St. Prokopios and St. Theodore Teron Killing Monsters in the Prizren Gospel
Свети Прокопије и свети Теодор Тирон убице немани у Призренском јеванђељу
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
The Prizren Gospel (the last decades of the thirteenth century), destroyed on April
6th, 1941, contained representations of Sts. Prokopios and Theodore Teron. Due to
numerous unusual features, they are unique among preserved Serbian medieval
artworks. Their potential models in extant medieval Eastern Christian artworks are
listed. The most closely related examples can be observed in the Coptic milieu. The
question of how the illuminator of the Prizren Gospel could have gotten acquainted
with the works of Christian Egypt whose iconographic details he transmitted into a
quite original creation is discussed.
Минијатуре с представама светих Прокопија и Теодора Тирона у Призренском јеванђељу (последње деценије XIII века), уништеном 6. априла 1941,
јединствене су међу српским средњовековним ликовним остварењима по
многим необичајеним појединостима. У раду се указује на могуће узоре тих
детаља у делима средњовековне источнохришћанске уметности. Највише
сродних примера уочава се у коптској средини. Разматра се питање о томе
како је сликар Призренског јеванђеља могао да упозна дела хришћанског
Египта, чије је иконографске појединости преточио у оригинално остварење.
Keywords:
Prizren Gospel / thirteenth century / St. Prokopios / St. Theodore Teron / serpent / sword / cross / Призренско јеванђеље / XIII век / минијатуре / свети Прокопије / свети Теодор Тирон / неман / змија / мач / крст / иконографија / Србија / ЕгипатSource:
Косовско-метохијски зборник, 2019, 8, 1-33Publisher:
- Београд : Српска академија наука и уметности
Funding / projects:
- Serbian Medieval Art and its European Context (RS-177036)
Institution/Community
Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and ArtsTY - JOUR AU - Starodubcev, Tatjana PY - 2019 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/10656 AB - The Prizren Gospel (the last decades of the thirteenth century), destroyed on April 6th, 1941, contained representations of Sts. Prokopios and Theodore Teron. Due to numerous unusual features, they are unique among preserved Serbian medieval artworks. Their potential models in extant medieval Eastern Christian artworks are listed. The most closely related examples can be observed in the Coptic milieu. The question of how the illuminator of the Prizren Gospel could have gotten acquainted with the works of Christian Egypt whose iconographic details he transmitted into a quite original creation is discussed. AB - Минијатуре с представама светих Прокопија и Теодора Тирона у Призренском јеванђељу (последње деценије XIII века), уништеном 6. априла 1941, јединствене су међу српским средњовековним ликовним остварењима по многим необичајеним појединостима. У раду се указује на могуће узоре тих детаља у делима средњовековне источнохришћанске уметности. Највише сродних примера уочава се у коптској средини. Разматра се питање о томе како је сликар Призренског јеванђеља могао да упозна дела хришћанског Египта, чије је иконографске појединости преточио у оригинално остварење. PB - Београд : Српска академија наука и уметности T2 - Косовско-метохијски зборник T1 - St. Prokopios and St. Theodore Teron Killing Monsters in the Prizren Gospel T1 - Свети Прокопије и свети Теодор Тирон убице немани у Призренском јеванђељу SP - 1 EP - 33 IS - 8 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10656 ER -
@article{ author = "Starodubcev, Tatjana", year = "2019", abstract = "The Prizren Gospel (the last decades of the thirteenth century), destroyed on April 6th, 1941, contained representations of Sts. Prokopios and Theodore Teron. Due to numerous unusual features, they are unique among preserved Serbian medieval artworks. Their potential models in extant medieval Eastern Christian artworks are listed. The most closely related examples can be observed in the Coptic milieu. The question of how the illuminator of the Prizren Gospel could have gotten acquainted with the works of Christian Egypt whose iconographic details he transmitted into a quite original creation is discussed., Минијатуре с представама светих Прокопија и Теодора Тирона у Призренском јеванђељу (последње деценије XIII века), уништеном 6. априла 1941, јединствене су међу српским средњовековним ликовним остварењима по многим необичајеним појединостима. У раду се указује на могуће узоре тих детаља у делима средњовековне источнохришћанске уметности. Највише сродних примера уочава се у коптској средини. Разматра се питање о томе како је сликар Призренског јеванђеља могао да упозна дела хришћанског Египта, чије је иконографске појединости преточио у оригинално остварење.", publisher = "Београд : Српска академија наука и уметности", journal = "Косовско-метохијски зборник", title = "St. Prokopios and St. Theodore Teron Killing Monsters in the Prizren Gospel, Свети Прокопије и свети Теодор Тирон убице немани у Призренском јеванђељу", pages = "1-33", number = "8", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10656" }
Starodubcev, T.. (2019). St. Prokopios and St. Theodore Teron Killing Monsters in the Prizren Gospel. in Косовско-метохијски зборник Београд : Српска академија наука и уметности.(8), 1-33. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10656
Starodubcev T. St. Prokopios and St. Theodore Teron Killing Monsters in the Prizren Gospel. in Косовско-метохијски зборник. 2019;(8):1-33. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10656 .
Starodubcev, Tatjana, "St. Prokopios and St. Theodore Teron Killing Monsters in the Prizren Gospel" in Косовско-метохијски зборник, no. 8 (2019):1-33, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10656 .