DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and Arts
  • Научни скупови / Scientific Conferences
  • Одељење језика и књижевности
  • View Item
  •   DAIS
  • Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and Arts
  • Научни скупови / Scientific Conferences
  • Одељење језика и књижевности
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Фигура песника код Бранка Радичевића и поетика српског романтизма

Branko Radičević’s representations of poet and the poetics of Serbian romanticism

Thumbnail
2020
rad8.pdf (387.5Kb)
Authors
Nikolić, Nenad
Contributors
Бојовић, Злата
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
The paper analyzes representations of poet in songs Molitva, ?, Kad mlidija umreti and [Pevam danju, pevam noću] in order to point out the emerging of the Romantic subject in Branko Radičević’s poetry. That is achieved by pointing to the tradition of older, so called civic lyric in Radičević’s songs in which the lyric subject is in the third person, nature is idyllic and characters are unproblematic, seen only from the outside, in third-person narration. With the emerging of the Romantic subject, the narration is switched to the first person and the lyric subject expresses himself as the subject who is problematic, established as a poet by selfreflection, depicting nature in a symbolic way. It shows that similar styles can have different meanings considering the position of the lyric subject which indicates his sensibility and therefore that the position of the lyric subject is decisive for the Romantic poetics.
У раду се испитивањем фигуре песника у песмама Молитва, Кад млидија умрети и [Певам дању, певам ноћу] указује на појављивање романтичарског субјекта у поезији Бранка Радичевића. То се чини указивањем на традицију старије (грађанске) лирике у Радичевићевој поезији у којој је лирски субјекат у трећем лицу, природа је идилична, а јунаци су непроблематични и дати споља кроз приповедање, да би са појављивањем романтичарског субјекта приповедање почело служити исказивању његове проблематичности, због чега је он у првом лицу и као средиште исказа природу симболизује, а ауторефлексивношћу се успоставља као фигура песника. Тиме се показује да слична стилска интонација може имати различита значења с обзиром на позицију лирског субјекта која указује на његову осећајност, те да је та позиција кључна за романтичарску поетику.
Keywords:
грађанска лирика / Драгиша Живковић / Бранко Радичевић / романтизам / фигура песника / Dragiša Živković / Branko Radičević / representations of poet / civic lyric / romanticism
Source:
Развој поетике српске књижевности: теорија књижевности код Срба, 2020, 93-105
Publisher:
  • Београд : Српска академија наука и уметности
Funding / projects:
  • Literary scholars of Serbian culture in the second half of the 20th century (RS-178026)
Note:
  • Научни скупови / Српска академија наука и уметности ; књ. 193. Одељење језика и књижевности ; књ. 32

ISBN: 978-86-7025-873-0

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12029
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/12029
Collections
  • Одељење језика и књижевности
Institution/Community
Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and Arts
TY  - CONF
AU  - Nikolić, Nenad
PY  - 2020
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/12029
AB  - The paper analyzes representations of poet in songs Molitva, ?, Kad mlidija 
umreti and [Pevam danju, pevam noću] in order to point out the emerging of the 
Romantic subject in Branko Radičević’s poetry. That is achieved by pointing to 
the tradition of older, so called civic lyric in Radičević’s songs in which the lyric 
subject is in the third person, nature is idyllic and characters are unproblematic, 
seen only from the outside, in third-person narration. With the emerging of the 
Romantic subject, the narration is switched to the first person and the lyric subject 
expresses himself as the subject who is problematic, established as a poet by selfreflection, depicting nature in a symbolic way. It shows that similar styles can have 
different meanings considering the position of the lyric subject which indicates 
his sensibility and therefore that the position of the lyric subject is decisive for the 
Romantic poetics.
AB  - У раду се испитивањем фигуре песника у песмама Молитва, 
Кад млидија умрети и [Певам дању, певам ноћу] указује на појављивање 
романтичарског субјекта у поезији Бранка Радичевића. То се чини указивањем на традицију старије (грађанске) лирике у Радичевићевој поезији 
у којој је лирски субјекат у трећем лицу, природа је идилична, а јунаци су 
непроблематични и дати споља кроз приповедање, да би са појављивањем 
романтичарског субјекта приповедање почело служити исказивању његове 
проблематичности, због чега је он у првом лицу и као средиште исказа 
природу симболизује, а ауторефлексивношћу се успоставља као фигура 
песника. Тиме се показује да слична стилска интонација може имати 
различита значења с обзиром на позицију лирског субјекта која указује на 
његову осећајност, те да је та позиција кључна за романтичарску поетику.
PB  - Београд : Српска академија наука и уметности
C3  - Развој поетике српске књижевности: теорија књижевности код Срба
T1  - Фигура песника код Бранка Радичевића и поетика српског романтизма
T1  - Branko Radičević’s representations of poet and the poetics of Serbian romanticism
SP  - 93
EP  - 105
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12029
ER  - 
@conference{
author = "Nikolić, Nenad",
year = "2020",
abstract = "The paper analyzes representations of poet in songs Molitva, ?, Kad mlidija 
umreti and [Pevam danju, pevam noću] in order to point out the emerging of the 
Romantic subject in Branko Radičević’s poetry. That is achieved by pointing to 
the tradition of older, so called civic lyric in Radičević’s songs in which the lyric 
subject is in the third person, nature is idyllic and characters are unproblematic, 
seen only from the outside, in third-person narration. With the emerging of the 
Romantic subject, the narration is switched to the first person and the lyric subject 
expresses himself as the subject who is problematic, established as a poet by selfreflection, depicting nature in a symbolic way. It shows that similar styles can have 
different meanings considering the position of the lyric subject which indicates 
his sensibility and therefore that the position of the lyric subject is decisive for the 
Romantic poetics., У раду се испитивањем фигуре песника у песмама Молитва, 
Кад млидија умрети и [Певам дању, певам ноћу] указује на појављивање 
романтичарског субјекта у поезији Бранка Радичевића. То се чини указивањем на традицију старије (грађанске) лирике у Радичевићевој поезији 
у којој је лирски субјекат у трећем лицу, природа је идилична, а јунаци су 
непроблематични и дати споља кроз приповедање, да би са појављивањем 
романтичарског субјекта приповедање почело служити исказивању његове 
проблематичности, због чега је он у првом лицу и као средиште исказа 
природу симболизује, а ауторефлексивношћу се успоставља као фигура 
песника. Тиме се показује да слична стилска интонација може имати 
различита значења с обзиром на позицију лирског субјекта која указује на 
његову осећајност, те да је та позиција кључна за романтичарску поетику.",
publisher = "Београд : Српска академија наука и уметности",
journal = "Развој поетике српске књижевности: теорија књижевности код Срба",
title = "Фигура песника код Бранка Радичевића и поетика српског романтизма, Branko Radičević’s representations of poet and the poetics of Serbian romanticism",
pages = "93-105",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12029"
}
Nikolić, N.. (2020). Фигура песника код Бранка Радичевића и поетика српског романтизма. in Развој поетике српске књижевности: теорија књижевности код Срба
Београд : Српска академија наука и уметности., 93-105.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12029
Nikolić N. Фигура песника код Бранка Радичевића и поетика српског романтизма. in Развој поетике српске књижевности: теорија књижевности код Срба. 2020;:93-105.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12029 .
Nikolić, Nenad, "Фигура песника код Бранка Радичевића и поетика српског романтизма" in Развој поетике српске књижевности: теорија књижевности код Срба (2020):93-105,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12029 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB