Applying the Concept of Musical Social Entrainment in Researching Tambura Practice in Serbia
Примена концепта музичког друштвеног усклађивања у истраживању тамбурашке праксе у Србији
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Entrainment in music refers to the interaction and synchronization of two or more rhythmic processes. The first part of this paper presents entrainment theory in ethnomusicology as a methodology for interdisciplinary research into musical, social, and cultural phenomena. The second part of the paper concerns the application of the concept of musical social entrainment in the example of tambura practice. Because tambura players display mutual entrainment through various behaviors during playing and social interaction, applying entrainment theory entails an analytical segmentation of the social and musical spheres in a specific musical performance.
Усклађивање у музици подразумева интеракцију и синхронизацију двају или више ритмичких процеса. У првом делу рада говори се о заступљености теорије усклађивања у етномузикологији, као методологији интердисциплинарног проучавања музичких, друштвених и културних феномена, док је други део посвећен имплементацији концепта музичког друштвеног усклађивања на примеру тамбурашке праксе. Будући да се међусобна усклађеност тамбураша уочава кроз различите аспекте друштвености и начине свирања,
примена теорије усклађивања подразумева аналитичку сегментацију на сфере друштвеног и музичког у конкретном извођењу музике.
Кључне речи:
entrainment in ethnomusicology / musical social entrainment / intra/inter-individual and intra/inter-group entrainment / tambura practice / tamburitza ensemble „The Hearth of Bačka” / усклађивање у етномузикологији / музичко друштвено усклађивање / интра/интериндивидуално и интра/интергрупно усклађивањe / тамбурашка пракса / тамбурашки ансамбл „Срце Бачке”Извор:
Музикологија / Musicology 32 (I/2022), 2022, 1, 32, 245-268Издавач:
- Београд : Музиколошки институт САНУ
DOI: 10.2298/MUZ2232245B
Cobiss ID: 173918727
ISSN: Print: 1450-9814; Online: 2406-0976
[ Google Scholar ]Институција/група
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - JOUR AU - Baštić, Julijana PY - 2022 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/13059 AB - Entrainment in music refers to the interaction and synchronization of two or more rhythmic processes. The first part of this paper presents entrainment theory in ethnomusicology as a methodology for interdisciplinary research into musical, social, and cultural phenomena. The second part of the paper concerns the application of the concept of musical social entrainment in the example of tambura practice. Because tambura players display mutual entrainment through various behaviors during playing and social interaction, applying entrainment theory entails an analytical segmentation of the social and musical spheres in a specific musical performance. AB - Усклађивање у музици подразумева интеракцију и синхронизацију двају или више ритмичких процеса. У првом делу рада говори се о заступљености теорије усклађивања у етномузикологији, као методологији интердисциплинарног проучавања музичких, друштвених и културних феномена, док је други део посвећен имплементацији концепта музичког друштвеног усклађивања на примеру тамбурашке праксе. Будући да се међусобна усклађеност тамбураша уочава кроз различите аспекте друштвености и начине свирања, примена теорије усклађивања подразумева аналитичку сегментацију на сфере друштвеног и музичког у конкретном извођењу музике. PB - Београд : Музиколошки институт САНУ T2 - Музикологија / Musicology 32 (I/2022) T1 - Applying the Concept of Musical Social Entrainment in Researching Tambura Practice in Serbia T1 - Примена концепта музичког друштвеног усклађивања у истраживању тамбурашке праксе у Србији SP - 245 EP - 268 VL - 1 IS - 32 DO - 10.2298/MUZ2232245B UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13059 ER -
@article{ author = "Baštić, Julijana", year = "2022", abstract = "Entrainment in music refers to the interaction and synchronization of two or more rhythmic processes. The first part of this paper presents entrainment theory in ethnomusicology as a methodology for interdisciplinary research into musical, social, and cultural phenomena. The second part of the paper concerns the application of the concept of musical social entrainment in the example of tambura practice. Because tambura players display mutual entrainment through various behaviors during playing and social interaction, applying entrainment theory entails an analytical segmentation of the social and musical spheres in a specific musical performance., Усклађивање у музици подразумева интеракцију и синхронизацију двају или више ритмичких процеса. У првом делу рада говори се о заступљености теорије усклађивања у етномузикологији, као методологији интердисциплинарног проучавања музичких, друштвених и културних феномена, док је други део посвећен имплементацији концепта музичког друштвеног усклађивања на примеру тамбурашке праксе. Будући да се међусобна усклађеност тамбураша уочава кроз различите аспекте друштвености и начине свирања, примена теорије усклађивања подразумева аналитичку сегментацију на сфере друштвеног и музичког у конкретном извођењу музике.", publisher = "Београд : Музиколошки институт САНУ", journal = "Музикологија / Musicology 32 (I/2022)", title = "Applying the Concept of Musical Social Entrainment in Researching Tambura Practice in Serbia, Примена концепта музичког друштвеног усклађивања у истраживању тамбурашке праксе у Србији", pages = "245-268", volume = "1", number = "32", doi = "10.2298/MUZ2232245B", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13059" }
Baštić, J.. (2022). Applying the Concept of Musical Social Entrainment in Researching Tambura Practice in Serbia. in Музикологија / Musicology 32 (I/2022) Београд : Музиколошки институт САНУ., 1(32), 245-268. https://doi.org/10.2298/MUZ2232245B https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13059
Baštić J. Applying the Concept of Musical Social Entrainment in Researching Tambura Practice in Serbia. in Музикологија / Musicology 32 (I/2022). 2022;1(32):245-268. doi:10.2298/MUZ2232245B https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13059 .
Baštić, Julijana, "Applying the Concept of Musical Social Entrainment in Researching Tambura Practice in Serbia" in Музикологија / Musicology 32 (I/2022), 1, no. 32 (2022):245-268, https://doi.org/10.2298/MUZ2232245B ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13059 .