Danube regions universities in transition: the issues and challenges
Универзитети дунавске регије у транзицији : проблеми и изазови
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
The main issues and challenges with possible opportunities and
threats for universities in transition are presented. In the beginning, some essential
facts are provided. Introduced next are some transition driving forces and their consequences.
Selected impacts are explained and listed. The influence of information communication
technology and ICT developments, with the examples in the robotization
and utilization of artificial intelligence, is discussed. All of these advances are supporting
the emerging industry 4.0 (4th industrial revolution, 4th IR). Additionally, the
arising social disparities and large socio-economic changes are logically elaborated
and described. Evidence is presented that fundamental change with restructuring are
unavoidable at all levels of society and in particular in educational system and universities.
The current situation and development trends are shown by selected facts and
supported by world competitiveness and universities ranking data of th...e Danube region
countries, DRC. Additionally, not only the possible benefits, but also rising challenges
are highlighted, discussing the increase of unfavorable socio-economic disparities,
rising perturbations, and possible threats, induced by the technological advances.
Underpinned by these facts, the need for transition of universities and unavoidable
fundamental socio-economic changes is briefly presented. No detailed conclusions
are made for predicting the outcomes, or for coping with the rapid changes and how to
select and start the needed transition activities.
Представљени су најважнији проблеми и изазови, заједно са могућим
приликама и претњама, за универзитете у транзицији. На почетку су приказане неке кључне чињенице. Затим су представљене неке покретачке
снаге транзиције и њихове последице. Изабрани утицаји су наведени и
објашњени. Расправља се о утицају информационо-комуникационе технологије и развоју ICT, са примерима из роботизације и употребе вештачке
интелигенције. Сви ови напреци подржавају надолазећу Индустрију 4.0 (4.
индустријску револуцију, 4. ИР). Поред тога, логично су елаборирани и описани настајући социјални диспаритети и велике социо-економске промене. Представљени су докази да су корените промене са реструктуирањем
неизбежне у свим друштвеним сферама, а нарочито у образовном систему
и универзитетима. Тренутна ситуација и трендови развоја су приказани помоћу одабраних чињеница, које су додатно подржане подацима о глобалној
конкурентности и ранговима универзитета земаља дунавског региона. Уз
то, наглашени су не сам...о могући бенефити, већ и растући изазови, и дискутује се о повећању неповољних социо-економских диспаритета, растућим
разлозима за забринутост и могућим претњама, које су последица технолошког напретка. На основу ових чињеница, кратко су приказане потреба
за транзицијом универзитета и за неизбежним коренитим социо-економским променама. Нису изведени детаљни закључци за предвиђање исхода
нити за начине хватања у коштац са брзим променама, као ни за начин бирања и започињања потребних транзиционих активности.
Ključne reči:
Transition / driving forces / consequences / Danube region countries / situation and challenges / транзиција / покретачке снаге / последице / земље дунавског региона / ситуација и изазовиIzvor:
8th Danube Аcademies Conference : Belgrade, 21-22 September, 2017, 2018, 99-118Izdavač:
- Београд : Српска академија наука и уметности
Napomena:
- 8. Конференција академија подунавске регије
TY - CONF AU - Kralj, Alojz PY - 2018 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/10651 AB - The main issues and challenges with possible opportunities and threats for universities in transition are presented. In the beginning, some essential facts are provided. Introduced next are some transition driving forces and their consequences. Selected impacts are explained and listed. The influence of information communication technology and ICT developments, with the examples in the robotization and utilization of artificial intelligence, is discussed. All of these advances are supporting the emerging industry 4.0 (4th industrial revolution, 4th IR). Additionally, the arising social disparities and large socio-economic changes are logically elaborated and described. Evidence is presented that fundamental change with restructuring are unavoidable at all levels of society and in particular in educational system and universities. The current situation and development trends are shown by selected facts and supported by world competitiveness and universities ranking data of the Danube region countries, DRC. Additionally, not only the possible benefits, but also rising challenges are highlighted, discussing the increase of unfavorable socio-economic disparities, rising perturbations, and possible threats, induced by the technological advances. Underpinned by these facts, the need for transition of universities and unavoidable fundamental socio-economic changes is briefly presented. No detailed conclusions are made for predicting the outcomes, or for coping with the rapid changes and how to select and start the needed transition activities. AB - Представљени су најважнији проблеми и изазови, заједно са могућим приликама и претњама, за универзитете у транзицији. На почетку су приказане неке кључне чињенице. Затим су представљене неке покретачке снаге транзиције и њихове последице. Изабрани утицаји су наведени и објашњени. Расправља се о утицају информационо-комуникационе технологије и развоју ICT, са примерима из роботизације и употребе вештачке интелигенције. Сви ови напреци подржавају надолазећу Индустрију 4.0 (4. индустријску револуцију, 4. ИР). Поред тога, логично су елаборирани и описани настајући социјални диспаритети и велике социо-економске промене. Представљени су докази да су корените промене са реструктуирањем неизбежне у свим друштвеним сферама, а нарочито у образовном систему и универзитетима. Тренутна ситуација и трендови развоја су приказани помоћу одабраних чињеница, које су додатно подржане подацима о глобалној конкурентности и ранговима универзитета земаља дунавског региона. Уз то, наглашени су не само могући бенефити, већ и растући изазови, и дискутује се о повећању неповољних социо-економских диспаритета, растућим разлозима за забринутост и могућим претњама, које су последица технолошког напретка. На основу ових чињеница, кратко су приказане потреба за транзицијом универзитета и за неизбежним коренитим социо-економским променама. Нису изведени детаљни закључци за предвиђање исхода нити за начине хватања у коштац са брзим променама, као ни за начин бирања и започињања потребних транзиционих активности. PB - Београд : Српска академија наука и уметности C3 - 8th Danube Аcademies Conference : Belgrade, 21-22 September, 2017 T1 - Danube regions universities in transition: the issues and challenges T1 - Универзитети дунавске регије у транзицији : проблеми и изазови SP - 99 EP - 118 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10651 ER -
@conference{ author = "Kralj, Alojz", year = "2018", abstract = "The main issues and challenges with possible opportunities and threats for universities in transition are presented. In the beginning, some essential facts are provided. Introduced next are some transition driving forces and their consequences. Selected impacts are explained and listed. The influence of information communication technology and ICT developments, with the examples in the robotization and utilization of artificial intelligence, is discussed. All of these advances are supporting the emerging industry 4.0 (4th industrial revolution, 4th IR). Additionally, the arising social disparities and large socio-economic changes are logically elaborated and described. Evidence is presented that fundamental change with restructuring are unavoidable at all levels of society and in particular in educational system and universities. The current situation and development trends are shown by selected facts and supported by world competitiveness and universities ranking data of the Danube region countries, DRC. Additionally, not only the possible benefits, but also rising challenges are highlighted, discussing the increase of unfavorable socio-economic disparities, rising perturbations, and possible threats, induced by the technological advances. Underpinned by these facts, the need for transition of universities and unavoidable fundamental socio-economic changes is briefly presented. No detailed conclusions are made for predicting the outcomes, or for coping with the rapid changes and how to select and start the needed transition activities., Представљени су најважнији проблеми и изазови, заједно са могућим приликама и претњама, за универзитете у транзицији. На почетку су приказане неке кључне чињенице. Затим су представљене неке покретачке снаге транзиције и њихове последице. Изабрани утицаји су наведени и објашњени. Расправља се о утицају информационо-комуникационе технологије и развоју ICT, са примерима из роботизације и употребе вештачке интелигенције. Сви ови напреци подржавају надолазећу Индустрију 4.0 (4. индустријску револуцију, 4. ИР). Поред тога, логично су елаборирани и описани настајући социјални диспаритети и велике социо-економске промене. Представљени су докази да су корените промене са реструктуирањем неизбежне у свим друштвеним сферама, а нарочито у образовном систему и универзитетима. Тренутна ситуација и трендови развоја су приказани помоћу одабраних чињеница, које су додатно подржане подацима о глобалној конкурентности и ранговима универзитета земаља дунавског региона. Уз то, наглашени су не само могући бенефити, већ и растући изазови, и дискутује се о повећању неповољних социо-економских диспаритета, растућим разлозима за забринутост и могућим претњама, које су последица технолошког напретка. На основу ових чињеница, кратко су приказане потреба за транзицијом универзитета и за неизбежним коренитим социо-економским променама. Нису изведени детаљни закључци за предвиђање исхода нити за начине хватања у коштац са брзим променама, као ни за начин бирања и започињања потребних транзиционих активности.", publisher = "Београд : Српска академија наука и уметности", journal = "8th Danube Аcademies Conference : Belgrade, 21-22 September, 2017", title = "Danube regions universities in transition: the issues and challenges, Универзитети дунавске регије у транзицији : проблеми и изазови", pages = "99-118", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10651" }
Kralj, A.. (2018). Danube regions universities in transition: the issues and challenges. in 8th Danube Аcademies Conference : Belgrade, 21-22 September, 2017 Београд : Српска академија наука и уметности., 99-118. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10651
Kralj A. Danube regions universities in transition: the issues and challenges. in 8th Danube Аcademies Conference : Belgrade, 21-22 September, 2017. 2018;:99-118. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10651 .
Kralj, Alojz, "Danube regions universities in transition: the issues and challenges" in 8th Danube Аcademies Conference : Belgrade, 21-22 September, 2017 (2018):99-118, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10651 .