The Choreography of traditional dance in Serbia in artistic crisis: towards an anthropological interpretation
Кореографија традиционалног плеса у Србији у уметничкој кризи: антрополошка интерпретација
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Serbia has a long ethnochoreological tradition, while the art of the choreography
of traditional dance is a relatively recent phenomenon, created after the Second
World War. Although it is an artistic practice, the choreography of traditional dance is
often based on the opposition original:stylized and perceived as a practice that “preserves
identity”, “tradition”, and “heritage”. I argue that the tendency towards division
within the genre is not in favor of art. On the contrary, framing attempts and insisting
on a clear commitment to the approach when creating choreography led to limiting the
art of the choreography of traditional dance. This paper aims to present the processes
by which the discourse on “original” choreographies was built and then to point out the
limiting attempts of sub-genre classification of choreographies. Finally, this article will
present the show “#MeltingPot” performed by the students at the Ballet High School
from Novi Sad. Namely, in this perform...ance, traditional dances inspired professors and
students to create new choreographic forms and bring the choreography of traditional
dance out of years of hibernation.
Србија има дугу етнокореолошку традицију, док је уметност
кореографије традиционалног плеса релативно новија појава, настала после Другог
светског рата. Иако је реч о уметничкој пракси, кореографија традиционалног
плеса се често заснива на опозицији оригинално: стилизовано и перципирано
као пракса која „чува идентитет”, „традицију” и „наслеђе”. Тврдим да тежња ка
жанровској подели не иде у прилог уметности. Напротив, покушаји уоквиривања
и инсистирање на јасној посвећености приступу при креирању кореографије
доводе до ограничавања уметности кореографије традиционалног плеса. Овај
рад има за циљ да прикаже процесе у којима се градио дискурс о „оригиналним”
кореографијама, а затим да укаже на ограничавајуће покушаје поджанровске
класификације кореографија. На крају, у овом прилогу биће представљена емисија
„#МелтингПот” у извођењу ученика Балетске гимназије из Новог Сада. Наиме, у
овој представи традиционални плесови су инспирисали професоре и студенте да
створе нове кореогр...афске форме и извуку кореографију традиционалног плеса из
година хибернације.
Кључне речи:
The choreography of traditional dance / art / original / stylized / #Melting- Pot / кореографија традиционалног плеса / уметност / оригинал / стилизованоИзвор:
Кореографија традиционалног плеса на сцени: кризе, перспективе и глобални дијалози / The Choreography of Traditional Dance on Stage: Crises, Perspectives and Global Dialogues, 2024, 195-212Издавач:
- Београд : Ансамбл народних игара и песама Србије „Коло“
- Београд : Етнографски институт САНУ
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200173 (Етнографски институт САНУ, Београд) (RS-MESTD-inst-2020-200173)
Институција/група
Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASATY - CHAP AU - Rašić, Miloš PY - 2024 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16600 AB - Serbia has a long ethnochoreological tradition, while the art of the choreography of traditional dance is a relatively recent phenomenon, created after the Second World War. Although it is an artistic practice, the choreography of traditional dance is often based on the opposition original:stylized and perceived as a practice that “preserves identity”, “tradition”, and “heritage”. I argue that the tendency towards division within the genre is not in favor of art. On the contrary, framing attempts and insisting on a clear commitment to the approach when creating choreography led to limiting the art of the choreography of traditional dance. This paper aims to present the processes by which the discourse on “original” choreographies was built and then to point out the limiting attempts of sub-genre classification of choreographies. Finally, this article will present the show “#MeltingPot” performed by the students at the Ballet High School from Novi Sad. Namely, in this performance, traditional dances inspired professors and students to create new choreographic forms and bring the choreography of traditional dance out of years of hibernation. AB - Србија има дугу етнокореолошку традицију, док је уметност кореографије традиционалног плеса релативно новија појава, настала после Другог светског рата. Иако је реч о уметничкој пракси, кореографија традиционалног плеса се често заснива на опозицији оригинално: стилизовано и перципирано као пракса која „чува идентитет”, „традицију” и „наслеђе”. Тврдим да тежња ка жанровској подели не иде у прилог уметности. Напротив, покушаји уоквиривања и инсистирање на јасној посвећености приступу при креирању кореографије доводе до ограничавања уметности кореографије традиционалног плеса. Овај рад има за циљ да прикаже процесе у којима се градио дискурс о „оригиналним” кореографијама, а затим да укаже на ограничавајуће покушаје поджанровске класификације кореографија. На крају, у овом прилогу биће представљена емисија „#МелтингПот” у извођењу ученика Балетске гимназије из Новог Сада. Наиме, у овој представи традиционални плесови су инспирисали професоре и студенте да створе нове кореографске форме и извуку кореографију традиционалног плеса из година хибернације. PB - Београд : Ансамбл народних игара и песама Србије „Коло“ PB - Београд : Етнографски институт САНУ T2 - Кореографија традиционалног плеса на сцени: кризе, перспективе и глобални дијалози / The Choreography of Traditional Dance on Stage: Crises, Perspectives and Global Dialogues T1 - The Choreography of traditional dance in Serbia in artistic crisis: towards an anthropological interpretation T1 - Кореографија традиционалног плеса у Србији у уметничкој кризи: антрополошка интерпретација SP - 195 EP - 212 DO - 10.5281/zenodo.10997614 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16600 ER -
@inbook{ author = "Rašić, Miloš", year = "2024", abstract = "Serbia has a long ethnochoreological tradition, while the art of the choreography of traditional dance is a relatively recent phenomenon, created after the Second World War. Although it is an artistic practice, the choreography of traditional dance is often based on the opposition original:stylized and perceived as a practice that “preserves identity”, “tradition”, and “heritage”. I argue that the tendency towards division within the genre is not in favor of art. On the contrary, framing attempts and insisting on a clear commitment to the approach when creating choreography led to limiting the art of the choreography of traditional dance. This paper aims to present the processes by which the discourse on “original” choreographies was built and then to point out the limiting attempts of sub-genre classification of choreographies. Finally, this article will present the show “#MeltingPot” performed by the students at the Ballet High School from Novi Sad. Namely, in this performance, traditional dances inspired professors and students to create new choreographic forms and bring the choreography of traditional dance out of years of hibernation., Србија има дугу етнокореолошку традицију, док је уметност кореографије традиционалног плеса релативно новија појава, настала после Другог светског рата. Иако је реч о уметничкој пракси, кореографија традиционалног плеса се често заснива на опозицији оригинално: стилизовано и перципирано као пракса која „чува идентитет”, „традицију” и „наслеђе”. Тврдим да тежња ка жанровској подели не иде у прилог уметности. Напротив, покушаји уоквиривања и инсистирање на јасној посвећености приступу при креирању кореографије доводе до ограничавања уметности кореографије традиционалног плеса. Овај рад има за циљ да прикаже процесе у којима се градио дискурс о „оригиналним” кореографијама, а затим да укаже на ограничавајуће покушаје поджанровске класификације кореографија. На крају, у овом прилогу биће представљена емисија „#МелтингПот” у извођењу ученика Балетске гимназије из Новог Сада. Наиме, у овој представи традиционални плесови су инспирисали професоре и студенте да створе нове кореографске форме и извуку кореографију традиционалног плеса из година хибернације.", publisher = "Београд : Ансамбл народних игара и песама Србије „Коло“, Београд : Етнографски институт САНУ", journal = "Кореографија традиционалног плеса на сцени: кризе, перспективе и глобални дијалози / The Choreography of Traditional Dance on Stage: Crises, Perspectives and Global Dialogues", booktitle = "The Choreography of traditional dance in Serbia in artistic crisis: towards an anthropological interpretation, Кореографија традиционалног плеса у Србији у уметничкој кризи: антрополошка интерпретација", pages = "195-212", doi = "10.5281/zenodo.10997614", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16600" }
Rašić, M.. (2024). The Choreography of traditional dance in Serbia in artistic crisis: towards an anthropological interpretation. in Кореографија традиционалног плеса на сцени: кризе, перспективе и глобални дијалози / The Choreography of Traditional Dance on Stage: Crises, Perspectives and Global Dialogues Београд : Ансамбл народних игара и песама Србије „Коло“., 195-212. https://doi.org/10.5281/zenodo.10997614 https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16600
Rašić M. The Choreography of traditional dance in Serbia in artistic crisis: towards an anthropological interpretation. in Кореографија традиционалног плеса на сцени: кризе, перспективе и глобални дијалози / The Choreography of Traditional Dance on Stage: Crises, Perspectives and Global Dialogues. 2024;:195-212. doi:10.5281/zenodo.10997614 https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16600 .
Rašić, Miloš, "The Choreography of traditional dance in Serbia in artistic crisis: towards an anthropological interpretation" in Кореографија традиционалног плеса на сцени: кризе, перспективе и глобални дијалози / The Choreography of Traditional Dance on Stage: Crises, Perspectives and Global Dialogues (2024):195-212, https://doi.org/10.5281/zenodo.10997614 ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16600 .