DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Applied Musicology: A “Manifesto”, and a Case Study of a Lost Cultural Hub

Примењена музикологија: „манифест” и студија случаја о изгубљеноj културноj четврти

Thumbnail
2022
bitstream_54766.pdf (577.3Kb)
Authors
Medić, Ivana
Contributors
Lajić Mihajlović, Danka
Dumnić Vilotijević, Marija
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
In this article I present a “manifesto” of the new discipline of applied musicology, which is closely related to the project Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a Difference in Contemporary Society (APPMES), supported by the Serbian Science Fund. Here I wish to outline some of the main aims and goals of this project and offer a broader insight into what applied musicology should strive to become. In the second part of the article, I present a case study of the Belgrade neighbourhood of Savamala where I conducted fieldwork before formulating the concept of applied musicology; nevertheless, this research is completely aligned with the aims and purposes of the new discipline, and it has
У данашње време истраживачи који раде у хуманистичким наукама често се суочавају с очекивањима (која намећу разни фондови, универзитетска администрација и др.) да учине своја истраживања практично применљивим и комерцијалним. Међутим, то је често у нескладу с главном сврхом хуманистичких дисциплина – да негују критичко мишљење. Ова базична некомпатибилност још је израженија у случају „хибридних” дисциплина попут музикологије и етномузикологије, које су позициониране на тромеђи науке, културе и уметности, услед чега се њихови циљеви, методологије и резултати мере троструким аршинима – што, пак, наводи музикологе и етномузикологе да константно преиспитују своја постигнућа и укупну улогу у друштву. То је, уједно, био примарни мотив за мене и моје колеге из Музиколошког института САНУ да осмислимо пројекат Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a Difference in Contemporary Society (APPMES), чији су значај и правовременост потврђени када је одабран да добије т...рогодишњу финансијску подршку Фонда за науку Републике Србије (2022–2024). У овом чланку презентујем својеврстан „манифест” примењене музикологије, те представљам неке од главних циљева и задатака пројекта APPMES, као и саме примењене музикологије као нове научне дисциплине. Други део чланка посвећен је студији случаја – конкретно, мом теренском истраживању у београдској четврти Савамала. Премда сам ово истраживање спровела пре формулисања концепта примењене музикологије, оно је у потпуности усклађено с циљевима и сврхом ове дисциплине – штавише, управо ми је вишегодишње проучавање звучних пејзажа Савамале помогло да увидим значај примењених истраживања и да потом своје интуитивне увиде преведем у заокружен теоријски концепт. Установила сам да музиколози, по угледу на етномузикологе, морају да изађу из своје академске „куле од слоноваче”, да се активно укључе у свет који их окружује и да ослушкују звукове који настају у различитим заједницама.

Keywords:
applied musicology / APPMES / Institute of Musicology SASA / Savamala / lost cultural hub
Source:
Musiciology, 12-2022, 33, 87-102
Publisher:
  • Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
Funding / projects:
  • Ministry of Education, Science and Technological Development, Republic of Serbia, Grant no. 200176 (Institute of Musicology SASA, Belgrade) (RS-200176)

DOI: 10.2298/MUZ2233087M

Cobiss ID: 83871241

ISSN: 1450-9814 (print); 2406-0976 (online)

Scopus: 2-s2.0-85145411601
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13723
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/13723
Collections
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - JOUR
AU  - Medić, Ivana
PY  - 2022-12
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/13723
AB  - In this article I present a “manifesto” of the new discipline of applied musicology, which is closely related to the project Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a Difference in Contemporary Society (APPMES), supported by the Serbian Science Fund. Here I wish to outline some of the main aims and goals of this project and offer a broader insight into what applied musicology should strive to become. In the second part of the article, I present a case study of the Belgrade neighbourhood of Savamala where I conducted fieldwork before formulating the concept of applied musicology; nevertheless, this research is completely aligned with the aims and purposes of the new discipline, and it has
AB  - У данашње време истраживачи који раде у хуманистичким наукама често
се суочавају с очекивањима (која намећу разни фондови, универзитетска
администрација и др.) да учине своја истраживања практично применљивим
и комерцијалним. Међутим, то је често у нескладу с главном сврхом
хуманистичких дисциплина – да негују критичко мишљење. Ова базична
некомпатибилност још је израженија у случају „хибридних” дисциплина попут
музикологије и етномузикологије, које су позициониране на тромеђи науке,
културе и уметности, услед чега се њихови циљеви, методологије и резултати
мере троструким аршинима – што, пак, наводи музикологе и етномузикологе
да константно преиспитују своја постигнућа и укупну улогу у друштву. То је,
уједно, био примарни мотив за мене и моје колеге из Музиколошког института
САНУ да осмислимо пројекат Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia:
Making a Difference in Contemporary Society (APPMES), чији су значај и
правовременост потврђени када је одабран да добије трогодишњу финансијску
подршку Фонда за науку Републике Србије (2022–2024).
У овом чланку презентујем својеврстан „манифест” примењене
музикологије, те представљам неке од главних циљева и задатака пројекта
APPMES, као и саме примењене музикологије као нове научне дисциплине.
Други део чланка посвећен је студији случаја – конкретно, мом теренском
истраживању у београдској четврти Савамала. Премда сам ово истраживање
спровела пре формулисања концепта примењене музикологије, оно је у
потпуности усклађено с циљевима и сврхом ове дисциплине – штавише, управо
ми је вишегодишње проучавање звучних пејзажа Савамале помогло да увидим
значај примењених истраживања и да потом своје интуитивне увиде преведем
у заокружен теоријски концепт. Установила сам да музиколози, по угледу на
етномузикологе, морају да изађу из своје академске „куле од слоноваче”, да се
активно укључе у свет који их окружује и да ослушкују звукове који настају у
различитим заједницама.
PB  - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
T2  - Musiciology
T1  - Applied Musicology: A “Manifesto”, and a Case Study of a Lost Cultural Hub
T1  - Примењена музикологија: „манифест” и студија случаја о изгубљеноj културноj четврти
SP  - 87
EP  - 102
IS  - 33
DO  - 10.2298/MUZ2233087M
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13723
ER  - 
@article{
author = "Medić, Ivana",
year = "2022-12",
abstract = "In this article I present a “manifesto” of the new discipline of applied musicology, which is closely related to the project Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a Difference in Contemporary Society (APPMES), supported by the Serbian Science Fund. Here I wish to outline some of the main aims and goals of this project and offer a broader insight into what applied musicology should strive to become. In the second part of the article, I present a case study of the Belgrade neighbourhood of Savamala where I conducted fieldwork before formulating the concept of applied musicology; nevertheless, this research is completely aligned with the aims and purposes of the new discipline, and it has, У данашње време истраживачи који раде у хуманистичким наукама често
се суочавају с очекивањима (која намећу разни фондови, универзитетска
администрација и др.) да учине своја истраживања практично применљивим
и комерцијалним. Међутим, то је често у нескладу с главном сврхом
хуманистичких дисциплина – да негују критичко мишљење. Ова базична
некомпатибилност још је израженија у случају „хибридних” дисциплина попут
музикологије и етномузикологије, које су позициониране на тромеђи науке,
културе и уметности, услед чега се њихови циљеви, методологије и резултати
мере троструким аршинима – што, пак, наводи музикологе и етномузикологе
да константно преиспитују своја постигнућа и укупну улогу у друштву. То је,
уједно, био примарни мотив за мене и моје колеге из Музиколошког института
САНУ да осмислимо пројекат Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia:
Making a Difference in Contemporary Society (APPMES), чији су значај и
правовременост потврђени када је одабран да добије трогодишњу финансијску
подршку Фонда за науку Републике Србије (2022–2024).
У овом чланку презентујем својеврстан „манифест” примењене
музикологије, те представљам неке од главних циљева и задатака пројекта
APPMES, као и саме примењене музикологије као нове научне дисциплине.
Други део чланка посвећен је студији случаја – конкретно, мом теренском
истраживању у београдској четврти Савамала. Премда сам ово истраживање
спровела пре формулисања концепта примењене музикологије, оно је у
потпуности усклађено с циљевима и сврхом ове дисциплине – штавише, управо
ми је вишегодишње проучавање звучних пејзажа Савамале помогло да увидим
значај примењених истраживања и да потом своје интуитивне увиде преведем
у заокружен теоријски концепт. Установила сам да музиколози, по угледу на
етномузикологе, морају да изађу из своје академске „куле од слоноваче”, да се
активно укључе у свет који их окружује и да ослушкују звукове који настају у
различитим заједницама.",
publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts",
journal = "Musiciology",
title = "Applied Musicology: A “Manifesto”, and a Case Study of a Lost Cultural Hub, Примењена музикологија: „манифест” и студија случаја о изгубљеноj културноj четврти",
pages = "87-102",
number = "33",
doi = "10.2298/MUZ2233087M",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13723"
}
Medić, I.. (2022-12). Applied Musicology: A “Manifesto”, and a Case Study of a Lost Cultural Hub. in Musiciology
Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(33), 87-102.
https://doi.org/10.2298/MUZ2233087M
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13723
Medić I. Applied Musicology: A “Manifesto”, and a Case Study of a Lost Cultural Hub. in Musiciology. 2022;(33):87-102.
doi:10.2298/MUZ2233087M
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13723 .
Medić, Ivana, "Applied Musicology: A “Manifesto”, and a Case Study of a Lost Cultural Hub" in Musiciology, no. 33 (2022-12):87-102,
https://doi.org/10.2298/MUZ2233087M .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13723 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB