DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and Arts
  • Научни скупови / Scientific Conferences
  • Одељење језика и књижевности
  • View Item
  •   DAIS
  • Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and Arts
  • Научни скупови / Scientific Conferences
  • Одељење језика и књижевности
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Теорија уметности код Срба – методолошка питања

Theory of art in Serbia – methodological issues

Thumbnail
2020
rad5.pdf (416.9Kb)
Authors
Грдинић, Никола
Contributors
Бојовић, Злата
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Theoretical discussions of art, also known as poetics, should be distinguished from the scientific genre for which the same name has been used, as well as from the science of literature. Poetic discussions are views on how to create, and are neutral about the issue of trueness of what they claim. Even though they always discuss the same issues, they offer different solutions. Three problem areas can be singled out: 1. the relationship between artist and the creation of his work of art; 2. the relationship between the work of art and reality, and 3. the work of art in relation to audience. All three areas are interconnected and conditioned. The next step is the analysis of hierarchical relations among the aforementioned three elements of description, and the change of those hierarchical relations in the course of time.
Теоријске расправе о уметности које се називају и поетикама, треба разликовати од научног жанра за који се користи исти назив, и од науке о књижевности. Поетичке расправе су уверења о томе како треба стварати, неутрална према питању истинитости онога што тврде. У њима се стално расправља о истим питањима само се решавају на различите начине. Издвајају се три проблемска подручја: 1. однос уметника према настанку дела; 2. однос дела према стварности, и 3. однос дела према публици. Сва три подручја су међусобно повезана, и условљена. Анализира се хијерархијски однос између поменута три елемента описа, и промена тог хијерархијског односа кроз време.
Keywords:
теорија уметности / поетика / ентузијазам / техне / мимезис / учење о идејама / публика / art theory / poetics / enthusiasm / techne / mimesis / ideology / audience
Source:
Развој поетике српске књижевности: теорија књижевности код Срба, 2020, 53-68
Publisher:
  • Београд : Српска академија наука и уметности
Note:
  • Научни скупови / Српска академија наука и уметности ; књ. 193. Одељење језика и књижевности ; књ. 32

ISBN: 978-86-7025-873-0

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12025
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/12025
Collections
  • Одељење језика и књижевности
Institution/Community
Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and Arts
TY  - CONF
AU  - Грдинић, Никола
PY  - 2020
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/12025
AB  - Theoretical discussions of art, also known as poetics, should be distinguished 
from the scientific genre for which the same name has been used, as well as from 
the science of literature. Poetic discussions are views on how to create, and are 
neutral about the issue of trueness of what they claim. Even though they always 
discuss the same issues, they offer different solutions. Three problem areas can 
be singled out: 1. the relationship between artist and the creation of his work of 
art; 2. the relationship between the work of art and reality, and 3. the work of 
art in relation to audience. All three areas are interconnected and conditioned. 
The next step is the analysis of hierarchical relations among the aforementioned 
three elements of description, and the change of those hierarchical relations in the 
course of time.
AB  - Теоријске расправе о уметности које се називају и поетикама, треба разликовати од научног жанра за који се користи исти назив, и 
од науке о књижевности. Поетичке расправе су уверења о томе како треба 
стварати, неутрална према питању истинитости онога што тврде. У њима се 
стално расправља о истим питањима само се решавају на различите начине. Издвајају се три проблемска подручја: 1. однос уметника према настанку 
дела; 2. однос дела према стварности, и 3. однос дела према публици. Сва три 
подручја су међусобно повезана, и условљена. Анализира се хијерархијски 
однос између поменута три елемента описа, и промена тог хијерархијског 
односа кроз време.
PB  - Београд : Српска академија наука и уметности
C3  - Развој поетике српске књижевности: теорија књижевности код Срба
T1  - Теорија уметности код Срба – методолошка питања
T1  - Theory of art in Serbia – methodological issues
SP  - 53
EP  - 68
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12025
ER  - 
@conference{
author = "Грдинић, Никола",
year = "2020",
abstract = "Theoretical discussions of art, also known as poetics, should be distinguished 
from the scientific genre for which the same name has been used, as well as from 
the science of literature. Poetic discussions are views on how to create, and are 
neutral about the issue of trueness of what they claim. Even though they always 
discuss the same issues, they offer different solutions. Three problem areas can 
be singled out: 1. the relationship between artist and the creation of his work of 
art; 2. the relationship between the work of art and reality, and 3. the work of 
art in relation to audience. All three areas are interconnected and conditioned. 
The next step is the analysis of hierarchical relations among the aforementioned 
three elements of description, and the change of those hierarchical relations in the 
course of time., Теоријске расправе о уметности које се називају и поетикама, треба разликовати од научног жанра за који се користи исти назив, и 
од науке о књижевности. Поетичке расправе су уверења о томе како треба 
стварати, неутрална према питању истинитости онога што тврде. У њима се 
стално расправља о истим питањима само се решавају на различите начине. Издвајају се три проблемска подручја: 1. однос уметника према настанку 
дела; 2. однос дела према стварности, и 3. однос дела према публици. Сва три 
подручја су међусобно повезана, и условљена. Анализира се хијерархијски 
однос између поменута три елемента описа, и промена тог хијерархијског 
односа кроз време.",
publisher = "Београд : Српска академија наука и уметности",
journal = "Развој поетике српске књижевности: теорија књижевности код Срба",
title = "Теорија уметности код Срба – методолошка питања, Theory of art in Serbia – methodological issues",
pages = "53-68",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12025"
}
Грдинић, Н.. (2020). Теорија уметности код Срба – методолошка питања. in Развој поетике српске књижевности: теорија књижевности код Срба
Београд : Српска академија наука и уметности., 53-68.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12025
Грдинић Н. Теорија уметности код Срба – методолошка питања. in Развој поетике српске књижевности: теорија књижевности код Срба. 2020;:53-68.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12025 .
Грдинић, Никола, "Теорија уметности код Срба – методолошка питања" in Развој поетике српске књижевности: теорија књижевности код Срба (2020):53-68,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12025 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB