DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Two Faces of Mystification: The Representation of the Holocaust in Arnold Schoenberg's A Survivor from Warsaw and Steve Reich's Different Trains

Два лица мистификације: представљање Холокауста у делима A Survivor from Warsaw Арнолда Шенберга и Different Trains Стива Рајша

Thumbnail
2022
bitstream_52061.pdf (211.2Kb)
Authors
Mevorah, Vera
Contributors
Лајић Михајловић, Данка
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
The paper discusses the approaches of different media to Holocaust (re)presentation, with special reference to art music in the 20th century. Following the classification proposed by Michael Rothberg on two possible perspectives for representing the Holocaust: realistic and anti-realist (2000), we analyse two compositions: Arnold Schoenberg’s A Survivor From Warsaw (1947) and Steve Reich’s Different Trains (1988). The aim of the paper is to point out how artistic music reflects and participates in the dominant historical and contemporary discourses of Holocaust representation, especially the discourses of “heroism” and “non-representability”.
У раду се разматрају приступи различитих медија представљању Холокауста, с посебним освртом на уметничку музику у 20. веку. Пратећи поделу коју Мајкл Ротберг (Michael Rothberg) предлаже на два гледишта на могућности представљања Холокауста: реалистичко и антиреалистичко (2000), анализирамо дела A Survivor From Warsaw (1947) Арнолда Шенберга и Different Trains (1988) Стива Рајша. Циљ рада је да укаже на то како уметничка музика рефлектује и партиципира у доминантним историјским и савременим дискурсима представљања и разумевања Холокауста, посебно дискурса „херојства” и „неизрецивости”.
Keywords:
Holocaust / Arnold Schoenberg / Steve Reich / art music / politics of memory / Холокауст / Арнолд Шенберг / Стив Рајш / уметничка музика / политике сећања
Source:
Музикологија / Musicology 32 (I/2022), 2022, 1, 32, 183-198
Publisher:
  • Београд : Музиколошки институт САНУ
Funding / projects:
  • Ministry of Education, Science and Technological Development, Republic of Serbia, Grant no. 200025 (University of Belgrade, Institute for Phylosophy and Social Theory) (RS-200025)

DOI: 10.2298/MUZ2232183M

Cobiss ID: 173918727

ISSN: Print: 1450-9814; Online: 2406-0976

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13056
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/13056
Collections
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - JOUR
AU  - Mevorah, Vera
PY  - 2022
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/13056
AB  - The paper discusses the approaches of different media to Holocaust (re)presentation, with special reference to art music in the 20th century. Following the classification proposed by Michael Rothberg on two possible perspectives for representing the Holocaust: realistic and anti-realist (2000), we analyse two compositions: Arnold Schoenberg’s A Survivor From Warsaw (1947) and Steve Reich’s Different Trains (1988). The aim of the paper is to point out how artistic music reflects and participates in the dominant historical and contemporary discourses of Holocaust representation, especially the discourses of “heroism” and “non-representability”.
AB  - У раду се разматрају приступи различитих медија представљању Холокауста, с посебним освртом на уметничку музику у 20. веку. Пратећи поделу коју Мајкл Ротберг (Michael Rothberg) предлаже на два гледишта на могућности представљања Холокауста: реалистичко и антиреалистичко (2000), анализирамо дела A Survivor From Warsaw (1947) Арнолда Шенберга и Different Trains (1988) Стива Рајша. Циљ рада је да укаже на то како уметничка
музика рефлектује и партиципира у доминантним историјским и савременим дискурсима представљања и разумевања Холокауста, посебно дискурса „херојства” и „неизрецивости”.
PB  - Београд : Музиколошки институт САНУ
T2  - Музикологија / Musicology 32 (I/2022)
T1  - Two Faces of Mystification: The Representation of the Holocaust in Arnold Schoenberg's A Survivor from Warsaw and Steve Reich's Different Trains
T1  - Два лица мистификације: представљање Холокауста у делима A Survivor from Warsaw Арнолда Шенберга и Different Trains Стива Рајша
SP  - 183
EP  - 198
VL  - 1
IS  - 32
DO  - 10.2298/MUZ2232183M
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13056
ER  - 
@article{
author = "Mevorah, Vera",
year = "2022",
abstract = "The paper discusses the approaches of different media to Holocaust (re)presentation, with special reference to art music in the 20th century. Following the classification proposed by Michael Rothberg on two possible perspectives for representing the Holocaust: realistic and anti-realist (2000), we analyse two compositions: Arnold Schoenberg’s A Survivor From Warsaw (1947) and Steve Reich’s Different Trains (1988). The aim of the paper is to point out how artistic music reflects and participates in the dominant historical and contemporary discourses of Holocaust representation, especially the discourses of “heroism” and “non-representability”., У раду се разматрају приступи различитих медија представљању Холокауста, с посебним освртом на уметничку музику у 20. веку. Пратећи поделу коју Мајкл Ротберг (Michael Rothberg) предлаже на два гледишта на могућности представљања Холокауста: реалистичко и антиреалистичко (2000), анализирамо дела A Survivor From Warsaw (1947) Арнолда Шенберга и Different Trains (1988) Стива Рајша. Циљ рада је да укаже на то како уметничка
музика рефлектује и партиципира у доминантним историјским и савременим дискурсима представљања и разумевања Холокауста, посебно дискурса „херојства” и „неизрецивости”.",
publisher = "Београд : Музиколошки институт САНУ",
journal = "Музикологија / Musicology 32 (I/2022)",
title = "Two Faces of Mystification: The Representation of the Holocaust in Arnold Schoenberg's A Survivor from Warsaw and Steve Reich's Different Trains, Два лица мистификације: представљање Холокауста у делима A Survivor from Warsaw Арнолда Шенберга и Different Trains Стива Рајша",
pages = "183-198",
volume = "1",
number = "32",
doi = "10.2298/MUZ2232183M",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13056"
}
Mevorah, V.. (2022). Two Faces of Mystification: The Representation of the Holocaust in Arnold Schoenberg's A Survivor from Warsaw and Steve Reich's Different Trains. in Музикологија / Musicology 32 (I/2022)
Београд : Музиколошки институт САНУ., 1(32), 183-198.
https://doi.org/10.2298/MUZ2232183M
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13056
Mevorah V. Two Faces of Mystification: The Representation of the Holocaust in Arnold Schoenberg's A Survivor from Warsaw and Steve Reich's Different Trains. in Музикологија / Musicology 32 (I/2022). 2022;1(32):183-198.
doi:10.2298/MUZ2232183M
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13056 .
Mevorah, Vera, "Two Faces of Mystification: The Representation of the Holocaust in Arnold Schoenberg's A Survivor from Warsaw and Steve Reich's Different Trains" in Музикологија / Musicology 32 (I/2022), 1, no. 32 (2022):183-198,
https://doi.org/10.2298/MUZ2232183M .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13056 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB