Upper Primary School Children’s Cosmogonic Ideas: Childhood and Space
Космогонијске представе код деце виших разреда основне школе: детињство и свемир
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
This paper collates research on the ideas about the origin of the universe and the
planet Earth that pupils from Years 5 to 8 of primary school in Belgrade have. Such
knowledge should open space for us to further analyse the attitude of young people
towards science and the world it describes. With them, it is possible to gain a better
insight into the basic ideas about reality that people build and adopt in general. The
starting hypothesis is that pupils themselves create hybrid concepts that combine
knowledge from classes, ideas from popular culture, and modern scientific theories
that are available to them through various media. The cosmological knowledge
offered to pupils in geography classes will be analysed, along with the popular
discourse accessible to young people. Finally, a preliminary ethnographic study of
pupils’ cosmogonic ideas conducted on a pilot sample will be presented. The aim
of the research is to understand the pupils’ fundamental knowledge ab...out reality,
about the formation of a cognitive framework in which pupils inscribe their own
ideas about the place of the Earth and life in space.
Рад доноси истраживање представа о настанку свемира и планете Земље
које имају ученици од 5. до 8. разреда основне школе у Београду. Таква сазнања требало би да нам отворе простор за даљу анализу односа младих
људи према науци и свету који она описује. Са њима је могуће стећи бољи
увид у темељне представе о стварности које људи уопште граде и усвајају.
Полазна хипотеза је да ђаци сами стварају хибридне концепције које комбинују знање са наставе, идеје из популарне културе и савремене научне
теорије које су им доступне путем различитих медија. Биће анализирано
космолошко знање које се ђацима нуди на часовима географије, као што ће
бити описан и један популарни дискурс приступачан младим људима. Напокон, биће представљено прелиминарно етнографско истраживање космогонијских представа ученика обављено на пробном узорку. Циљ истраживања је сагледавање фундаменталних знања о реалности, о формирању
когнитивног оквира у који ученици уписују сопствене представе о месту
Земље и... живота у свемиру.
Кључне речи:
cosmology / worldview / school / geography / universe / Big Bang / космологија / поглед на свет / школа / географија / васиона / Велики прасакИзвор:
Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 2022, 70, 2, 129-151Издавач:
- Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200173 (Етнографски институт САНУ, Београд) (RS-MESTD-inst-2020-200173)
Напомена:
- Тема броја - Одрастање из антрополошке перспективе. Посвећено др Александру Крелу (ур. Јадранка Ђорђевић Црнобрња) / Growing up from an Anthropological Perspective. Dedicated to Dr. Aleksandar Krel (ed. Jadranka Đorđević Crnobrnja).
DOI: 10.2298/GEI2202129T
Cobiss ID: 15882242
ISSN: 0350-0861 (print); 2334-8259 (online)
[ Google Scholar ]URI
https://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/1027/910https://dais.sanu.ac.rs/123456789/13570
Институција/група
Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASATY - JOUR AU - Tomašević, Milan PY - 2022 UR - https://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/1027/910 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/13570 AB - This paper collates research on the ideas about the origin of the universe and the planet Earth that pupils from Years 5 to 8 of primary school in Belgrade have. Such knowledge should open space for us to further analyse the attitude of young people towards science and the world it describes. With them, it is possible to gain a better insight into the basic ideas about reality that people build and adopt in general. The starting hypothesis is that pupils themselves create hybrid concepts that combine knowledge from classes, ideas from popular culture, and modern scientific theories that are available to them through various media. The cosmological knowledge offered to pupils in geography classes will be analysed, along with the popular discourse accessible to young people. Finally, a preliminary ethnographic study of pupils’ cosmogonic ideas conducted on a pilot sample will be presented. The aim of the research is to understand the pupils’ fundamental knowledge about reality, about the formation of a cognitive framework in which pupils inscribe their own ideas about the place of the Earth and life in space. AB - Рад доноси истраживање представа о настанку свемира и планете Земље које имају ученици од 5. до 8. разреда основне школе у Београду. Таква сазнања требало би да нам отворе простор за даљу анализу односа младих људи према науци и свету који она описује. Са њима је могуће стећи бољи увид у темељне представе о стварности које људи уопште граде и усвајају. Полазна хипотеза је да ђаци сами стварају хибридне концепције које комбинују знање са наставе, идеје из популарне културе и савремене научне теорије које су им доступне путем различитих медија. Биће анализирано космолошко знање које се ђацима нуди на часовима географије, као што ће бити описан и један популарни дискурс приступачан младим људима. Напокон, биће представљено прелиминарно етнографско истраживање космогонијских представа ученика обављено на пробном узорку. Циљ истраживања је сагледавање фундаменталних знања о реалности, о формирању когнитивног оквира у који ученици уписују сопствене представе о месту Земље и живота у свемиру. PB - Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA T2 - Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA T1 - Upper Primary School Children’s Cosmogonic Ideas: Childhood and Space T1 - Космогонијске представе код деце виших разреда основне школе: детињство и свемир SP - 129 EP - 151 VL - 70 IS - 2 DO - 10.2298/GEI2202129T UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13570 ER -
@article{ author = "Tomašević, Milan", year = "2022", abstract = "This paper collates research on the ideas about the origin of the universe and the planet Earth that pupils from Years 5 to 8 of primary school in Belgrade have. Such knowledge should open space for us to further analyse the attitude of young people towards science and the world it describes. With them, it is possible to gain a better insight into the basic ideas about reality that people build and adopt in general. The starting hypothesis is that pupils themselves create hybrid concepts that combine knowledge from classes, ideas from popular culture, and modern scientific theories that are available to them through various media. The cosmological knowledge offered to pupils in geography classes will be analysed, along with the popular discourse accessible to young people. Finally, a preliminary ethnographic study of pupils’ cosmogonic ideas conducted on a pilot sample will be presented. The aim of the research is to understand the pupils’ fundamental knowledge about reality, about the formation of a cognitive framework in which pupils inscribe their own ideas about the place of the Earth and life in space., Рад доноси истраживање представа о настанку свемира и планете Земље које имају ученици од 5. до 8. разреда основне школе у Београду. Таква сазнања требало би да нам отворе простор за даљу анализу односа младих људи према науци и свету који она описује. Са њима је могуће стећи бољи увид у темељне представе о стварности које људи уопште граде и усвајају. Полазна хипотеза је да ђаци сами стварају хибридне концепције које комбинују знање са наставе, идеје из популарне културе и савремене научне теорије које су им доступне путем различитих медија. Биће анализирано космолошко знање које се ђацима нуди на часовима географије, као што ће бити описан и један популарни дискурс приступачан младим људима. Напокон, биће представљено прелиминарно етнографско истраживање космогонијских представа ученика обављено на пробном узорку. Циљ истраживања је сагледавање фундаменталних знања о реалности, о формирању когнитивног оквира у који ученици уписују сопствене представе о месту Земље и живота у свемиру.", publisher = "Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA", journal = "Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA", title = "Upper Primary School Children’s Cosmogonic Ideas: Childhood and Space, Космогонијске представе код деце виших разреда основне школе: детињство и свемир", pages = "129-151", volume = "70", number = "2", doi = "10.2298/GEI2202129T", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13570" }
Tomašević, M.. (2022). Upper Primary School Children’s Cosmogonic Ideas: Childhood and Space. in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA., 70(2), 129-151. https://doi.org/10.2298/GEI2202129T https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13570
Tomašević M. Upper Primary School Children’s Cosmogonic Ideas: Childhood and Space. in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA. 2022;70(2):129-151. doi:10.2298/GEI2202129T https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13570 .
Tomašević, Milan, "Upper Primary School Children’s Cosmogonic Ideas: Childhood and Space" in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 70, no. 2 (2022):129-151, https://doi.org/10.2298/GEI2202129T ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13570 .