DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Византолошки институт САНУ / Institute for Byzantine Studies SASA
  • Византолошки институт САНУ - Општа колекција / The Institute for Byzantine Studies SASA - General Collection
  • View Item
  •   DAIS
  • Византолошки институт САНУ / Institute for Byzantine Studies SASA
  • Византолошки институт САНУ - Општа колекција / The Institute for Byzantine Studies SASA - General Collection
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Триптих из манастира Свете Катарине на Синају – непознато дело старог српског иконописа / Triptych from Saint Catherine’s Monastery at Sinai – an Unknown Work of Old Serbian Icon Painting

Thumbnail
2021
bitstream_50178.pdf (8.014Mb)
Authors
Живковић, Милош
Contributors
Максимовић, Љубомир
Крсмановић, Бојана
Article (Published version)
,
Византолошки институт САНУ
Metadata
Show full item record
Abstract
У раду се публикује триптих са словенским натписима из Манастира Свете Катарине на Синају, састављен од икона на којима су представљени Свети Стефан, Богородица и Свети Никола. На основу стилске анализе и разматрања иконографских особености, износи се мишљење да је реч о делу српског средњовековног сли карства. Таква атрибуција се образлаже, уз наведено, и подацима о чврстим и конти нуираним везама између средњовевних српских земаља и славног „монашког града” подно Синајске горе. Отвара се, најзад, могућност да се дело о коме је реч тумачи у вези са појединим, веома занимљивим изворним сведочанствима о ктиторским по духватима српских владара на Синају.
A triptych with Slavic inscriptions from the monastery of St. Catherine in Sinai, composed of icons depicting St. Stephen, the Mother of God and St. Nicholas, is published in the paper. Based on the stylistic analysis and consideration of iconographic features, the opinion is expressed that it is a work of Serbian medieval painting. In addition, such an attribution is explained through the light of intensive and continuous contacts between the medieval Serbian lands and the famous monastery at the foot of Mount Sinai. Finally, a possibility is opened for the interpretation of the work in question in connection with certain, very interesting source material about the ktetorial activity of the Serbian rulers in Sinai.
Keywords:
Манастир Свете Катарине на Синају / српска средњовековна уметност / икона / триптих / Свети Стефан / XIV век / St. Catherine‘s Monastery in Sinai / Serbian medieval art / icon / triptych / St. Stephen / 14th century
Source:
Зборник радова Византолошког института 58, 2021, 58, 149-184
Publisher:
  • Београд : Византолошки институт САНУ
Funding / projects:
  • Ministry of Education, Science and Technological Development, Republic of Serbia, Grant no. 200171 (Institute for Byzantine Studies SASA, Belgrade) (RS-200171)

DOI: 10.2298/ZRVI2158149Z

ISSN: 0584-9888

WoS: 000753600900010

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12593
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/12593
Collections
  • Византолошки институт САНУ - Општа колекција / The Institute for Byzantine Studies SASA - General Collection
Institution/Community
Византолошки институт САНУ / Institute for Byzantine Studies SASA
TY  - JOUR
AU  - Живковић, Милош
PY  - 2021
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/12593
AB  - У раду се публикује триптих са словенским натписима из Манастира Свете 
Катарине на Синају, састављен од икона на којима су представљени Свети Стефан, 
Богородица и Свети Никола. На основу стилске анализе и разматрања иконографских особености, износи се мишљење да је реч о делу српског средњовековног сли карства. Таква атрибуција се образлаже, уз наведено, и подацима о чврстим и конти нуираним везама између средњовевних српских земаља и славног „монашког града” 
подно Синајске горе. Отвара се, најзад, могућност да се дело о коме је реч тумачи у 
вези са појединим, веома занимљивим изворним сведочанствима о ктиторским по духватима српских владара на Синају.
AB  - A triptych with Slavic inscriptions from the monastery of St. Catherine in Sinai, composed of icons depicting St. Stephen, the Mother of God and St. Nicholas, is published in the 
paper. Based on the stylistic analysis and consideration of iconographic features, the opinion 
is expressed that it is a work of Serbian medieval painting. In addition, such an attribution is 
explained through the light of intensive and continuous contacts between the medieval Serbian lands and the famous monastery at the foot of Mount Sinai. Finally, a possibility is opened 
for the interpretation of the work in question in connection with certain, very interesting 
source material about the ktetorial activity of the Serbian rulers in Sinai.
PB  - Београд : Византолошки институт САНУ
T2  - Зборник радова Византолошког института 58
T1  - Триптих из манастира Свете Катарине на Синају – непознато дело старог српског иконописа / Triptych from Saint Catherine’s Monastery at Sinai – an Unknown Work of Old Serbian Icon Painting
SP  - 149
EP  - 184
VL  - 58
DO  - 10.2298/ZRVI2158149Z
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12593
ER  - 
@article{
author = "Живковић, Милош",
year = "2021",
abstract = "У раду се публикује триптих са словенским натписима из Манастира Свете 
Катарине на Синају, састављен од икона на којима су представљени Свети Стефан, 
Богородица и Свети Никола. На основу стилске анализе и разматрања иконографских особености, износи се мишљење да је реч о делу српског средњовековног сли карства. Таква атрибуција се образлаже, уз наведено, и подацима о чврстим и конти нуираним везама између средњовевних српских земаља и славног „монашког града” 
подно Синајске горе. Отвара се, најзад, могућност да се дело о коме је реч тумачи у 
вези са појединим, веома занимљивим изворним сведочанствима о ктиторским по духватима српских владара на Синају., A triptych with Slavic inscriptions from the monastery of St. Catherine in Sinai, composed of icons depicting St. Stephen, the Mother of God and St. Nicholas, is published in the 
paper. Based on the stylistic analysis and consideration of iconographic features, the opinion 
is expressed that it is a work of Serbian medieval painting. In addition, such an attribution is 
explained through the light of intensive and continuous contacts between the medieval Serbian lands and the famous monastery at the foot of Mount Sinai. Finally, a possibility is opened 
for the interpretation of the work in question in connection with certain, very interesting 
source material about the ktetorial activity of the Serbian rulers in Sinai.",
publisher = "Београд : Византолошки институт САНУ",
journal = "Зборник радова Византолошког института 58",
title = "Триптих из манастира Свете Катарине на Синају – непознато дело старог српског иконописа / Triptych from Saint Catherine’s Monastery at Sinai – an Unknown Work of Old Serbian Icon Painting",
pages = "149-184",
volume = "58",
doi = "10.2298/ZRVI2158149Z",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12593"
}
Живковић, М.. (2021). Триптих из манастира Свете Катарине на Синају – непознато дело старог српског иконописа / Triptych from Saint Catherine’s Monastery at Sinai – an Unknown Work of Old Serbian Icon Painting. in Зборник радова Византолошког института 58
Београд : Византолошки институт САНУ., 58, 149-184.
https://doi.org/10.2298/ZRVI2158149Z
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12593
Живковић М. Триптих из манастира Свете Катарине на Синају – непознато дело старог српског иконописа / Triptych from Saint Catherine’s Monastery at Sinai – an Unknown Work of Old Serbian Icon Painting. in Зборник радова Византолошког института 58. 2021;58:149-184.
doi:10.2298/ZRVI2158149Z
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12593 .
Живковић, Милош, "Триптих из манастира Свете Катарине на Синају – непознато дело старог српског иконописа / Triptych from Saint Catherine’s Monastery at Sinai – an Unknown Work of Old Serbian Icon Painting" in Зборник радова Византолошког института 58, 58 (2021):149-184,
https://doi.org/10.2298/ZRVI2158149Z .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12593 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB