DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and Arts
  • Научни скупови / Scientific Conferences
  • Одељење језика и књижевности
  • View Item
  •   DAIS
  • Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and Arts
  • Научни скупови / Scientific Conferences
  • Одељење језика и књижевности
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Пишчева модерност и критичарски хоризонт очекивања – збирка Лица Иве Андрића

Writer’s modernity and critical horizon of expectations – collection The Faces by Ivo Andrić

Thumbnail
2018
rad8.pdf (535.2Kb)
Authors
Јаћимовић, Слађана
Contributors
Вуксановић, Миро
Костић, Владимир С.
Гојковић, Маја
Вукосављевић, Владан
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
This paper points at the poetic turn in the prose of Ivo Andrić which occurred by publishing the collection The Faces (Lica) in 1960. Stories published in the last collection in the last year of life differ a lot from the previous writer’s opus. This is why it might be understandable (but not acceptable) that the opposition of the critical public could not accept and understand this late prose of Ivo Andrić. Special attention is going to be given to the first critical reviews of The Faces by Zoran Gavrilović, Petar Džadžić and Predrag Palavestra, which are paradigmatic descriptor about diversity of values and meanings of the new prose of Ivo Andrić and critical horizon of expectations. Naming he book as “writer’s leftovers“, a collection of stories in which a great writer “rests his mind and leisure“, critics whiteness a firm belief about Andrić as a writer of epic width and strength, determined thematic corpus, which did not allow new values and new sensibility... to be recognised in the late writings of Andrić. This is a carefully composed collection in which a great writer randomly turns to new prose form, epic span is narrowed and lyrical sensibility is stressed as well as mildness in processing new, less typical moves and contents for Andrić.

У раду је указано на известан поетички заокрет који је у прози Иве Андрића назначен објављивањем збирке Lica 1960. године. Приповетке које писац издаје у овој својој последњој за живота објављеној збирци умногоме се разликују од претходног пишчевог приповедног опуса. Отуда је можда разумљив (али не и сасвим прихватљив) отпор критичке јавности да прихвати и разуме ову позну Андрићеву прозу. Посебна пажња биће посвећена првим критикама Lica из пера Зорана Гавриловића, Петра Џаџића и Предрага Палавестре, а које су парадигматичан показатељ о размимоилажењу вредности и значења нове Андрићеве прозе и критичарског хоризонта очекивања. Називајући је књигом пишчевих „рестлова“, збирком прича у којима велики писац „одмара свој дух и доколицу“, критичари сведоче о једном чврсто утемељеном суду о Андрићу као писцу епске ширине и снаге, утврђеног тематског корпуса, који није допуштао да се нове вредности и нов сензибилитет препознају у позном Андрићевом приповедању. У овој бри...жљиво компонованој збирци, велики писац хотимично се окреће краћој прозној форми, епски распон сужава а наглашава лирски сензибилитет и суптилност у обради нових, за Андрића мање типичних мотива и садржаја.

Keywords:
поетички заокрет / модернистички елементи / лиризација прозе / фрагментаризација / Зоран Гавриловић / Предраг Палавестра / Петар Џаџић / Zoran Gavrilović / Predrag Palavestra / Petar Dzadžić / the poetic turn / modernist elements
Source:
Дело Иве Андрића, 2018, 129-140
Publisher:
  • Београд : Српска академија наука и уметности
Note:
  • Научни скупови / Српска академија наука и уметности ; књ. 170. Одељење језика и књижевности ; књ. 30

Cobiss ID: 1548234730

ISBN: 978-86-7025-773-3

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12146
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/12146
Collections
  • Одељење језика и књижевности
Institution/Community
Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and Arts
TY  - CONF
AU  - Јаћимовић, Слађана
PY  - 2018
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/12146
AB  - This paper points at the poetic turn in the prose of Ivo Andrić which 
occurred by publishing the collection The Faces (Lica) in 1960. Stories 
published in the last collection in the last year of life differ a lot from the 
previous writer’s opus. This is why it might be understandable (but not 
acceptable) that the opposition of the critical public could not accept and 
understand this late prose of Ivo Andrić. Special attention is going to be given 
to the first critical reviews of The Faces by Zoran Gavrilović, Petar Džadžić 
and Predrag Palavestra, which are paradigmatic descriptor about diversity of 
values and meanings of the new prose of Ivo Andrić and critical horizon of 
expectations. Naming he book as “writer’s leftovers“, a collection of stories 
in which a great writer “rests his mind and leisure“, critics whiteness a firm 
belief about Andrić as a writer of epic width and strength, determined thematic 
corpus, which did not allow new values and new sensibility to be recognised 
in the late writings of Andrić. This is a carefully composed collection in which 
a great writer randomly turns to new prose form, epic span is narrowed and 
lyrical sensibility is stressed as well as mildness in processing new, less typical 
moves and contents for Andrić.
AB  - У раду је указано на известан поетички заокрет који 
је у прози Иве Андрића назначен објављивањем збирке Lica 1960. године. 
Приповетке које писац издаје у овој својој последњој за живота објављеној 
збирци умногоме се разликују од претходног пишчевог приповедног опуса. Отуда је можда разумљив (али не и сасвим прихватљив) отпор критичке 
јавности да прихвати и разуме ову позну Андрићеву прозу. Посебна пажња 
биће посвећена првим критикама Lica из пера Зорана Гавриловића, Петра 
Џаџића и Предрага Палавестре, а које су парадигматичан показатељ о размимоилажењу вредности и значења нове Андрићеве прозе и критичарског 
хоризонта очекивања. Називајући је књигом пишчевих „рестлова“, збирком 
прича у којима велики писац „одмара свој дух и доколицу“, критичари сведоче о једном чврсто утемељеном суду о Андрићу као писцу епске ширине и 
снаге, утврђеног тематског корпуса, који није допуштао да се нове вредности 
и нов сензибилитет препознају у позном Андрићевом приповедању. У овој 
брижљиво компонованој збирци, велики писац хотимично се окреће краћој 
прозној форми, епски распон сужава а наглашава лирски сензибилитет и 
суптилност у обради нових, за Андрића мање типичних мотива и садржаја.
PB  - Београд : Српска академија наука и уметности
C3  - Дело Иве Андрића
T1  - Пишчева модерност и критичарски хоризонт очекивања – збирка Лица Иве Андрића
T1  - Writer’s modernity and critical horizon of expectations –  collection The Faces by Ivo Andrić
SP  - 129
EP  - 140
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12146
ER  - 
@conference{
author = "Јаћимовић, Слађана",
year = "2018",
abstract = "This paper points at the poetic turn in the prose of Ivo Andrić which 
occurred by publishing the collection The Faces (Lica) in 1960. Stories 
published in the last collection in the last year of life differ a lot from the 
previous writer’s opus. This is why it might be understandable (but not 
acceptable) that the opposition of the critical public could not accept and 
understand this late prose of Ivo Andrić. Special attention is going to be given 
to the first critical reviews of The Faces by Zoran Gavrilović, Petar Džadžić 
and Predrag Palavestra, which are paradigmatic descriptor about diversity of 
values and meanings of the new prose of Ivo Andrić and critical horizon of 
expectations. Naming he book as “writer’s leftovers“, a collection of stories 
in which a great writer “rests his mind and leisure“, critics whiteness a firm 
belief about Andrić as a writer of epic width and strength, determined thematic 
corpus, which did not allow new values and new sensibility to be recognised 
in the late writings of Andrić. This is a carefully composed collection in which 
a great writer randomly turns to new prose form, epic span is narrowed and 
lyrical sensibility is stressed as well as mildness in processing new, less typical 
moves and contents for Andrić., У раду је указано на известан поетички заокрет који 
је у прози Иве Андрића назначен објављивањем збирке Lica 1960. године. 
Приповетке које писац издаје у овој својој последњој за живота објављеној 
збирци умногоме се разликују од претходног пишчевог приповедног опуса. Отуда је можда разумљив (али не и сасвим прихватљив) отпор критичке 
јавности да прихвати и разуме ову позну Андрићеву прозу. Посебна пажња 
биће посвећена првим критикама Lica из пера Зорана Гавриловића, Петра 
Џаџића и Предрага Палавестре, а које су парадигматичан показатељ о размимоилажењу вредности и значења нове Андрићеве прозе и критичарског 
хоризонта очекивања. Називајући је књигом пишчевих „рестлова“, збирком 
прича у којима велики писац „одмара свој дух и доколицу“, критичари сведоче о једном чврсто утемељеном суду о Андрићу као писцу епске ширине и 
снаге, утврђеног тематског корпуса, који није допуштао да се нове вредности 
и нов сензибилитет препознају у позном Андрићевом приповедању. У овој 
брижљиво компонованој збирци, велики писац хотимично се окреће краћој 
прозној форми, епски распон сужава а наглашава лирски сензибилитет и 
суптилност у обради нових, за Андрића мање типичних мотива и садржаја.",
publisher = "Београд : Српска академија наука и уметности",
journal = "Дело Иве Андрића",
title = "Пишчева модерност и критичарски хоризонт очекивања – збирка Лица Иве Андрића, Writer’s modernity and critical horizon of expectations –  collection The Faces by Ivo Andrić",
pages = "129-140",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12146"
}
Јаћимовић, С.. (2018). Пишчева модерност и критичарски хоризонт очекивања – збирка Лица Иве Андрића. in Дело Иве Андрића
Београд : Српска академија наука и уметности., 129-140.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12146
Јаћимовић С. Пишчева модерност и критичарски хоризонт очекивања – збирка Лица Иве Андрића. in Дело Иве Андрића. 2018;:129-140.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12146 .
Јаћимовић, Слађана, "Пишчева модерност и критичарски хоризонт очекивања – збирка Лица Иве Андрића" in Дело Иве Андрића (2018):129-140,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12146 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB