DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and Arts
  • Научни скупови / Scientific Conferences
  • Одељење језика и књижевности
  • View Item
  •   DAIS
  • Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and Arts
  • Научни скупови / Scientific Conferences
  • Одељење језика и књижевности
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Поезија Иве Андрића

Die Lyrik von Ivo Andrić

Thumbnail
2018
rad4.pdf (510.8Kb)
Authors
Пантић, Михајло
Contributors
Вуксановић, Миро
Костић, Владимир С.
Гојковић, Маја
Вукосављевић, Владан
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
In dem Aufsatz wird die Lyrik von Ivo Andrić beschrieben, gedeutet und kontextualisiert, sowie ihr Bezug zu anderen Gattungen seines Werkes beleuchtet. Andrić debütiert als Dichter, seine Poesie schreibt er in der für den Anfang des zwanzigsten Jahrhunderts üblichen Manier (betonte Subjektivität, freier Vers, Spuren pessimistischer Philosophie), und wechselt dann zur Prosa; aber er schreibt sein ganzes Leben lang Verse, ohne sie zu veröffentlichen. Ohne Absicht, sich als Dichter zu verwirklichen, völlig im Klaren darüber, welchen Stellenwert die Befassung mit dieser Form für ihn hat, welche Rolle sie im Bezug auf seine Erzählungen und Romane spielt, hat er sich auf der Suche nach einem optimalen, individuellen Stil nicht besonders entwickelt. Sein relativ bescheidenes dichterisches Korpus ist dennoch mannigfaltiger und vielschichtiger, als man auf den ersten und auch den zweiten Blick sagen würde. Es wird interpretiert, dass Ivo Andrić bezüglich seiner Dichtung ...scheinbar für viele, oft auch gegensätzliche poetologische Impulse offen war, obwohl er sie, wahrscheinlich als Folge einer rationalen Entscheidung, nicht ganz verwirklicht hat. Er bleibt als großer Erzähler und Romancier im Gedächtnis, der aus einem tiefen inneren Bedürfnis Gedichte schrieb. Im Schlussteil wird festgestellt, dass Andrić in seinen besten Gedichten spontan von seiner eigenen schöpferischen Art abweicht.

У непрегледној библиографији радова о делу Иве Андрића најмање има оних које се помније баве тумачењем његове поезије. У назначеном контексту посебно се издваја књига Предрага Палавестре Скривени песник у којој се аналитички образлаже теза да је велики српски приповедач и романсијер у основи песник, за шта се даје низ аргумената различите врсте, почев од емпиријске чињенице да је Андрић почео као песник, да је целога живота писао поезију али је није објављивао, потом да је у његовој заоставштини пронађена књига стихова и тако редом. Из друге интерпретативне перспективе запажа се латентна, исподповршинска лиричност Андрићевог приповедног тона, склоност употреби песничких метафора и слика, меланхоличност, веза са лирском народном поезијом... Уважавајући приносе досадашњих читања и тумачења Андрићевог песничког рада и, посебно, уочавајући да је пишчев однос према поезији недовољно осветљен, у основи енигматичан па и противречан (ако заиста јесте песник, каква је прак...тична, текстуална потврда таквог става), а свакојако интерпретативно захтеван, први план рада „Поезија Иве Андрића” чине опис и тумачење стихова и прозно-поетских записа тога писца. Уочавају се доминантна стилска својства, анализира поетичка основа и оцртава веза Андрићевих песама са главним песничким струјањима епохе којој је припадао. Из такве анализе следе и одговарајући вредносни судови који донекле коригују досадашња претежна мишљења о мањем значају Андрићеве поезије унутар његовог књижевног опуса. Констатује се да су најуспелије оне песме у којима је Андрић одступио од сопственог стваралачког манира и препустио се поетичким подстицајима различитог порекла.

Keywords:
Иво Андрић / лирска поезија / песма у прози / поетика модерне / модернизам / Ivo Andrić / poetry / poem in prose / modernism
Source:
Дело Иве Андрића, 2018, 67-80
Publisher:
  • Београд : Српска академија наука и уметности
Note:
  • Научни скупови / Српска академија наука и уметности ; књ. 170. Одељење језика и књижевности ; књ. 30

Cobiss ID: 1548188138

ISBN: 978-86-7025-773-3

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12141
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/12141
Collections
  • Одељење језика и књижевности
Institution/Community
Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and Arts
TY  - CONF
AU  - Пантић, Михајло
PY  - 2018
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/12141
AB  - In dem Aufsatz wird die Lyrik von Ivo Andrić beschrieben, gedeutet 
und kontextualisiert, sowie ihr Bezug zu anderen Gattungen seines Werkes 
beleuchtet. Andrić debütiert als Dichter, seine Poesie schreibt er in der für den 
Anfang des zwanzigsten Jahrhunderts üblichen Manier (betonte Subjektivität, 
freier Vers, Spuren pessimistischer Philosophie), und wechselt dann zur Prosa; 
aber er schreibt sein ganzes Leben lang Verse, ohne sie zu veröffentlichen. 
Ohne Absicht, sich als Dichter zu verwirklichen, völlig im Klaren darüber, 
welchen Stellenwert die Befassung mit dieser Form für ihn hat, welche Rolle 
sie im Bezug auf seine Erzählungen und Romane spielt, hat er sich auf der 
Suche nach einem optimalen, individuellen Stil nicht besonders entwickelt. 
Sein relativ bescheidenes dichterisches Korpus ist dennoch mannigfaltiger und vielschichtiger, als man auf den ersten und auch den zweiten Blick sagen 
würde. Es wird interpretiert, dass Ivo Andrić bezüglich seiner Dichtung 
scheinbar für viele, oft auch gegensätzliche poetologische Impulse offen 
war, obwohl er sie, wahrscheinlich als Folge einer rationalen Entscheidung, 
nicht ganz verwirklicht hat. Er bleibt als großer Erzähler und Romancier im 
Gedächtnis, der aus einem tiefen inneren Bedürfnis Gedichte schrieb. Im 
Schlussteil wird festgestellt, dass Andrić in seinen besten Gedichten spontan 
von seiner eigenen schöpferischen Art abweicht.
AB  - У непрегледној библиографији радова о делу Иве 
Андрића најмање има оних које се помније баве тумачењем његове поезије. 
У назначеном контексту посебно се издваја књига Предрага Палавестре 
Скривени песник у којој се аналитички образлаже теза да је велики српски 
приповедач и романсијер у основи песник, за шта се даје низ аргумената 
различите врсте, почев од емпиријске чињенице да је Андрић почео као 
песник, да је целога живота писао поезију али је није објављивао, потом да 
је у његовој заоставштини пронађена књига стихова и тако редом. Из друге 
интерпретативне перспективе запажа се латентна, исподповршинска лиричност Андрићевог приповедног тона, склоност употреби песничких метафора 
и слика, меланхоличност, веза са лирском народном поезијом... Уважавајући 
приносе досадашњих читања и тумачења Андрићевог песничког рада и, посебно, уочавајући да је пишчев однос према поезији недовољно осветљен, у 
основи енигматичан па и противречан (ако заиста јесте песник, каква је практична, текстуална потврда таквог става), а свакојако интерпретативно захтеван, први план рада „Поезија Иве Андрића” чине опис и тумачење стихова 
и прозно-поетских записа тога писца. Уочавају се доминантна стилска својства, анализира поетичка основа и оцртава веза Андрићевих песама са главним песничким струјањима епохе којој је припадао. Из такве анализе следе и 
одговарајући вредносни судови који донекле коригују досадашња претежна 
мишљења о мањем значају Андрићеве поезије унутар његовог књижевног 
опуса. Констатује се да су најуспелије оне песме у којима је Андрић одступио од сопственог стваралачког манира и препустио се поетичким подстицајима различитог порекла.
PB  - Београд : Српска академија наука и уметности
C3  - Дело Иве Андрића
T1  - Поезија Иве Андрића
T1  - Die Lyrik von Ivo Andrić
SP  - 67
EP  - 80
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12141
ER  - 
@conference{
author = "Пантић, Михајло",
year = "2018",
abstract = "In dem Aufsatz wird die Lyrik von Ivo Andrić beschrieben, gedeutet 
und kontextualisiert, sowie ihr Bezug zu anderen Gattungen seines Werkes 
beleuchtet. Andrić debütiert als Dichter, seine Poesie schreibt er in der für den 
Anfang des zwanzigsten Jahrhunderts üblichen Manier (betonte Subjektivität, 
freier Vers, Spuren pessimistischer Philosophie), und wechselt dann zur Prosa; 
aber er schreibt sein ganzes Leben lang Verse, ohne sie zu veröffentlichen. 
Ohne Absicht, sich als Dichter zu verwirklichen, völlig im Klaren darüber, 
welchen Stellenwert die Befassung mit dieser Form für ihn hat, welche Rolle 
sie im Bezug auf seine Erzählungen und Romane spielt, hat er sich auf der 
Suche nach einem optimalen, individuellen Stil nicht besonders entwickelt. 
Sein relativ bescheidenes dichterisches Korpus ist dennoch mannigfaltiger und vielschichtiger, als man auf den ersten und auch den zweiten Blick sagen 
würde. Es wird interpretiert, dass Ivo Andrić bezüglich seiner Dichtung 
scheinbar für viele, oft auch gegensätzliche poetologische Impulse offen 
war, obwohl er sie, wahrscheinlich als Folge einer rationalen Entscheidung, 
nicht ganz verwirklicht hat. Er bleibt als großer Erzähler und Romancier im 
Gedächtnis, der aus einem tiefen inneren Bedürfnis Gedichte schrieb. Im 
Schlussteil wird festgestellt, dass Andrić in seinen besten Gedichten spontan 
von seiner eigenen schöpferischen Art abweicht., У непрегледној библиографији радова о делу Иве 
Андрића најмање има оних које се помније баве тумачењем његове поезије. 
У назначеном контексту посебно се издваја књига Предрага Палавестре 
Скривени песник у којој се аналитички образлаже теза да је велики српски 
приповедач и романсијер у основи песник, за шта се даје низ аргумената 
различите врсте, почев од емпиријске чињенице да је Андрић почео као 
песник, да је целога живота писао поезију али је није објављивао, потом да 
је у његовој заоставштини пронађена књига стихова и тако редом. Из друге 
интерпретативне перспективе запажа се латентна, исподповршинска лиричност Андрићевог приповедног тона, склоност употреби песничких метафора 
и слика, меланхоличност, веза са лирском народном поезијом... Уважавајући 
приносе досадашњих читања и тумачења Андрићевог песничког рада и, посебно, уочавајући да је пишчев однос према поезији недовољно осветљен, у 
основи енигматичан па и противречан (ако заиста јесте песник, каква је практична, текстуална потврда таквог става), а свакојако интерпретативно захтеван, први план рада „Поезија Иве Андрића” чине опис и тумачење стихова 
и прозно-поетских записа тога писца. Уочавају се доминантна стилска својства, анализира поетичка основа и оцртава веза Андрићевих песама са главним песничким струјањима епохе којој је припадао. Из такве анализе следе и 
одговарајући вредносни судови који донекле коригују досадашња претежна 
мишљења о мањем значају Андрићеве поезије унутар његовог књижевног 
опуса. Констатује се да су најуспелије оне песме у којима је Андрић одступио од сопственог стваралачког манира и препустио се поетичким подстицајима различитог порекла.",
publisher = "Београд : Српска академија наука и уметности",
journal = "Дело Иве Андрића",
title = "Поезија Иве Андрића, Die Lyrik von Ivo Andrić",
pages = "67-80",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12141"
}
Пантић, М.. (2018). Поезија Иве Андрића. in Дело Иве Андрића
Београд : Српска академија наука и уметности., 67-80.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12141
Пантић М. Поезија Иве Андрића. in Дело Иве Андрића. 2018;:67-80.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12141 .
Пантић, Михајло, "Поезија Иве Андрића" in Дело Иве Андрића (2018):67-80,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12141 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB