Неформални приступи неговању језичке културе на интернету
Informal Approaches to Nurturing Language Culture on the Internet
Book part (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
The subject of our paper are possibilities of informal (non-institutional)
aspects of popularization of language culture on the Internet for the purpose of
linguistic research. Growth of information technology contributes to neglecting
official language literature (such as grammars, textbooks, and dictionaries) and
more often turning to digital media. Beside Facebook, as a centre for various
language groups (with a substantial number of followers who, on a daily basis,
discuss different types of language issues), Instagram became more and more
popular with users who find different ways of expressing and receiving
language content. Social networks allow its users to post comic books, caricatures,
pictures, memes, as a subject of our paper, with creative visual solutions
of presenting various grammar rules, word etymologies, language advice, etc.
Also, in our paper, we are going to present different language surveys on Facebook
and Instagram. Analysis and examinations of lang...uage surveys surge
interests in language culture and offer us relevant answers (depending on the
number of participants) on diverse language perplexities, which cannot be
found in official literature.
Предмет нашег рада су могућности неформалног (неинституционалног) бављења језичком културом на интернету с циљем њене популаризације у научно-образовне сврхе и с циљем њеног изучавања за потребе лингвистичких истраживања. Развој информационе технологије, који је, између осталог, довео до брзе размене информација преко интернета, резултирао је занемаривањем језичких приручника на рачун дигиталних медија. За разлику од језичких група на Фејсбуку, које су најчешће деловале као место за давање одговора на различита језичка питања или за дискутовање о конкретним примерима (од језичких лапсуса, грешака и пропуста који се могу чути у медијима до дефинисања нових, непознатих, страних, жаргонских, варијантних речи и неологизама), Инстаграм нуди нови приступ у ширењу и неговању правилног језичког изражавања. Помоћу стрипа, карикатура, слика или мема (енгл. meme), које су у последње време све заступљеније на друштвеним мрежама и које ћемо анализирати у нашем раду, креативно визуелно представљање ...граматичких и правописних правила, језичких савета, занимљивости, етимологија речи и израза и сл., има много већи утицај на кориснике интернета, будући да је визуелни подстицај ефектнији.
Keywords:
језичка култура; интернет; друштвене мреже / Internet; Social Networks; Language CultureSource:
Наука без граница 3 : Међународни тематски зборник, 2. Језик и језици, 2020, 101-110Publisher:
- Косовска Митровица : Филозофски факултет Универзитета у Приштини
Funding / projects:
Collections
Institution/Community
Институт за српски језик САНУ / Institute for the Serbian Language of SASATY - CHAP AU - Николић, Марина М. AU - Новокмет, Слободан Б. AU - Слијепчевић Бјеливук, Светлана М. PY - 2020 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/12406 AB - The subject of our paper are possibilities of informal (non-institutional) aspects of popularization of language culture on the Internet for the purpose of linguistic research. Growth of information technology contributes to neglecting official language literature (such as grammars, textbooks, and dictionaries) and more often turning to digital media. Beside Facebook, as a centre for various language groups (with a substantial number of followers who, on a daily basis, discuss different types of language issues), Instagram became more and more popular with users who find different ways of expressing and receiving language content. Social networks allow its users to post comic books, caricatures, pictures, memes, as a subject of our paper, with creative visual solutions of presenting various grammar rules, word etymologies, language advice, etc. Also, in our paper, we are going to present different language surveys on Facebook and Instagram. Analysis and examinations of language surveys surge interests in language culture and offer us relevant answers (depending on the number of participants) on diverse language perplexities, which cannot be found in official literature. AB - Предмет нашег рада су могућности неформалног (неинституционалног) бављења језичком културом на интернету с циљем њене популаризације у научно-образовне сврхе и с циљем њеног изучавања за потребе лингвистичких истраживања. Развој информационе технологије, који је, између осталог, довео до брзе размене информација преко интернета, резултирао је занемаривањем језичких приручника на рачун дигиталних медија. За разлику од језичких група на Фејсбуку, које су најчешће деловале као место за давање одговора на различита језичка питања или за дискутовање о конкретним примерима (од језичких лапсуса, грешака и пропуста који се могу чути у медијима до дефинисања нових, непознатих, страних, жаргонских, варијантних речи и неологизама), Инстаграм нуди нови приступ у ширењу и неговању правилног језичког изражавања. Помоћу стрипа, карикатура, слика или мема (енгл. meme), које су у последње време све заступљеније на друштвеним мрежама и које ћемо анализирати у нашем раду, креативно визуелно представљање граматичких и правописних правила, језичких савета, занимљивости, етимологија речи и израза и сл., има много већи утицај на кориснике интернета, будући да је визуелни подстицај ефектнији. PB - Косовска Митровица : Филозофски факултет Универзитета у Приштини T2 - Наука без граница 3 : Међународни тематски зборник, 2. Језик и језици T1 - Неформални приступи неговању језичке културе на интернету T1 - Informal Approaches to Nurturing Language Culture on the Internet SP - 101 EP - 110 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12406 ER -
@inbook{ author = "Николић, Марина М. and Новокмет, Слободан Б. and Слијепчевић Бјеливук, Светлана М.", year = "2020", abstract = "The subject of our paper are possibilities of informal (non-institutional) aspects of popularization of language culture on the Internet for the purpose of linguistic research. Growth of information technology contributes to neglecting official language literature (such as grammars, textbooks, and dictionaries) and more often turning to digital media. Beside Facebook, as a centre for various language groups (with a substantial number of followers who, on a daily basis, discuss different types of language issues), Instagram became more and more popular with users who find different ways of expressing and receiving language content. Social networks allow its users to post comic books, caricatures, pictures, memes, as a subject of our paper, with creative visual solutions of presenting various grammar rules, word etymologies, language advice, etc. Also, in our paper, we are going to present different language surveys on Facebook and Instagram. Analysis and examinations of language surveys surge interests in language culture and offer us relevant answers (depending on the number of participants) on diverse language perplexities, which cannot be found in official literature., Предмет нашег рада су могућности неформалног (неинституционалног) бављења језичком културом на интернету с циљем њене популаризације у научно-образовне сврхе и с циљем њеног изучавања за потребе лингвистичких истраживања. Развој информационе технологије, који је, између осталог, довео до брзе размене информација преко интернета, резултирао је занемаривањем језичких приручника на рачун дигиталних медија. За разлику од језичких група на Фејсбуку, које су најчешће деловале као место за давање одговора на различита језичка питања или за дискутовање о конкретним примерима (од језичких лапсуса, грешака и пропуста који се могу чути у медијима до дефинисања нових, непознатих, страних, жаргонских, варијантних речи и неологизама), Инстаграм нуди нови приступ у ширењу и неговању правилног језичког изражавања. Помоћу стрипа, карикатура, слика или мема (енгл. meme), које су у последње време све заступљеније на друштвеним мрежама и које ћемо анализирати у нашем раду, креативно визуелно представљање граматичких и правописних правила, језичких савета, занимљивости, етимологија речи и израза и сл., има много већи утицај на кориснике интернета, будући да је визуелни подстицај ефектнији.", publisher = "Косовска Митровица : Филозофски факултет Универзитета у Приштини", journal = "Наука без граница 3 : Међународни тематски зборник, 2. Језик и језици", booktitle = "Неформални приступи неговању језичке културе на интернету, Informal Approaches to Nurturing Language Culture on the Internet", pages = "101-110", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12406" }
Николић, М. М., Новокмет, С. Б.,& Слијепчевић Бјеливук, С. М.. (2020). Неформални приступи неговању језичке културе на интернету. in Наука без граница 3 : Међународни тематски зборник, 2. Језик и језици Косовска Митровица : Филозофски факултет Универзитета у Приштини., 101-110. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12406
Николић ММ, Новокмет СБ, Слијепчевић Бјеливук СМ. Неформални приступи неговању језичке културе на интернету. in Наука без граница 3 : Међународни тематски зборник, 2. Језик и језици. 2020;:101-110. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12406 .
Николић, Марина М., Новокмет, Слободан Б., Слијепчевић Бјеливук, Светлана М., "Неформални приступи неговању језичке културе на интернету" in Наука без граница 3 : Међународни тематски зборник, 2. Језик и језици (2020):101-110, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12406 .