Свет као позорница у романима Иве Андрића
The world as a stage in the novels of Ivo Andrić

2018
Authors
Петровић, ПредрагContributors
Вуксановић, МироКостић, Владимир С.
Гојковић, Маја
Вукосављевић, Владан
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
У Андрићевом есeјистичко-наративном тексту „Разговор са
Гојом“ шпански сликар своје излагање о позицији уметности и уметника у свету
почиње констатацијом да су „просте и убоге средине позорница за чуда и велике
ствари.“ Овај став послужиће нам као поетички путоказ за разумевање слике света
у Андрићевим романима. Док се у роману На Дрини ћуприја вишеградски мост
симболично указује као друштвено-историјска позорница, у Травничкој хроници
образује се политичка позорница која је поeтички подржана расправама појединих
јунака о поезији и драми. У роману Госпођица симболично је представљена позорница грађанског друштва. Коначно, у Проклетој авлији Андрићев романескни свет
у потпуности је у знаку великог театра, од преоблачења и замене идентитета до
оријенталног позоришта сенки и естетике поистовећивања.
Theatrum Mundi (or the Great Theater of the World) is a metaphorical
concept developed throughout Western literature. In the novels of Ivo Andrić
contain a picture of the world as a stage. In the novel Na Drini ćuprija, the
bridge symbolically appears as a historical stage; Travnička hronika is formed
as a political stage; in the novel Gospođica a civil society stage is symbolically
represented. Finally, in Prokleta avlija Andrić’s narrative world is completely
in the hallmark of a great theater: from transforming and replacing identity to
the oriental shadow theater and the aesthetics of identification.
Keywords:
роман / свет / позорница / историја / поетика / novel / the world / theater / history / poeticsSource:
Дело Иве Андрића, 2018, 503-516Publisher:
- Београд : Српска академија наука и уметности
Note:
- Научни скупови / Српска академија наука и уметности ; књ. 170. Одељење језика и књижевности ; књ. 30
Collections
Institution/Community
Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and ArtsTY - CONF AU - Петровић, Предраг PY - 2018 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/12229 AB - У Андрићевом есeјистичко-наративном тексту „Разговор са Гојом“ шпански сликар своје излагање о позицији уметности и уметника у свету почиње констатацијом да су „просте и убоге средине позорница за чуда и велике ствари.“ Овај став послужиће нам као поетички путоказ за разумевање слике света у Андрићевим романима. Док се у роману На Дрини ћуприја вишеградски мост симболично указује као друштвено-историјска позорница, у Травничкој хроници образује се политичка позорница која је поeтички подржана расправама појединих јунака о поезији и драми. У роману Госпођица симболично је представљена позорница грађанског друштва. Коначно, у Проклетој авлији Андрићев романескни свет у потпуности је у знаку великог театра, од преоблачења и замене идентитета до оријенталног позоришта сенки и естетике поистовећивања. AB - Theatrum Mundi (or the Great Theater of the World) is a metaphorical concept developed throughout Western literature. In the novels of Ivo Andrić contain a picture of the world as a stage. In the novel Na Drini ćuprija, the bridge symbolically appears as a historical stage; Travnička hronika is formed as a political stage; in the novel Gospođica a civil society stage is symbolically represented. Finally, in Prokleta avlija Andrić’s narrative world is completely in the hallmark of a great theater: from transforming and replacing identity to the oriental shadow theater and the aesthetics of identification. PB - Београд : Српска академија наука и уметности C3 - Дело Иве Андрића T1 - Свет као позорница у романима Иве Андрића T1 - The world as a stage in the novels of Ivo Andrić SP - 503 EP - 516 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12229 ER -
@conference{ author = "Петровић, Предраг", year = "2018", abstract = "У Андрићевом есeјистичко-наративном тексту „Разговор са Гојом“ шпански сликар своје излагање о позицији уметности и уметника у свету почиње констатацијом да су „просте и убоге средине позорница за чуда и велике ствари.“ Овај став послужиће нам као поетички путоказ за разумевање слике света у Андрићевим романима. Док се у роману На Дрини ћуприја вишеградски мост симболично указује као друштвено-историјска позорница, у Травничкој хроници образује се политичка позорница која је поeтички подржана расправама појединих јунака о поезији и драми. У роману Госпођица симболично је представљена позорница грађанског друштва. Коначно, у Проклетој авлији Андрићев романескни свет у потпуности је у знаку великог театра, од преоблачења и замене идентитета до оријенталног позоришта сенки и естетике поистовећивања., Theatrum Mundi (or the Great Theater of the World) is a metaphorical concept developed throughout Western literature. In the novels of Ivo Andrić contain a picture of the world as a stage. In the novel Na Drini ćuprija, the bridge symbolically appears as a historical stage; Travnička hronika is formed as a political stage; in the novel Gospođica a civil society stage is symbolically represented. Finally, in Prokleta avlija Andrić’s narrative world is completely in the hallmark of a great theater: from transforming and replacing identity to the oriental shadow theater and the aesthetics of identification.", publisher = "Београд : Српска академија наука и уметности", journal = "Дело Иве Андрића", title = "Свет као позорница у романима Иве Андрића, The world as a stage in the novels of Ivo Andrić", pages = "503-516", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12229" }
Петровић, П.. (2018). Свет као позорница у романима Иве Андрића. in Дело Иве Андрића Београд : Српска академија наука и уметности., 503-516. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12229
Петровић П. Свет као позорница у романима Иве Андрића. in Дело Иве Андрића. 2018;:503-516. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12229 .
Петровић, Предраг, "Свет као позорница у романима Иве Андрића" in Дело Иве Андрића (2018):503-516, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12229 .