DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASA
  • ЕИ САНУ - Радови истраживача / IE SASA - Researchers' publications
  • View Item
  •   DAIS
  • Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASA
  • ЕИ САНУ - Радови истраживача / IE SASA - Researchers' publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

(Над)гледање женског тела на тржишту спектакла: род и музика

Controlling Woman’s Body on the Market of the Spectacle: Gender and Music

Thumbnail
2021
bitstream_50599.pdf (1.910Mb)
Authors
Лукић Крстановић, Мирослава
Article (Published version)
,
Етнографски институт САНУ
Metadata
Show full item record
Abstract
У раду се проблематизују улоге и позиције жена уметница, артисткиња и конзументкиња кроз сложене процесе спектакла. Питање женског тела доводи се у везу са преиспитивањем родних улога на перформативном терену, с циљем да се нагласе постојеће парадигме (као што су сексуалност, диморфизам, доминације и субординације, фалогоцентрични простор), али и да се усложне конструктивне опције на тлу популарне музике и поткултуре (амбивалентност, еквиваленост, варијантна својства, репрезентативност и интернализација субјекта). Најуочљивији примери произилазе из рокенрол културе и рок сцена где се конфронтирају феминистички отпори са мушким хегемонијама, посебно у зонама моћи управљања и фабриковања женске телесности.
The paper problematizes roles and positions of women artists and women consumers through the complex processes of spectacle. The question of women’s body is related to the questioning of the gender roles on the performative level, with the aim to emphasize existing paradigms (as sexuality, dimorphism, dominations and subordinations, phalogocentric spaces), but also to make complex constructive options in the sphere of popular music and subculture (ambivalence, equivalence, variable qualities, subject representationalism, subject intentionality). The most noticeable examples stem from rock and roll culture and rock scenes where feminist resistances to male hegemonies are created, especially in the zones of power of management and fabrication of women’s body.
Keywords:
жене / тело / спектакл / популарна култура / тржиште / women / body / spectacle / popular culture / market
Source:
Гласник Етнографског Института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 2021, 69, 2, 303-322
Publisher:
  • Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA
Funding / projects:
  • Ministry of Education, Science and Technological Development, Republic of Serbia, Grant no. 200173 (Institute of Ethnography SASA, Belgrade) (RS-200173)
Note:
  • Тема броја: Феминистичке процедуре у друштву и култури (ур. Лада Стевановић и Мирослава Лукић Крстановић) / Topic of the Issue: Feminist Procedures in Society and Culture (eds. Lada Stevanović and Miroslava Lukić Krstanović)

DOI: 10.2298/GEI2102303L

ISSN: 0350-0861; 2334-8259 (online)

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12192
URI
https://dais.sanu.ac.rs/handle/123456789/942/submit/268a544c498e53144636553f1d4e6f322074871e.continue
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/12192
Collections
  • ЕИ САНУ - Радови истраживача / IE SASA - Researchers' publications
Institution/Community
Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASA
TY  - JOUR
AU  - Лукић Крстановић, Мирослава
PY  - 2021
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/handle/123456789/942/submit/268a544c498e53144636553f1d4e6f322074871e.continue
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/12192
AB  - У раду се проблематизују улоге и позиције жена уметница, артисткиња и
конзументкиња кроз сложене процесе спектакла. Питање женског тела доводи се у
везу са преиспитивањем родних улога на перформативном терену, с циљем да се
нагласе постојеће парадигме (као што су сексуалност, диморфизам, доминације и
субординације, фалогоцентрични простор), али и да се усложне конструктивне опције
на тлу популарне музике и поткултуре (амбивалентност, еквиваленост, варијантна
својства, репрезентативност и интернализација субјекта). Најуочљивији примери
произилазе из рокенрол културе и рок сцена где се конфронтирају феминистички
отпори са мушким хегемонијама, посебно у зонама моћи управљања и фабриковања
женске телесности.
AB  - The paper problematizes roles and positions of women artists and women consumers
through the complex processes of spectacle. The question of women’s body is related to the
questioning of the gender roles on the performative level, with the aim to emphasize existing
paradigms (as sexuality, dimorphism, dominations and subordinations, phalogocentric
spaces), but also to make complex constructive options in the sphere of popular music and
subculture (ambivalence, equivalence, variable qualities, subject representationalism, subject
intentionality). The most noticeable examples stem from rock and roll culture and rock
scenes where feminist resistances to male hegemonies are created, especially in the zones of
power of management and fabrication of women’s body.
PB  - Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA
T2  - Гласник Етнографског Института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA
T1  - (Над)гледање женског тела на тржишту спектакла: род и музика
T1  - Controlling Woman’s Body on the Market of the Spectacle: Gender and Music
SP  - 303
EP  - 322
VL  - 69
IS  - 2
DO  - 10.2298/GEI2102303L
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12192
ER  - 
@article{
author = "Лукић Крстановић, Мирослава",
year = "2021",
abstract = "У раду се проблематизују улоге и позиције жена уметница, артисткиња и
конзументкиња кроз сложене процесе спектакла. Питање женског тела доводи се у
везу са преиспитивањем родних улога на перформативном терену, с циљем да се
нагласе постојеће парадигме (као што су сексуалност, диморфизам, доминације и
субординације, фалогоцентрични простор), али и да се усложне конструктивне опције
на тлу популарне музике и поткултуре (амбивалентност, еквиваленост, варијантна
својства, репрезентативност и интернализација субјекта). Најуочљивији примери
произилазе из рокенрол културе и рок сцена где се конфронтирају феминистички
отпори са мушким хегемонијама, посебно у зонама моћи управљања и фабриковања
женске телесности., The paper problematizes roles and positions of women artists and women consumers
through the complex processes of spectacle. The question of women’s body is related to the
questioning of the gender roles on the performative level, with the aim to emphasize existing
paradigms (as sexuality, dimorphism, dominations and subordinations, phalogocentric
spaces), but also to make complex constructive options in the sphere of popular music and
subculture (ambivalence, equivalence, variable qualities, subject representationalism, subject
intentionality). The most noticeable examples stem from rock and roll culture and rock
scenes where feminist resistances to male hegemonies are created, especially in the zones of
power of management and fabrication of women’s body.",
publisher = "Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA",
journal = "Гласник Етнографског Института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA",
title = "(Над)гледање женског тела на тржишту спектакла: род и музика, Controlling Woman’s Body on the Market of the Spectacle: Gender and Music",
pages = "303-322",
volume = "69",
number = "2",
doi = "10.2298/GEI2102303L",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12192"
}
Лукић Крстановић, М.. (2021). (Над)гледање женског тела на тржишту спектакла: род и музика. in Гласник Етнографског Института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA
Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA., 69(2), 303-322.
https://doi.org/10.2298/GEI2102303L
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12192
Лукић Крстановић М. (Над)гледање женског тела на тржишту спектакла: род и музика. in Гласник Етнографског Института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA. 2021;69(2):303-322.
doi:10.2298/GEI2102303L
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12192 .
Лукић Крстановић, Мирослава, "(Над)гледање женског тела на тржишту спектакла: род и музика" in Гласник Етнографског Института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 69, no. 2 (2021):303-322,
https://doi.org/10.2298/GEI2102303L .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12192 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB