacionalističkih ideologija. 3. Centri i periferije - Muzika Balkana se može proučavati i s tačke gledišta graničnog karaktera ove regije, odnosno njenog pripadanja periferiji i u odnosu na Zapad, i u odnosu na Istok. 4. Osveta muzike - Polazi se od pretpostavke da bi proučavanje muzičkog materijala moglo da obezbedi pristup razumevanju širih istorijskih procesa. Ako se tačno interpretiraju, promene u prirodi muzičkog materijala, odnosno "muzičkog jezika", mogu da razotkriju svet, jer enkodiraju njegovu istoriju na vrlo dubokim nivoima. Jedan od mogućih teorijskih pristupa velikom korpusu balkanske muzike sastoji se u uočavanju preseka između sistema makama i dijatonike (naročito u gradskoj narodnoj muzici).
T2  - Музикологија / Musicology
T1  - Borders and bridges: Preliminary thoughts on Balkan music
T1  - Granice i mostovi - preliminarna razmišljanja o balkanskoj muzici
SP  - 37
EP  - 55
IS  - 5
DO  - 10.2298/MUZ0505037S
ER  - 
@article{
author = "Samson, Jim",
year = "2005",
url = "http://dais.sanu.ac.rs/123456789/2552",
abstract = "The author discusses methodological questions concerning his broad research project on music in the Balkans. He raises a number of questions related to defining national, cultural, and other identities in this region. The text is organized into four sections: 1. An ecumene, 2. Culture as appropriation 3. Centers and peripheries, and 4. Music gets its own back., U radu su iznete ideje i prvi zaključci do kojih je autor došao pripremajući se za rad na projektu o muzici / muzikama na Balkanu. Obrazloženi su glavni motivi za pristupanje ovom proučavanju: najpre, težnja da se dublje ispita smisao odnosa kulturnih centara i periferija; zatim, želja da se istraže problemi vezani za identitet - nacionalni, regionalni, društveni i kulturni najzad, interesovanje za proučavanje raznih vrsta muzike u vezi s temom modernosti. Treba napomenuti da autor svojim radom želi da obuhvati tri kategorije muzike: klasičnu, avangardnu i komercijalnu. Razmatranja su grupisana oko četiri teme: 1. Ekumena - Pojam se ne shvata u religioznom smislu, već se njime označava interaktivna zona u kojoj dolazi do kontakta između društava, nacija ili civilizacija. Cilj je da se istraži "dijalektika interaktivnog i identičnog" na primeru balkanske muzike. 2. Kultura kao prisvajanje - Muzika Balkana se može sagledati iz aspekta asimilacije kao posledice osvajanja i borbe da se sačuva samosvojnost. Postoje i drugi aspekti, kao institucionalizacija kulture koja je često u službi nacionalističkih ideologija. 3. Centri i periferije - Muzika Balkana se može proučavati i s tačke gledišta graničnog karaktera ove regije, odnosno njenog pripadanja periferiji i u odnosu na Zapad, i u odnosu na Istok. 4. Osveta muzike - Polazi se od pretpostavke da bi proučavanje muzičkog materijala moglo da obezbedi pristup razumevanju širih istorijskih procesa. Ako se tačno interpretiraju, promene u prirodi muzičkog materijala, odnosno "muzičkog jezika", mogu da razotkriju svet, jer enkodiraju njegovu istoriju na vrlo dubokim nivoima. Jedan od mogućih teorijskih pristupa velikom korpusu balkanske muzike sastoji se u uočavanju preseka između sistema makama i dijatonike (naročito u gradskoj narodnoj muzici).",
journal = "Музикологија / Musicology",
title = "Borders and bridges: Preliminary thoughts on Balkan music, Granice i mostovi - preliminarna razmišljanja o balkanskoj muzici",
pages = "37-55",
number = "5",
doi = "10.2298/MUZ0505037S"
}
Samson J. Borders and bridges: Preliminary thoughts on Balkan music. Музикологија / Musicology. 2005;(5):37-55
,& Samson, J. (2005). Borders and bridges: Preliminary thoughts on Balkan music.
Музикологија / Musicology, null(5), 37-55. 
https://doi.org/10.2298/MUZ0505037S
Samson Jim, "Borders and bridges: Preliminary thoughts on Balkan music" null, no. 5 (2005):37-55,
https://doi.org/10.2298/MUZ0505037S .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutionsAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB