Слободан Јовановић као књижевни критичар
Slobodan Jovanović as a literary critician
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
У расправи су анализирани најзначајнији књижевнокритички текстови
Слободана Јовановића (1868‒1954). При томе је указано на особине његовог критичког метода,
на критички стил, као и на три врсте расправа. Прву скупину чине књижевне студије (Љ. Не-
дић, Б. Поповић), другу кратки огледи и расправе (Ф. Вишњић, В. Караџић, Л. Костић, В. Илић,
Ј. Скерлић, Б. Лазаревић, Д. Васић, У. Петровић), а трећу критички прикази нових књига или
позоришних представа (од издања Стеријиних дјела, преко Гундулићевих и Костићевих драма,
па све до преведених дјела страних писаца: Волтера, Свифта, Стендала, Золе, Ибсена и Пруста).
Критички стил С. Јовановића представља високу стваралачку културу и пуну афоирмацију
„београдског стила“ у књижевности, а његов критички метод представља креативну синтезу
Недићевог „импресионизма“, Скерлићевог „историзма“, те „естетизма“ Б. Поповића.
The most important literary-critical texts of Slobodan Jovanovic (1868-1954) are
analyzed in the discussion. In doing so, the features of his critical method, the critical style,
as well as the three types of discussions are pointed out. The first group consists of literary
studies (Lj. Nedić, B. Popović), the second brief essays and discussions (F. Višnjić, V. Karadžić,
L. Kostić, V. Ilić, J. Skerlić, B. Lazarević, D. Vasić, U. Petrovic), followed by critical reviews of
new books or plays (from editions of Sterija’s works, through Gundulic’s and Kostic’s plays,
to translated works by foreign writers: Voltaire, Swift, Stendal, Zola, Ibsen and Proust). The
critical style of S. Jovanovic represents a high creative culture and full affirmation of the
“Belgrade style” in literature, and his critical method is a creative synthesis of Nedic’s “Impressionism”,
Skerlic’s “Historicism” and “Aestheticism” by B. Popovic.
Keywords:
књижевна критика / критички стил / критички метод / књижевне студије / кратки огледи / критички прикази / импресионизам / историзам / естетизам / literary criticism / critical style / critical method / literary studies / critical representations / impressionism / historicism / aestheticistSource:
Слободан Јовановић : поводом 150 година од рођења, 2020, 353-373Publisher:
- Београд : Српска академија наука и уметности
Note:
- Научни скупови / Српска академија наука и уметности ; књ. 188. Председништво ; књ. 13
Collections
Institution/Community
Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and ArtsTY - CONF AU - Максимовић, Горан M. PY - 2020 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/12197 AB - У расправи су анализирани најзначајнији књижевнокритички текстови Слободана Јовановића (1868‒1954). При томе је указано на особине његовог критичког метода, на критички стил, као и на три врсте расправа. Прву скупину чине књижевне студије (Љ. Не- дић, Б. Поповић), другу кратки огледи и расправе (Ф. Вишњић, В. Караџић, Л. Костић, В. Илић, Ј. Скерлић, Б. Лазаревић, Д. Васић, У. Петровић), а трећу критички прикази нових књига или позоришних представа (од издања Стеријиних дјела, преко Гундулићевих и Костићевих драма, па све до преведених дјела страних писаца: Волтера, Свифта, Стендала, Золе, Ибсена и Пруста). Критички стил С. Јовановића представља високу стваралачку културу и пуну афоирмацију „београдског стила“ у књижевности, а његов критички метод представља креативну синтезу Недићевог „импресионизма“, Скерлићевог „историзма“, те „естетизма“ Б. Поповића. AB - The most important literary-critical texts of Slobodan Jovanovic (1868-1954) are analyzed in the discussion. In doing so, the features of his critical method, the critical style, as well as the three types of discussions are pointed out. The first group consists of literary studies (Lj. Nedić, B. Popović), the second brief essays and discussions (F. Višnjić, V. Karadžić, L. Kostić, V. Ilić, J. Skerlić, B. Lazarević, D. Vasić, U. Petrovic), followed by critical reviews of new books or plays (from editions of Sterija’s works, through Gundulic’s and Kostic’s plays, to translated works by foreign writers: Voltaire, Swift, Stendal, Zola, Ibsen and Proust). The critical style of S. Jovanovic represents a high creative culture and full affirmation of the “Belgrade style” in literature, and his critical method is a creative synthesis of Nedic’s “Impressionism”, Skerlic’s “Historicism” and “Aestheticism” by B. Popovic. PB - Београд : Српска академија наука и уметности C3 - Слободан Јовановић : поводом 150 година од рођења T1 - Слободан Јовановић као књижевни критичар T1 - Slobodan Jovanović as a literary critician SP - 353 EP - 373 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12197 ER -
@conference{ author = "Максимовић, Горан M.", year = "2020", abstract = "У расправи су анализирани најзначајнији књижевнокритички текстови Слободана Јовановића (1868‒1954). При томе је указано на особине његовог критичког метода, на критички стил, као и на три врсте расправа. Прву скупину чине књижевне студије (Љ. Не- дић, Б. Поповић), другу кратки огледи и расправе (Ф. Вишњић, В. Караџић, Л. Костић, В. Илић, Ј. Скерлић, Б. Лазаревић, Д. Васић, У. Петровић), а трећу критички прикази нових књига или позоришних представа (од издања Стеријиних дјела, преко Гундулићевих и Костићевих драма, па све до преведених дјела страних писаца: Волтера, Свифта, Стендала, Золе, Ибсена и Пруста). Критички стил С. Јовановића представља високу стваралачку културу и пуну афоирмацију „београдског стила“ у књижевности, а његов критички метод представља креативну синтезу Недићевог „импресионизма“, Скерлићевог „историзма“, те „естетизма“ Б. Поповића., The most important literary-critical texts of Slobodan Jovanovic (1868-1954) are analyzed in the discussion. In doing so, the features of his critical method, the critical style, as well as the three types of discussions are pointed out. The first group consists of literary studies (Lj. Nedić, B. Popović), the second brief essays and discussions (F. Višnjić, V. Karadžić, L. Kostić, V. Ilić, J. Skerlić, B. Lazarević, D. Vasić, U. Petrovic), followed by critical reviews of new books or plays (from editions of Sterija’s works, through Gundulic’s and Kostic’s plays, to translated works by foreign writers: Voltaire, Swift, Stendal, Zola, Ibsen and Proust). The critical style of S. Jovanovic represents a high creative culture and full affirmation of the “Belgrade style” in literature, and his critical method is a creative synthesis of Nedic’s “Impressionism”, Skerlic’s “Historicism” and “Aestheticism” by B. Popovic.", publisher = "Београд : Српска академија наука и уметности", journal = "Слободан Јовановић : поводом 150 година од рођења", title = "Слободан Јовановић као књижевни критичар, Slobodan Jovanović as a literary critician", pages = "353-373", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12197" }
Максимовић, Г. M.. (2020). Слободан Јовановић као књижевни критичар. in Слободан Јовановић : поводом 150 година од рођења Београд : Српска академија наука и уметности., 353-373. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12197
Максимовић ГM. Слободан Јовановић као књижевни критичар. in Слободан Јовановић : поводом 150 година од рођења. 2020;:353-373. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12197 .
Максимовић, Горан M., "Слободан Јовановић као књижевни критичар" in Слободан Јовановић : поводом 150 година од рођења (2020):353-373, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12197 .