Never on Sunday: Feminist Questioning of Dominant Epistemology and Philosophical Tradition
Никад недељом: феминистичко преиспитивање доминантне епистемологије и филозофске традиције
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Through the interpretation of the movie Never on Sunday (1960) by Jules Dassin, this paper
opens some important epistemological questions from the feminist perspective. Namely, the
film is set in the contemporary Greece, while the main characters are a prostitute Ilia and an
American tourist Homer, who is at the same time disappointed in Greece and in the beautiful
woman he meets. His inability to understand people and social context in which he finds
himself, as well as his effort to educate Ilia and impose her his own values and ideas about
ancient Greece reveal much of chauvinism and cultural colonialism, opening questions
crucial for feminist and other critical epistemologies which are: who produces knowledge,
for whom and how to approach it critically. Finally, through the interpretation of Ilia’s
attitude to knowledge, I will turn also to the feminist notion of embodied feminist subject.
Apart from that, I will deal with hegemonic attitude of the West towards ancient Gr...eek past.
Овај рад ће кроз интерпретацију филма Никад недељом (1960) Жила Дасена отворити
важна епистемолошка питања из феминистичке перспективе. Радња филма смештена
је у савремену Грчку, а главни протагонисти су проститутка Илија и амерички туриста
Хомер који је истовремено разочаран Грчком у коју је дошао, као и женом у коју се
заљубљује. Његова неспособност да разуме људе и ситуације у којима се нашао, као и
покушај да Илији пружи образовање намећући јој сопствене вредности и идеје о
античкој Грчкој, разоткривају шовинизам и културни колонијализам, отварајући
питања кључна за феминистичке и друге критичке епистемологије, а то су: ко
производи знање, за кога и како знању критички прићи. Најзад, кроз интерпретацију
Илијиног односа према знању, осврнућу се и на феминистичко схватање отеловљеног
феминистичког субјекта. Поред тога, позабавићу се хегемоним односом Запада према
античкој грчкој прошлости.
Кључне речи:
dominant epistemology / critical thinking / feminist knowledge / Never on Sunday / доминантна епистемологија / критичко мишљење / феминистичко знање / Никад недељомИзвор:
Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 2021, 69, 1, 173-185Издавач:
- Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA
Финансирање / пројекти:
Институција/група
Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASATY - JOUR AU - Stevanović, Lada PY - 2021 UR - http://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/issue/view/43 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/12117 AB - Through the interpretation of the movie Never on Sunday (1960) by Jules Dassin, this paper opens some important epistemological questions from the feminist perspective. Namely, the film is set in the contemporary Greece, while the main characters are a prostitute Ilia and an American tourist Homer, who is at the same time disappointed in Greece and in the beautiful woman he meets. His inability to understand people and social context in which he finds himself, as well as his effort to educate Ilia and impose her his own values and ideas about ancient Greece reveal much of chauvinism and cultural colonialism, opening questions crucial for feminist and other critical epistemologies which are: who produces knowledge, for whom and how to approach it critically. Finally, through the interpretation of Ilia’s attitude to knowledge, I will turn also to the feminist notion of embodied feminist subject. Apart from that, I will deal with hegemonic attitude of the West towards ancient Greek past. AB - Овај рад ће кроз интерпретацију филма Никад недељом (1960) Жила Дасена отворити важна епистемолошка питања из феминистичке перспективе. Радња филма смештена је у савремену Грчку, а главни протагонисти су проститутка Илија и амерички туриста Хомер који је истовремено разочаран Грчком у коју је дошао, као и женом у коју се заљубљује. Његова неспособност да разуме људе и ситуације у којима се нашао, као и покушај да Илији пружи образовање намећући јој сопствене вредности и идеје о античкој Грчкој, разоткривају шовинизам и културни колонијализам, отварајући питања кључна за феминистичке и друге критичке епистемологије, а то су: ко производи знање, за кога и како знању критички прићи. Најзад, кроз интерпретацију Илијиног односа према знању, осврнућу се и на феминистичко схватање отеловљеног феминистичког субјекта. Поред тога, позабавићу се хегемоним односом Запада према античкој грчкој прошлости. PB - Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA T2 - Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA T1 - Never on Sunday: Feminist Questioning of Dominant Epistemology and Philosophical Tradition T1 - Никад недељом: феминистичко преиспитивање доминантне епистемологије и филозофске традиције SP - 173 EP - 185 VL - 69 IS - 1 DO - 10.2298/GEI2101173S UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12117 ER -
@article{ author = "Stevanović, Lada", year = "2021", abstract = "Through the interpretation of the movie Never on Sunday (1960) by Jules Dassin, this paper opens some important epistemological questions from the feminist perspective. Namely, the film is set in the contemporary Greece, while the main characters are a prostitute Ilia and an American tourist Homer, who is at the same time disappointed in Greece and in the beautiful woman he meets. His inability to understand people and social context in which he finds himself, as well as his effort to educate Ilia and impose her his own values and ideas about ancient Greece reveal much of chauvinism and cultural colonialism, opening questions crucial for feminist and other critical epistemologies which are: who produces knowledge, for whom and how to approach it critically. Finally, through the interpretation of Ilia’s attitude to knowledge, I will turn also to the feminist notion of embodied feminist subject. Apart from that, I will deal with hegemonic attitude of the West towards ancient Greek past., Овај рад ће кроз интерпретацију филма Никад недељом (1960) Жила Дасена отворити важна епистемолошка питања из феминистичке перспективе. Радња филма смештена је у савремену Грчку, а главни протагонисти су проститутка Илија и амерички туриста Хомер који је истовремено разочаран Грчком у коју је дошао, као и женом у коју се заљубљује. Његова неспособност да разуме људе и ситуације у којима се нашао, као и покушај да Илији пружи образовање намећући јој сопствене вредности и идеје о античкој Грчкој, разоткривају шовинизам и културни колонијализам, отварајући питања кључна за феминистичке и друге критичке епистемологије, а то су: ко производи знање, за кога и како знању критички прићи. Најзад, кроз интерпретацију Илијиног односа према знању, осврнућу се и на феминистичко схватање отеловљеног феминистичког субјекта. Поред тога, позабавићу се хегемоним односом Запада према античкој грчкој прошлости.", publisher = "Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA", journal = "Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA", title = "Never on Sunday: Feminist Questioning of Dominant Epistemology and Philosophical Tradition, Никад недељом: феминистичко преиспитивање доминантне епистемологије и филозофске традиције", pages = "173-185", volume = "69", number = "1", doi = "10.2298/GEI2101173S", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12117" }
Stevanović, L.. (2021). Never on Sunday: Feminist Questioning of Dominant Epistemology and Philosophical Tradition. in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA., 69(1), 173-185. https://doi.org/10.2298/GEI2101173S https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12117
Stevanović L. Never on Sunday: Feminist Questioning of Dominant Epistemology and Philosophical Tradition. in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA. 2021;69(1):173-185. doi:10.2298/GEI2101173S https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12117 .
Stevanović, Lada, "Never on Sunday: Feminist Questioning of Dominant Epistemology and Philosophical Tradition" in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 69, no. 1 (2021):173-185, https://doi.org/10.2298/GEI2101173S ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12117 .