DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The maiden and death: A comparative reading of the homonymous compositions of Nikos Skalkottas and Antiochos Evangelatos as narrations of Greek tradition

Devojka i smrt - komparativno čitanje istoimenih kompozicija Nikosa Skalkotasa i Antiohosa Evangelatosa kao naracija grčke tradicije

Thumbnail
2004
2616.pdf (111.2Kb)
Authors
Siopsi, Anastasia
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Nikos Skalkottas’s (1904-1949) first ballet score, The Maiden and Death, was written in 1938. It is one of his most important tonal works, its plot being derived from a well-known folk-poem with the same title. Antiochos Evangelatos’s (1903-1981) homonymous symphonic ballad, written three years later, uses verses from the same folk-poem. The present comparative study attempts to analyze aesthetic aspects of these two works which are viewed moreover, as aesthetic entities in music history of a wider cultural background.
Devojka i smrt, prvi balet Nikosa Skalkotasa (1904-1949), komponovan je oko 1938. godine i predstavlja jedno od njegovih najvažnijih tonalnih dela. Simfonijsku baladu istog naziva i prema istim stihovima iz narodne pesme napisao je Antiohos Evangelatos (1903-1981) tri godine kasnije. Suočavanje mladih sa smrću bilo je česta tema antičkih mitova: Ifigenijina žrtva Antigonin bunt, Persefonina smrt. I u grčkim narodnim pesmama ima mnogo primera tematizacije sukoba života i smrti (npr. u pesmi Mrtva braća). U evropskoj umetničkoj tradiciji tema smrti je obično vezana za ideju uzvišenog, a "estetizacija smrti" je karakteristična za mnoga dela romantičara, naročito za pesme Franca Šuberta i muzičke drame Riharda Vagnera. Način kako je Evangelatos prišao ovoj temi sledi pravila epske tradicije koja emituje nacionalističke poruke preko folklora i on poštuje karakter narodne pesme. Skalkotas, pak, shvata odnos Devojke i Smrti kao bujnu romantičarsku manifestaciju vrhunske ljubavi identifikovane... sa smrću. Delo time iskoračuje iz grčkih kulturnih okvira i izražava tristanovsku ideju "erosa kao smrti". On koristi demotske (narodne) motive iz grčke ali i iz drugih folklornih tradicija. Kulminacija njegovog dela je spori trodelni valcer u srednjem delu. Melanholija koja ima dah onostranog može da probudi asocijacije na skulpturu Valcer Kamija Klodela, briljantnog učenika Ogista Rodena. Ljubavnici i u jednom i u drugom valceru beže od vremena gravitacije i materijalnog sveta uopšte. Pojam smrti, artikulisan "internacionalnim" muzičkim jezikom (kosmopolitskim valcerom), dobija pozitivnu snagu u odnosu na negativno percipiran pojam "sadašnjeg vremena" (koji je muzički oslikan grčkom igrom camikos). Prikazana dela mogu da se iščitaju kao različiti pogledi na odnos između grčke i evropske kulture u međuratnom periodu. Evangelatos ostaje veran folklornoj tradiciji koristeći narodne pesme koje harmonizuje. Za Skalkotasa folklorna tradicija simbolizuje "stepenicu" ka realizaciji uzvišene ideje ljubavi, izražene kosmopolitskim jezikom muzičkog romantizma.

Keywords:
Nikos Skalkottas / Antiochos Evangelatos / Greek music / ballet
Source:
Музикологија / Musicology, 2004, 4, 83-89

DOI: 10.2298/MUZ0404083S

ISSN: 1450-9814 (print)

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2538
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/2538
Collections
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - JOUR
AU  - Siopsi, Anastasia
PY  - 2004
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/2538
AB  - Nikos Skalkottas’s (1904-1949) first ballet score, The Maiden and Death, was written in 1938. It is one of his most important tonal works, its plot being derived from a well-known folk-poem with the same title. Antiochos Evangelatos’s (1903-1981) homonymous symphonic ballad, written three years later, uses verses from the same folk-poem. The present comparative study attempts to analyze aesthetic aspects of these two works which are viewed moreover, as aesthetic entities in music history of a wider cultural background.
AB  - Devojka i smrt, prvi balet Nikosa Skalkotasa (1904-1949), komponovan je oko 1938. godine i predstavlja jedno od njegovih najvažnijih tonalnih dela. Simfonijsku baladu istog naziva i prema istim stihovima iz narodne pesme napisao je Antiohos Evangelatos (1903-1981) tri godine kasnije. Suočavanje mladih sa smrću bilo je česta tema antičkih mitova: Ifigenijina žrtva Antigonin bunt, Persefonina smrt. I u grčkim narodnim pesmama ima mnogo primera tematizacije sukoba života i smrti (npr. u pesmi Mrtva braća). U evropskoj umetničkoj tradiciji tema smrti je obično vezana za ideju uzvišenog, a "estetizacija smrti" je karakteristična za mnoga dela romantičara, naročito za pesme Franca Šuberta i muzičke drame Riharda Vagnera. Način kako je Evangelatos prišao ovoj temi sledi pravila epske tradicije koja emituje nacionalističke poruke preko folklora i on poštuje karakter narodne pesme. Skalkotas, pak, shvata odnos Devojke i Smrti kao bujnu romantičarsku manifestaciju vrhunske ljubavi identifikovane sa smrću. Delo time iskoračuje iz grčkih kulturnih okvira i izražava tristanovsku ideju "erosa kao smrti". On koristi demotske (narodne) motive iz grčke ali i iz drugih folklornih tradicija. Kulminacija njegovog dela je spori trodelni valcer u srednjem delu. Melanholija koja ima dah onostranog može da probudi asocijacije na skulpturu Valcer Kamija Klodela, briljantnog učenika Ogista Rodena. Ljubavnici i u jednom i u drugom valceru beže od vremena gravitacije i materijalnog sveta uopšte. Pojam smrti, artikulisan "internacionalnim" muzičkim jezikom (kosmopolitskim valcerom), dobija pozitivnu snagu u odnosu na negativno percipiran pojam "sadašnjeg vremena" (koji je muzički oslikan grčkom igrom camikos). Prikazana dela mogu da se iščitaju kao različiti pogledi na odnos između grčke i evropske kulture u međuratnom periodu. Evangelatos ostaje veran folklornoj tradiciji koristeći narodne pesme koje harmonizuje. Za Skalkotasa folklorna tradicija simbolizuje "stepenicu" ka realizaciji uzvišene ideje ljubavi, izražene kosmopolitskim jezikom muzičkog romantizma.
T2  - Музикологија / Musicology
T1  - The maiden and death: A comparative reading of the homonymous compositions of Nikos Skalkottas and Antiochos Evangelatos as narrations of Greek tradition
T1  - Devojka i smrt - komparativno čitanje istoimenih kompozicija Nikosa Skalkotasa i Antiohosa Evangelatosa kao naracija grčke tradicije
SP  - 83
EP  - 89
IS  - 4
DO  - 10.2298/MUZ0404083S
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2538
ER  - 
@article{
author = "Siopsi, Anastasia",
year = "2004",
abstract = "Nikos Skalkottas’s (1904-1949) first ballet score, The Maiden and Death, was written in 1938. It is one of his most important tonal works, its plot being derived from a well-known folk-poem with the same title. Antiochos Evangelatos’s (1903-1981) homonymous symphonic ballad, written three years later, uses verses from the same folk-poem. The present comparative study attempts to analyze aesthetic aspects of these two works which are viewed moreover, as aesthetic entities in music history of a wider cultural background., Devojka i smrt, prvi balet Nikosa Skalkotasa (1904-1949), komponovan je oko 1938. godine i predstavlja jedno od njegovih najvažnijih tonalnih dela. Simfonijsku baladu istog naziva i prema istim stihovima iz narodne pesme napisao je Antiohos Evangelatos (1903-1981) tri godine kasnije. Suočavanje mladih sa smrću bilo je česta tema antičkih mitova: Ifigenijina žrtva Antigonin bunt, Persefonina smrt. I u grčkim narodnim pesmama ima mnogo primera tematizacije sukoba života i smrti (npr. u pesmi Mrtva braća). U evropskoj umetničkoj tradiciji tema smrti je obično vezana za ideju uzvišenog, a "estetizacija smrti" je karakteristična za mnoga dela romantičara, naročito za pesme Franca Šuberta i muzičke drame Riharda Vagnera. Način kako je Evangelatos prišao ovoj temi sledi pravila epske tradicije koja emituje nacionalističke poruke preko folklora i on poštuje karakter narodne pesme. Skalkotas, pak, shvata odnos Devojke i Smrti kao bujnu romantičarsku manifestaciju vrhunske ljubavi identifikovane sa smrću. Delo time iskoračuje iz grčkih kulturnih okvira i izražava tristanovsku ideju "erosa kao smrti". On koristi demotske (narodne) motive iz grčke ali i iz drugih folklornih tradicija. Kulminacija njegovog dela je spori trodelni valcer u srednjem delu. Melanholija koja ima dah onostranog može da probudi asocijacije na skulpturu Valcer Kamija Klodela, briljantnog učenika Ogista Rodena. Ljubavnici i u jednom i u drugom valceru beže od vremena gravitacije i materijalnog sveta uopšte. Pojam smrti, artikulisan "internacionalnim" muzičkim jezikom (kosmopolitskim valcerom), dobija pozitivnu snagu u odnosu na negativno percipiran pojam "sadašnjeg vremena" (koji je muzički oslikan grčkom igrom camikos). Prikazana dela mogu da se iščitaju kao različiti pogledi na odnos između grčke i evropske kulture u međuratnom periodu. Evangelatos ostaje veran folklornoj tradiciji koristeći narodne pesme koje harmonizuje. Za Skalkotasa folklorna tradicija simbolizuje "stepenicu" ka realizaciji uzvišene ideje ljubavi, izražene kosmopolitskim jezikom muzičkog romantizma.",
journal = "Музикологија / Musicology",
title = "The maiden and death: A comparative reading of the homonymous compositions of Nikos Skalkottas and Antiochos Evangelatos as narrations of Greek tradition, Devojka i smrt - komparativno čitanje istoimenih kompozicija Nikosa Skalkotasa i Antiohosa Evangelatosa kao naracija grčke tradicije",
pages = "83-89",
number = "4",
doi = "10.2298/MUZ0404083S",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2538"
}
Siopsi, A.. (2004). The maiden and death: A comparative reading of the homonymous compositions of Nikos Skalkottas and Antiochos Evangelatos as narrations of Greek tradition. in Музикологија / Musicology(4), 83-89.
https://doi.org/10.2298/MUZ0404083S
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2538
Siopsi A. The maiden and death: A comparative reading of the homonymous compositions of Nikos Skalkottas and Antiochos Evangelatos as narrations of Greek tradition. in Музикологија / Musicology. 2004;(4):83-89.
doi:10.2298/MUZ0404083S
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2538 .
Siopsi, Anastasia, "The maiden and death: A comparative reading of the homonymous compositions of Nikos Skalkottas and Antiochos Evangelatos as narrations of Greek tradition" in Музикологија / Musicology, no. 4 (2004):83-89,
https://doi.org/10.2298/MUZ0404083S .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2538 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB