Проблеми младих изван образовања и запослености
Problems of young people beyond education and employment
Apstrakt
У овом чланку обрађује се проблем незапослених младих који су ван обра-
зовног система. Узимајући у обзир израженост овог феномена у Србији, као и трајност
последица дугорочне незапослености, објашњава се значај изучавања овог проблема.
Доводећи у везу образовна постигнућа младих и њихов положај на тржишту рада,
утврђује се да нису сви млади у подједнако тешком положају на тржишту рада. Иако је
стопа незапослености високо образованих младих и даље висока, виши нивои образо-
вања су повезани са вишим стопама партиципације и запослености, а нижим стопама
незапослености, а транзиција од школе до посла младих је бржа.
Полазећи од тога да би политика запошљавања требало да узме ове разлике у об-
зир при креирању активних мера политике запошљавања и дефинисања циљних гру-
па – тешко запошљивих младих, она се укратко представља, као и налази евалуација
учинка двеју мера на младе учеснике. Једина категорија за коју се може рећи да је
успешно циљана активним мерама политике запошљав...ања јесу високо образовани
млади, али мера у коју се они најчешће укључују, Стручна пракса, нема позитиван
нето учинак на положај учесника на тржишту рада.
This article investigates the problem of unemployed youth which are out of the
education system. Considering the magnitude of this phenomenon in Serbia, as well as the
lifelong effects of long-term unemployment, the importance of investigating this issue is
highlighted.
In establishing the relation between educational attainment and the labour market position
of youth, it has been established, not all youth are equally vulnerable. Although the
unemployment rates of highly educated youth remains high, higer educational attainment is a
predictor of higher employment and labour market participation rates, lower unemployment
rates and shorter durations of transition from school to work.
Starting from the premise that Serbia’s employment policy should take these differences
into consideration in designing active labour market programmes and targeting the most disadvantaged
youth, this policy is briefly assessed. In addition, the findings of a net impact assessment
of two measure...s on young participants is presented. The only category of youth that
may be considered successfully targeted are highly educated youth, but the measure they are
most often benefiting from, Practical experience, has proven to have no positive net impact.
Ključne reči:
незапосленост младих / образовање / политике запошљавања / активне мере запошљавања / youth unemployment / education / employment policy / active labour market programmesIzvor:
Економија : запосленост и рад у Србији у XXI веку, 2018, 253-271Izdavač:
- Београд : Српска академија наука и уметности
Napomena:
- Научни скупови ; књ. 176, ISSN 0354-4850. Одељење друштвених наука ; књ. 41
Kolekcije
TY - CONF AU - Марјановић, Драгана PY - 2018 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/10564 AB - У овом чланку обрађује се проблем незапослених младих који су ван обра- зовног система. Узимајући у обзир израженост овог феномена у Србији, као и трајност последица дугорочне незапослености, објашњава се значај изучавања овог проблема. Доводећи у везу образовна постигнућа младих и њихов положај на тржишту рада, утврђује се да нису сви млади у подједнако тешком положају на тржишту рада. Иако је стопа незапослености високо образованих младих и даље висока, виши нивои образо- вања су повезани са вишим стопама партиципације и запослености, а нижим стопама незапослености, а транзиција од школе до посла младих је бржа. Полазећи од тога да би политика запошљавања требало да узме ове разлике у об- зир при креирању активних мера политике запошљавања и дефинисања циљних гру- па – тешко запошљивих младих, она се укратко представља, као и налази евалуација учинка двеју мера на младе учеснике. Једина категорија за коју се може рећи да је успешно циљана активним мерама политике запошљавања јесу високо образовани млади, али мера у коју се они најчешће укључују, Стручна пракса, нема позитиван нето учинак на положај учесника на тржишту рада. AB - This article investigates the problem of unemployed youth which are out of the education system. Considering the magnitude of this phenomenon in Serbia, as well as the lifelong effects of long-term unemployment, the importance of investigating this issue is highlighted. In establishing the relation between educational attainment and the labour market position of youth, it has been established, not all youth are equally vulnerable. Although the unemployment rates of highly educated youth remains high, higer educational attainment is a predictor of higher employment and labour market participation rates, lower unemployment rates and shorter durations of transition from school to work. Starting from the premise that Serbia’s employment policy should take these differences into consideration in designing active labour market programmes and targeting the most disadvantaged youth, this policy is briefly assessed. In addition, the findings of a net impact assessment of two measures on young participants is presented. The only category of youth that may be considered successfully targeted are highly educated youth, but the measure they are most often benefiting from, Practical experience, has proven to have no positive net impact. PB - Београд : Српска академија наука и уметности C3 - Економија : запосленост и рад у Србији у XXI веку T1 - Проблеми младих изван образовања и запослености T1 - Problems of young people beyond education and employment SP - 253 EP - 271 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10564 ER -
@conference{ author = "Марјановић, Драгана", year = "2018", abstract = "У овом чланку обрађује се проблем незапослених младих који су ван обра- зовног система. Узимајући у обзир израженост овог феномена у Србији, као и трајност последица дугорочне незапослености, објашњава се значај изучавања овог проблема. Доводећи у везу образовна постигнућа младих и њихов положај на тржишту рада, утврђује се да нису сви млади у подједнако тешком положају на тржишту рада. Иако је стопа незапослености високо образованих младих и даље висока, виши нивои образо- вања су повезани са вишим стопама партиципације и запослености, а нижим стопама незапослености, а транзиција од школе до посла младих је бржа. Полазећи од тога да би политика запошљавања требало да узме ове разлике у об- зир при креирању активних мера политике запошљавања и дефинисања циљних гру- па – тешко запошљивих младих, она се укратко представља, као и налази евалуација учинка двеју мера на младе учеснике. Једина категорија за коју се може рећи да је успешно циљана активним мерама политике запошљавања јесу високо образовани млади, али мера у коју се они најчешће укључују, Стручна пракса, нема позитиван нето учинак на положај учесника на тржишту рада., This article investigates the problem of unemployed youth which are out of the education system. Considering the magnitude of this phenomenon in Serbia, as well as the lifelong effects of long-term unemployment, the importance of investigating this issue is highlighted. In establishing the relation between educational attainment and the labour market position of youth, it has been established, not all youth are equally vulnerable. Although the unemployment rates of highly educated youth remains high, higer educational attainment is a predictor of higher employment and labour market participation rates, lower unemployment rates and shorter durations of transition from school to work. Starting from the premise that Serbia’s employment policy should take these differences into consideration in designing active labour market programmes and targeting the most disadvantaged youth, this policy is briefly assessed. In addition, the findings of a net impact assessment of two measures on young participants is presented. The only category of youth that may be considered successfully targeted are highly educated youth, but the measure they are most often benefiting from, Practical experience, has proven to have no positive net impact.", publisher = "Београд : Српска академија наука и уметности", journal = "Економија : запосленост и рад у Србији у XXI веку", title = "Проблеми младих изван образовања и запослености, Problems of young people beyond education and employment", pages = "253-271", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10564" }
Марјановић, Д.. (2018). Проблеми младих изван образовања и запослености. in Економија : запосленост и рад у Србији у XXI веку Београд : Српска академија наука и уметности., 253-271. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10564
Марјановић Д. Проблеми младих изван образовања и запослености. in Економија : запосленост и рад у Србији у XXI веку. 2018;:253-271. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10564 .
Марјановић, Драгана, "Проблеми младих изван образовања и запослености" in Економија : запосленост и рад у Србији у XXI веку (2018):253-271, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10564 .