Applied Musicology: A “Manifesto”, and a Case Study of a Lost Cultural Hub
Примењена музикологија: „манифест” и студија случаја о изгубљеноj културноj четврти
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
In this article I present a “manifesto” of the new discipline of applied musicology, which is closely related to the project Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a Difference in Contemporary Society (APPMES), supported by the Serbian Science Fund. Here I wish to outline some of the main aims and goals of this project and offer a broader insight into what applied musicology should strive to become. In the second part of the article, I present a case study of the Belgrade neighbourhood of Savamala where I conducted fieldwork before formulating the concept of applied musicology; nevertheless, this research is completely aligned with the aims and purposes of the new discipline, and it has
У данашње време истраживачи који раде у хуманистичким наукама често
се суочавају с очекивањима (која намећу разни фондови, универзитетска
администрација и др.) да учине своја истраживања практично применљивим
и комерцијалним. Међутим, то је често у нескладу с главном сврхом
хуманистичких дисциплина – да негују критичко мишљење. Ова базична
некомпатибилност још је израженија у случају „хибридних” дисциплина попут
музикологије и етномузикологије, које су позициониране на тромеђи науке,
културе и уметности, услед чега се њихови циљеви, методологије и резултати
мере троструким аршинима – што, пак, наводи музикологе и етномузикологе
да константно преиспитују своја постигнућа и укупну улогу у друштву. То је,
уједно, био примарни мотив за мене и моје колеге из Музиколошког института
САНУ да осмислимо пројекат Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia:
Making a Difference in Contemporary Society (APPMES), чији су значај и
правовременост потврђени када је одабран да добије т...рогодишњу финансијску
подршку Фонда за науку Републике Србије (2022–2024).
У овом чланку презентујем својеврстан „манифест” примењене
музикологије, те представљам неке од главних циљева и задатака пројекта
APPMES, као и саме примењене музикологије као нове научне дисциплине.
Други део чланка посвећен је студији случаја – конкретно, мом теренском
истраживању у београдској четврти Савамала. Премда сам ово истраживање
спровела пре формулисања концепта примењене музикологије, оно је у
потпуности усклађено с циљевима и сврхом ове дисциплине – штавише, управо
ми је вишегодишње проучавање звучних пејзажа Савамале помогло да увидим
значај примењених истраживања и да потом своје интуитивне увиде преведем
у заокружен теоријски концепт. Установила сам да музиколози, по угледу на
етномузикологе, морају да изађу из своје академске „куле од слоноваче”, да се
активно укључе у свет који их окружује и да ослушкују звукове који настају у
различитим заједницама.
Keywords:
applied musicology / APPMES / Institute of Musicology SASA / Savamala / lost cultural hubSource:
Musiciology, 12-2022, 33, 87-102Publisher:
- Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
Funding / projects:
DOI: 10.2298/MUZ2233087M
Cobiss ID: 83871241
ISSN: 1450-9814 (print); 2406-0976 (online)
Scopus: 2-s2.0-85145411601
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - JOUR AU - Medić, Ivana PY - 2022-12 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/13723 AB - In this article I present a “manifesto” of the new discipline of applied musicology, which is closely related to the project Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a Difference in Contemporary Society (APPMES), supported by the Serbian Science Fund. Here I wish to outline some of the main aims and goals of this project and offer a broader insight into what applied musicology should strive to become. In the second part of the article, I present a case study of the Belgrade neighbourhood of Savamala where I conducted fieldwork before formulating the concept of applied musicology; nevertheless, this research is completely aligned with the aims and purposes of the new discipline, and it has AB - У данашње време истраживачи који раде у хуманистичким наукама често се суочавају с очекивањима (која намећу разни фондови, универзитетска администрација и др.) да учине своја истраживања практично применљивим и комерцијалним. Међутим, то је често у нескладу с главном сврхом хуманистичких дисциплина – да негују критичко мишљење. Ова базична некомпатибилност још је израженија у случају „хибридних” дисциплина попут музикологије и етномузикологије, које су позициониране на тромеђи науке, културе и уметности, услед чега се њихови циљеви, методологије и резултати мере троструким аршинима – што, пак, наводи музикологе и етномузикологе да константно преиспитују своја постигнућа и укупну улогу у друштву. То је, уједно, био примарни мотив за мене и моје колеге из Музиколошког института САНУ да осмислимо пројекат Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a Difference in Contemporary Society (APPMES), чији су значај и правовременост потврђени када је одабран да добије трогодишњу финансијску подршку Фонда за науку Републике Србије (2022–2024). У овом чланку презентујем својеврстан „манифест” примењене музикологије, те представљам неке од главних циљева и задатака пројекта APPMES, као и саме примењене музикологије као нове научне дисциплине. Други део чланка посвећен је студији случаја – конкретно, мом теренском истраживању у београдској четврти Савамала. Премда сам ово истраживање спровела пре формулисања концепта примењене музикологије, оно је у потпуности усклађено с циљевима и сврхом ове дисциплине – штавише, управо ми је вишегодишње проучавање звучних пејзажа Савамале помогло да увидим значај примењених истраживања и да потом своје интуитивне увиде преведем у заокружен теоријски концепт. Установила сам да музиколози, по угледу на етномузикологе, морају да изађу из своје академске „куле од слоноваче”, да се активно укључе у свет који их окружује и да ослушкују звукове који настају у различитим заједницама. PB - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts T2 - Musiciology T1 - Applied Musicology: A “Manifesto”, and a Case Study of a Lost Cultural Hub T1 - Примењена музикологија: „манифест” и студија случаја о изгубљеноj културноj четврти SP - 87 EP - 102 IS - 33 DO - 10.2298/MUZ2233087M UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13723 ER -
@article{ author = "Medić, Ivana", year = "2022-12", abstract = "In this article I present a “manifesto” of the new discipline of applied musicology, which is closely related to the project Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a Difference in Contemporary Society (APPMES), supported by the Serbian Science Fund. Here I wish to outline some of the main aims and goals of this project and offer a broader insight into what applied musicology should strive to become. In the second part of the article, I present a case study of the Belgrade neighbourhood of Savamala where I conducted fieldwork before formulating the concept of applied musicology; nevertheless, this research is completely aligned with the aims and purposes of the new discipline, and it has, У данашње време истраживачи који раде у хуманистичким наукама често се суочавају с очекивањима (која намећу разни фондови, универзитетска администрација и др.) да учине своја истраживања практично применљивим и комерцијалним. Међутим, то је често у нескладу с главном сврхом хуманистичких дисциплина – да негују критичко мишљење. Ова базична некомпатибилност још је израженија у случају „хибридних” дисциплина попут музикологије и етномузикологије, које су позициониране на тромеђи науке, културе и уметности, услед чега се њихови циљеви, методологије и резултати мере троструким аршинима – што, пак, наводи музикологе и етномузикологе да константно преиспитују своја постигнућа и укупну улогу у друштву. То је, уједно, био примарни мотив за мене и моје колеге из Музиколошког института САНУ да осмислимо пројекат Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a Difference in Contemporary Society (APPMES), чији су значај и правовременост потврђени када је одабран да добије трогодишњу финансијску подршку Фонда за науку Републике Србије (2022–2024). У овом чланку презентујем својеврстан „манифест” примењене музикологије, те представљам неке од главних циљева и задатака пројекта APPMES, као и саме примењене музикологије као нове научне дисциплине. Други део чланка посвећен је студији случаја – конкретно, мом теренском истраживању у београдској четврти Савамала. Премда сам ово истраживање спровела пре формулисања концепта примењене музикологије, оно је у потпуности усклађено с циљевима и сврхом ове дисциплине – штавише, управо ми је вишегодишње проучавање звучних пејзажа Савамале помогло да увидим значај примењених истраживања и да потом своје интуитивне увиде преведем у заокружен теоријски концепт. Установила сам да музиколози, по угледу на етномузикологе, морају да изађу из своје академске „куле од слоноваче”, да се активно укључе у свет који их окружује и да ослушкују звукове који настају у различитим заједницама.", publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts", journal = "Musiciology", title = "Applied Musicology: A “Manifesto”, and a Case Study of a Lost Cultural Hub, Примењена музикологија: „манифест” и студија случаја о изгубљеноj културноj четврти", pages = "87-102", number = "33", doi = "10.2298/MUZ2233087M", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13723" }
Medić, I.. (2022-12). Applied Musicology: A “Manifesto”, and a Case Study of a Lost Cultural Hub. in Musiciology Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(33), 87-102. https://doi.org/10.2298/MUZ2233087M https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13723
Medić I. Applied Musicology: A “Manifesto”, and a Case Study of a Lost Cultural Hub. in Musiciology. 2022;(33):87-102. doi:10.2298/MUZ2233087M https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13723 .
Medić, Ivana, "Applied Musicology: A “Manifesto”, and a Case Study of a Lost Cultural Hub" in Musiciology, no. 33 (2022-12):87-102, https://doi.org/10.2298/MUZ2233087M ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13723 .