Између старог и новог света: позна дела Арнолда Шенберга
Between the Old and the New World: Late Works by Arnold Schönberg
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Главну тему овог рада чине позна дела Арнолда Шенберга настала по композиторовом одласку у Сједињене Америчке Државе 1933. године. Као студије случаја, обрађене су композиције: Свита у старом стилу (1934), Друга камерна симфонија (1939), Гудачки трио (1946) и кантата Преживели из Варшаве (1947). На наведеним примерима покушали смо да установимо како се и на које начине индивидуални стил Арнолда Шенберга трансформисао по доласку у нову средину, са једне стране, а са друге - начине на које је Шенберг обогатио музички живот Сједињених Америчких држава.
The aim of this paper was to demonstrate the ways in which late, individual style
of Arnold Schönberg transformed after him having arrived in the United States of America in
1933. The works we used to examine this process of change were Suite in Old Style (1933),
Second Chamber Symphony (1939), String Trio (1946) and a cantata A Survivor from Warsaw
(1947). The first two belong to the composer's late tonal works while the last two belong to the composer's late twelve-tone works. While discussing the transfer between the United States culture and Schönberg, we come to a conclusion that the composer's influence on the new milieu was significantly greater than vice versa. In other words, a great number of changes in the composer's individual style was more of a consequence of his own individual development, than it was influenced by the overall musical scene of the United States. It is, however, true that the composer's turn to large-scale tonal works after many years was influenced b...y several typically 'American' commissions (that is, commissions by different American orchestras and music societies), but even in those works, the elements of style synthesis, typical for any composer's late works, along with composition and orchestration skills of a great master and Schönberg's high demands regarding the performance of his works, are more visible, than any other, foreign, non-European (that is, non Austro-German, non-Viennese) influence.
Кључне речи:
Арнолд Шенберг / Сједињене Америчке Државе / Свита у старом стилу / Друга камерна симфонија / Гудачки трио / Преживели из Варшаве / трансфер вредности / Arnold Schönberg / United States of America / Suite in Old Style / Second Chamber Symphony / String Trio / A Survivor from Warsaw / transfer of valuesИзвор:
Музика и уметност у обликовању европског културног идентитета 2, 2021, 9, 95-111Издавач:
- Београд : Факултет музичке уметности
Напомена:
- Студија случаја писана је у оквиру предмета Музикологија 3 - Музика и уметност у обликовању европског културног идентитета, под менторством ред. проф. др Драгане Стојановић-Новичић, у академској 2017/2018. години.
URI
https://www.fmu.bg.ac.rs/wp-content/uploads/2021/08/5.-milos-bralovic.-izmedju-starog-i-novog-sveta.pdfhttps://arte.bg.ac.rs/wp-content/uploads/2021/08/ZM-Zbornik-2-korigovan.pdf
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/11826
Институција/група
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - CHAP AU - Браловић, Милош PY - 2021 UR - https://www.fmu.bg.ac.rs/wp-content/uploads/2021/08/5.-milos-bralovic.-izmedju-starog-i-novog-sveta.pdf UR - https://arte.bg.ac.rs/wp-content/uploads/2021/08/ZM-Zbornik-2-korigovan.pdf UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/11826 AB - Главну тему овог рада чине позна дела Арнолда Шенберга настала по композиторовом одласку у Сједињене Америчке Државе 1933. године. Као студије случаја, обрађене су композиције: Свита у старом стилу (1934), Друга камерна симфонија (1939), Гудачки трио (1946) и кантата Преживели из Варшаве (1947). На наведеним примерима покушали смо да установимо како се и на које начине индивидуални стил Арнолда Шенберга трансформисао по доласку у нову средину, са једне стране, а са друге - начине на које је Шенберг обогатио музички живот Сједињених Америчких држава. AB - The aim of this paper was to demonstrate the ways in which late, individual style of Arnold Schönberg transformed after him having arrived in the United States of America in 1933. The works we used to examine this process of change were Suite in Old Style (1933), Second Chamber Symphony (1939), String Trio (1946) and a cantata A Survivor from Warsaw (1947). The first two belong to the composer's late tonal works while the last two belong to the composer's late twelve-tone works. While discussing the transfer between the United States culture and Schönberg, we come to a conclusion that the composer's influence on the new milieu was significantly greater than vice versa. In other words, a great number of changes in the composer's individual style was more of a consequence of his own individual development, than it was influenced by the overall musical scene of the United States. It is, however, true that the composer's turn to large-scale tonal works after many years was influenced by several typically 'American' commissions (that is, commissions by different American orchestras and music societies), but even in those works, the elements of style synthesis, typical for any composer's late works, along with composition and orchestration skills of a great master and Schönberg's high demands regarding the performance of his works, are more visible, than any other, foreign, non-European (that is, non Austro-German, non-Viennese) influence. PB - Београд : Факултет музичке уметности T2 - Музика и уметност у обликовању европског културног идентитета 2 T1 - Између старог и новог света: позна дела Арнолда Шенберга T1 - Between the Old and the New World: Late Works by Arnold Schönberg SP - 95 EP - 111 VL - 9 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_11826 ER -
@inbook{ author = "Браловић, Милош", year = "2021", abstract = "Главну тему овог рада чине позна дела Арнолда Шенберга настала по композиторовом одласку у Сједињене Америчке Државе 1933. године. Као студије случаја, обрађене су композиције: Свита у старом стилу (1934), Друга камерна симфонија (1939), Гудачки трио (1946) и кантата Преживели из Варшаве (1947). На наведеним примерима покушали смо да установимо како се и на које начине индивидуални стил Арнолда Шенберга трансформисао по доласку у нову средину, са једне стране, а са друге - начине на које је Шенберг обогатио музички живот Сједињених Америчких држава., The aim of this paper was to demonstrate the ways in which late, individual style of Arnold Schönberg transformed after him having arrived in the United States of America in 1933. The works we used to examine this process of change were Suite in Old Style (1933), Second Chamber Symphony (1939), String Trio (1946) and a cantata A Survivor from Warsaw (1947). The first two belong to the composer's late tonal works while the last two belong to the composer's late twelve-tone works. While discussing the transfer between the United States culture and Schönberg, we come to a conclusion that the composer's influence on the new milieu was significantly greater than vice versa. In other words, a great number of changes in the composer's individual style was more of a consequence of his own individual development, than it was influenced by the overall musical scene of the United States. It is, however, true that the composer's turn to large-scale tonal works after many years was influenced by several typically 'American' commissions (that is, commissions by different American orchestras and music societies), but even in those works, the elements of style synthesis, typical for any composer's late works, along with composition and orchestration skills of a great master and Schönberg's high demands regarding the performance of his works, are more visible, than any other, foreign, non-European (that is, non Austro-German, non-Viennese) influence.", publisher = "Београд : Факултет музичке уметности", journal = "Музика и уметност у обликовању европског културног идентитета 2", booktitle = "Између старог и новог света: позна дела Арнолда Шенберга, Between the Old and the New World: Late Works by Arnold Schönberg", pages = "95-111", volume = "9", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_11826" }
Браловић, М.. (2021). Између старог и новог света: позна дела Арнолда Шенберга. in Музика и уметност у обликовању европског културног идентитета 2 Београд : Факултет музичке уметности., 9, 95-111. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_11826
Браловић М. Између старог и новог света: позна дела Арнолда Шенберга. in Музика и уметност у обликовању европског културног идентитета 2. 2021;9:95-111. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_11826 .
Браловић, Милош, "Између старог и новог света: позна дела Арнолда Шенберга" in Музика и уметност у обликовању европског културног идентитета 2, 9 (2021):95-111, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_11826 .