О (не)успелим рекламним порукама
On (Un)Successful Advertisements
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Advertisements are an unavoidable part of modern consumer oriented society in which
they represent a form of communication. In this paper, we present lexical-semantical
analysis of serbian language in modern print advertisements (billboards, posters etc.).
The analysis shows that ambiguity in advertisements are in many cases the result of
inadequate use of polysemantic words or homographs, modification of adverbs and
idioms etc. Advertisеments that are filled with aforementioned lexical ambiguities may or
may not succesfully communicate the intended message.
Незаобилазни део савременог потрошачког друштва јесу рекламни
огласи, који представљају један вид комуникације. Предмет нашег интересовања
јесте језички слој реклама, па су у грађу за рад ушли само они реклaмни огласи у
којима се преплићу језички и визуелни код (билборди, плакати, новинске рекламе
и сл.). У раду су представљене и анализиране из лексичко-семантичког аспекта
језичке поруке ових рекламних огласа, с освртом на њихов нормативни статус.
Резултати анализе показују да ли се и у којој мери разматране рекламне поруке могу
сматрати комуникативно, па стога и маркетиншки (не)успелим.
Keywords:
комуникација; рекламни оглас; лексика; језичка норма / Communication; Advertising; Vocabulary; Linguistic NormSource:
Jezik, književnost, komunikacija : jezička istraživanja : zbornik radova, 2012, 305-317Publisher:
- Niš : Filozofski fakultet
Funding / projects:
Collections
Institution/Community
Институт за српски језик САНУ / Institute for the Serbian Language of SASATY - CONF AU - Милошевић, Јованка PY - 2012 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/12443 AB - Advertisements are an unavoidable part of modern consumer oriented society in which they represent a form of communication. In this paper, we present lexical-semantical analysis of serbian language in modern print advertisements (billboards, posters etc.). The analysis shows that ambiguity in advertisements are in many cases the result of inadequate use of polysemantic words or homographs, modification of adverbs and idioms etc. Advertisеments that are filled with aforementioned lexical ambiguities may or may not succesfully communicate the intended message. AB - Незаобилазни део савременог потрошачког друштва јесу рекламни огласи, који представљају један вид комуникације. Предмет нашег интересовања јесте језички слој реклама, па су у грађу за рад ушли само они реклaмни огласи у којима се преплићу језички и визуелни код (билборди, плакати, новинске рекламе и сл.). У раду су представљене и анализиране из лексичко-семантичког аспекта језичке поруке ових рекламних огласа, с освртом на њихов нормативни статус. Резултати анализе показују да ли се и у којој мери разматране рекламне поруке могу сматрати комуникативно, па стога и маркетиншки (не)успелим. PB - Niš : Filozofski fakultet C3 - Jezik, književnost, komunikacija : jezička istraživanja : zbornik radova T1 - О (не)успелим рекламним порукама T1 - On (Un)Successful Advertisements SP - 305 EP - 317 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12443 ER -
@conference{ author = "Милошевић, Јованка", year = "2012", abstract = "Advertisements are an unavoidable part of modern consumer oriented society in which they represent a form of communication. In this paper, we present lexical-semantical analysis of serbian language in modern print advertisements (billboards, posters etc.). The analysis shows that ambiguity in advertisements are in many cases the result of inadequate use of polysemantic words or homographs, modification of adverbs and idioms etc. Advertisеments that are filled with aforementioned lexical ambiguities may or may not succesfully communicate the intended message., Незаобилазни део савременог потрошачког друштва јесу рекламни огласи, који представљају један вид комуникације. Предмет нашег интересовања јесте језички слој реклама, па су у грађу за рад ушли само они реклaмни огласи у којима се преплићу језички и визуелни код (билборди, плакати, новинске рекламе и сл.). У раду су представљене и анализиране из лексичко-семантичког аспекта језичке поруке ових рекламних огласа, с освртом на њихов нормативни статус. Резултати анализе показују да ли се и у којој мери разматране рекламне поруке могу сматрати комуникативно, па стога и маркетиншки (не)успелим.", publisher = "Niš : Filozofski fakultet", journal = "Jezik, književnost, komunikacija : jezička istraživanja : zbornik radova", title = "О (не)успелим рекламним порукама, On (Un)Successful Advertisements", pages = "305-317", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12443" }
Милошевић, Ј.. (2012). О (не)успелим рекламним порукама. in Jezik, književnost, komunikacija : jezička istraživanja : zbornik radova Niš : Filozofski fakultet., 305-317. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12443
Милошевић Ј. О (не)успелим рекламним порукама. in Jezik, književnost, komunikacija : jezička istraživanja : zbornik radova. 2012;:305-317. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12443 .
Милошевић, Јованка, "О (не)успелим рекламним порукама" in Jezik, književnost, komunikacija : jezička istraživanja : zbornik radova (2012):305-317, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12443 .