Приказ основних података о документу
Danube regions universities in transition: the issues and challenges
Универзитети дунавске регије у транзицији : проблеми и изазови
dc.contributor | Maksimović, Ljubomir | |
dc.contributor | Popović, Dejan | |
dc.contributor | Stevanović, Vladimir | |
dc.creator | Kralj, Alojz | |
dc.date.accessioned | 2021-03-11T10:33:48Z | |
dc.date.available | 2021-03-11T10:33:48Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7025-779-5 | |
dc.identifier.uri | https://dais.sanu.ac.rs/123456789/10651 | |
dc.description.abstract | The main issues and challenges with possible opportunities and threats for universities in transition are presented. In the beginning, some essential facts are provided. Introduced next are some transition driving forces and their consequences. Selected impacts are explained and listed. The influence of information communication technology and ICT developments, with the examples in the robotization and utilization of artificial intelligence, is discussed. All of these advances are supporting the emerging industry 4.0 (4th industrial revolution, 4th IR). Additionally, the arising social disparities and large socio-economic changes are logically elaborated and described. Evidence is presented that fundamental change with restructuring are unavoidable at all levels of society and in particular in educational system and universities. The current situation and development trends are shown by selected facts and supported by world competitiveness and universities ranking data of the Danube region countries, DRC. Additionally, not only the possible benefits, but also rising challenges are highlighted, discussing the increase of unfavorable socio-economic disparities, rising perturbations, and possible threats, induced by the technological advances. Underpinned by these facts, the need for transition of universities and unavoidable fundamental socio-economic changes is briefly presented. No detailed conclusions are made for predicting the outcomes, or for coping with the rapid changes and how to select and start the needed transition activities. | sr |
dc.description.abstract | Представљени су најважнији проблеми и изазови, заједно са могућим приликама и претњама, за универзитете у транзицији. На почетку су приказане неке кључне чињенице. Затим су представљене неке покретачке снаге транзиције и њихове последице. Изабрани утицаји су наведени и објашњени. Расправља се о утицају информационо-комуникационе технологије и развоју ICT, са примерима из роботизације и употребе вештачке интелигенције. Сви ови напреци подржавају надолазећу Индустрију 4.0 (4. индустријску револуцију, 4. ИР). Поред тога, логично су елаборирани и описани настајући социјални диспаритети и велике социо-економске промене. Представљени су докази да су корените промене са реструктуирањем неизбежне у свим друштвеним сферама, а нарочито у образовном систему и универзитетима. Тренутна ситуација и трендови развоја су приказани помоћу одабраних чињеница, које су додатно подржане подацима о глобалној конкурентности и ранговима универзитета земаља дунавског региона. Уз то, наглашени су не само могући бенефити, већ и растући изазови, и дискутује се о повећању неповољних социо-економских диспаритета, растућим разлозима за забринутост и могућим претњама, које су последица технолошког напретка. На основу ових чињеница, кратко су приказане потреба за транзицијом универзитета и за неизбежним коренитим социо-економским променама. Нису изведени детаљни закључци за предвиђање исхода нити за начине хватања у коштац са брзим променама, као ни за начин бирања и започињања потребних транзиционих активности. | sr |
dc.language.iso | en | sr |
dc.publisher | Београд : Српска академија наука и уметности | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | 8th Danube Аcademies Conference : Belgrade, 21-22 September, 2017 | sr |
dc.subject | Transition | sr |
dc.subject | driving forces | sr |
dc.subject | consequences | sr |
dc.subject | Danube region countries | sr |
dc.subject | situation and challenges | sr |
dc.subject | транзиција | sr |
dc.subject | покретачке снаге | sr |
dc.subject | последице | sr |
dc.subject | земље дунавског региона | sr |
dc.subject | ситуација и изазови | sr |
dc.title | Danube regions universities in transition: the issues and challenges | sr |
dc.title | Универзитети дунавске регије у транзицији : проблеми и изазови | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY-NC-ND | sr |
dcterms.abstract | Краљ, Aлојз; Univerziteti dunavske regije u tranziciji : problemi i izazovi; | |
dc.citation.spage | 99 | |
dc.citation.epage | 118 | |
dc.description.other | 8. Конференција академија подунавске регије | sr |
dc.type.version | publishedVersion | sr |
dc.identifier.fulltext | https://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/43436/bitstream_43436.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10651 |